دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از همسرشان؛ همسرم نعمت بزرگی است، خدا را شکر می‌کنم 

دوشنبه، 07 خرداد 1403
کد خبر: 390263
ساعدنیوز: بخش زن و‌خانواده «ریحانه» دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، روایت ایشان از نقش همسرشان در دوران مبارزات انقلاب را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایرنا، این سخنان را رهبر انقلاب در جریان دیدار و گفت و گو با همسر مکرمه حضرت امام خمینی(ره) در سال 1380بیان کرده‌اند.
خانم خدیجه ثقفی همسر مکرمه حضرت امام خمینی خطاب به رهبر انقلاب عنوان کرد: ایشان خودش [حضرت امام(ره)] مکرر به بچه‌ها می‌گفت که من هر چه دارم از مادرتان است. در نجف هم تا کسالتی پیدا می‌کرد، نخستین وصیت‌اش این بود.
در این دیدار رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: بعضی از زن‌ها تاب سختی‌های زندگی مردشان را نمی‌آورند. غرغر می‌کنند که این چه وضعی است و اینها. اما هستند خانم‌هایی که نه تنها نق نمی‌زنند، بلکه حتی دلگرمی هم می‌دهند، به مرد می‌گویند ناراحت نباش، چیزی نیست. صبر می‌کنیم، می‌گذرد. چنین زن‌هایی واقعاً قیمت دارند.
الحمدلله از این جهت خدای متعال به من هم لطف کرده است. عیال من چنین خانمی است.
ایشان در ادامه می افزایند: وقتی در زندان بودم، به دیدن من که می‌آمد، از اوضاع و احوال می‌پرسیدم، می‌گفت اصلاً و ابداً ناراحتی و مشکلی ندارم، با اینکه ما بچه‌ کوچک هم داشتیم. بعدها که من از زندان بیرون آمدم، فهمیدم که چه مشکلاتی داشته، مریض بوده، بی‌پول بوده، سختی فراوان کشیده، اما اصلاً و ابداً یک ذره‌اش هم در زندان به من منتقل نمی‌شد.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه افزودند: خدا می‌ داند که بعضی از این حوادثی را که برای ایشان پیش آمده بود؛ من پس از انقلاب فهمیدم، یعنی همین ‌طور در خلال صحبت به مناسبتی پیش آمد که گفتند. وقتی هم گفتند، من دیدم واقعاً طاقت نمی ‌آورم، می‌ گفتم چطور اینها را آن موقع به من نمی‌گفتی.
ایشان خاطرنشان کردند: مرحوم مادرم به خانم من می ‌گفت که تو چرا ساکتی، چیزی بگو، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی، او هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود! به هر حال، ایشان نعمت بزرگی است؛ خدا را شکر می‌کنم.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 06 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
سنگ تمام مجری خوش تیپ برای سالگرد ازدواجشان+عکس/ از کادوی آنچنانی تا لوکیشن منحصربفرد مراسمشان😍
تسلی دادن و همدردی بازیگران و هنرمندان با ستاره و لاله اسکندری در مراسم ختم پدرشان +عکس/ اشک های خانم بازیگر در پی از دست دادن عزیزترین فرد زندگی اش
نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره
نسبت فامیلی قاضی زاده هاشمی با وزیر دولت روحانی چیست؟
ویراستاری تخصصی مقاله
ظاهر لوکس و فاخر آنتونلا همسر ابرستاره آرژانتینی مسی با استایل شیک از برند لوی ویتون + عکس
(عکس) تغییر چهره باور نکردنی «ابرا» سریال یاغی / الیکا ناصری واقعا چقدر فرق کرده
ترجمه تخصصی متن
فیلم+ دوبله جذاب و متفاوت آشا محرابی وسط برنامه به همراه مهران غفوریان/ چقدر خوب و حرفه ای دوبله کرد