ترجمه تضمینی مقالات isi

  شنبه، 17 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
ترجمه تضمینی مقالات isi
تضمین کیفیت ترجمه از طرف مترجم اطمینان خاطر بسیار بالایی را در محقق ایجاد می‌کند اما برای تضمین کیفیت ترجمه مقالات isi نیاز به تخصص و دانش بسیار بالایی می‌باشد و مترجم باید قدرت و مهارت ارائه مفاهیم تخصصی را به صورت کاملا تضمینی داشته باشد.

ترجمه تخصصی چیست؟

امروزه تخصص در همه امور امر بسیار رایجی شده است و برای هر حرفه و حوزه ای احتیاج به متخصص می باشد. منظور از متخصص در هر حوزه فردی است که قادر به درک کلیه مفاهیم اصطلاحات و کلمات تخصصی رایج در یک حوزه باشد و تحصیل کرده آن حوزه باشد. با توجه به افزایش اهمیت مقاله نویسی و نگارش کتاب و ... امروزه ترجمه تخصصی نیز جایگاه متفاوتی پیدا کرده است و همه زمینه ها و رشته های تخصصی به تنهایی مترجم منحصربه فرد خود را می طلبند. ترجمه تخصصی ترجمه ای می باشد که توسط یک فرد تحصیل کرده در یک حوزه خاص انجام شود که سابقه ترجمه داشته است. هیچ مترجمی نمی تواند در دو زمینه متفاوت کار ترجمه تخصصی مقالات علمی را انجام دهد و باید فقط یک زمینه برای ترجمه انتخاب کند.

مقالات تخصصی و علمی به دلیل اهمیت بسیار بالایی که در تولید و انتشار علم دارند منبع اصلی کلمات و اصطلاحات تخصصی می باشند. این مقالات برای انتشار در یک ژورنال علمی نیاز به ترجمه تخصصی و با کیفیت دارند. با توجه به اینکه همه ژورنالها دارای یک فیلتر داوری می باشند. که در رابطه با کیفیت ترجمه بسیار سختگیرانه عمل می کنند احتیاج به یک مترجم متخصص در هر زمینه علمی کاملا درک و احساس می شود.

ترجمه تخصصی مقالات isi

در مقایسه با کلیه ژونالهای علمی و تخصصی مقالات علمی isi رتبه و جایگاه متفاوتی در دنیا دارند. روشن است که مجلاتی که قدرت علمی بالاتری دارند داوری بسیار سختگیرانه ای خواهند داشت و لازم است با دقت و کیفیت بسیار بالایی ترجمه شوند. اساتید و دانشجویان برای افزایش اعتبار علمی رزومه خود احتیاج به ارائه مقاله علمی دارند از این رو تعداد مقالاتی که سالانه برای انتشار در این ژورنالها نوشته می شود بسیار بالا می باشد و همه مقالات قبل از سابمیت باید ترجمه شوند. ترجمه مقالات isi باید کاملا با کیفیت و به صورت نیتیو باشد با توجه به اینکه زبان مادری داوران ژورنالهای isi انگلیسی می باشد قادر به تشخیص کیفیت ترجمه تخصصی می باشند.برای ترجمه تخصصی مقالات isi در هر زمینه علمی از مترجمین متخصص و با ترجمه کمک بخواهید که سابقه ترجمه در همین زمینه مرتبط را داشته باشد و بتواند محتوای مقاله را با کیفیت بالا و کاملا مفهومی ارائه کند. در ترجمه تخصصی انتقال مفهوم بیشتر از هر چیز دیگری مهم است و مترجم همه تلاش خود را باید به کار گیرد تا با حفظ مفهوم معنای کلمات را منتقل کند و طرز فکر و لحن نویسنده را به خواننده برساند. ترجمه تخصصی برای مقالات علمی کتابها و اسناد رسمی و معتبر بسیار کاربردی و مهم می باشد.

تصویر

مراحل ترجمه تخصصی تضمینی و با کیفیت

مقالات علمی isi باید کاملا تضمینی و با کیفیت ترجمه شوند و کیفیت بسیار بالایی را دار باشند از این رو طی مراحل زیر برای ارائه ترجمه تخصصی و با کیفیت کاملا اجباری می باشد:

مطالعه متن تخصصی

ابتدا متن تخصصی مقاله isi باید مطالعه شود و در این مطالعه مترجم سعی کند مفهوم متن را کاملا دریابد درک مفهوم متن در اولین مطالعه کمک شایانی به کیفیت ترجمه خواهد کرد.

رفع ایرادات موجود در متن

مترجم باید در اولین مطالعه سعی کند ایرادات نگارشی و دستور زبانی موجود در متن را به صورت bold مشخص و اصلاح کند. ایرادات متن فارسی چنانچه در ترجمه وجود داشته باشد کیفیت و اعتبار متن را از بین خواهد برد.

تصویر

شروع به ترجمه جمله به جمله

بزرگترین نقص ابزارهای ترجمه, ترجمه واژه به واژه می باشد و از این رو برای ترجمه های تخصصی به هیچ عنوان مناسب نیستند و شما نمی توانید یک متن تخصصی به صورت واژه به واژه ترجمه کنید. بهترین واحد برای ترجمه متون و مقالات تخصصی جمله می باشد.

ویرایش و بازبینی ترجمه

متن بعد از ترجمه باید اصلاح و بازبینی شود و همه ایرادات نگارشی و دسور زبانی آن اصلاح گردد. مطالعه و بازخوانی متن بعد از ترجمه باعث افزایش انسجام و یکپارچگی متن خواهد شد و در کیفیت ترجمه تاثیر به سزایی خواهد داشت.

تحویل ترجمه

ترجمه باید در زمان مشخص به نویسنده تحویل داده شود و زمان و هزینه ترجمه کاملا وابسته به تعداد کلمات و سطح کیفی ترجمه می باشد بنابراین قبل از تحویل متن نمی توانید انتظار برآورد دقیق هزینه داشته باشید. تعداد صفحات نیز در تعیین هزینه نقشی ندارد و به هر 250 کلمه یک صفحه کامل محاسبه می شود. بنابراین برای درخواست هزینه و زمان باید مقاله را به مترجم تحویل دهید تا بازبینی را انجام دهد.

ارائه خدمات گارانتی ترجمه

مقالات isi نقش پررنگی در رزومه افراد دارد و مقاله برایشان اهمیت بسیار بالایی دارد بنابراین باید مترجم قادر به اارئه خدمات گارانتی و ضمانت کیفیت باشد تا بعد از تحویل در صورت مشاهده هر نوع ایرادی ویراستاری انجام دهد. امتیاز مقالات isi به قدری بالا می باشد که مترجم حتما باید کیفیت ترجمه را تضمین کند.

مترجمی که انتخاب می کنید بهتر است تحصیل کرده در زمینه مرتبط با مقاله شما باشد و سابقه فعالیت در زمینه علمی و ترجمه را داشته باشد و از طرفی قادر به درک مفهوم و ارائه معنای متن تخصصی به مخاطب با بهترین کلمات تخصصی باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان