طرز درست کردن سالاد میوه

  شنبه، 04 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
طرز درست کردن سالاد میوه
سالاد میوه یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار در جهان است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد بسیار سالم و مقوی است. این سالاد خوشمزه انواع بسیار متنوعی دارد و می توانید آنرا با انواع میوه ها تهیه کنید.

درست کردن سالاد میوه تابستانی شیوه خوبی برای بهره بردن از فواید میوه های خوش مزه و رنگارنگ این فصل است. این سالادها اغلب از مِلون ها (طالبی، گرمک، هندوانه و…)، مرکبات و میوه های بِری درست می شوند. درست کردن سالاد میوه روش خوبی برای افزایش دریافت ویتامین ها و مواد مغذی است.

مواد لازم سالاد میوه

  • موز ۲ عدد
  • هلو ۲ عدد
  • سیب ۱ عدد
  • آناناس ۱ عدد
  • انگور ½ پیمانه
  • گیلاس ½ پیمانه
  • توت فرنگی ۸ عدد

طرز تهیه سالاد میوه

برای تهیه سالاد میوه مجلسی ابتدا پوست آناناس را می گیریم و به صورت مکعب های متوسط برش می دهیم و در ظرف مورد نظرمان می ریزیم بعد روی تخته آشپزخانه موز را نیز به صورت مورب حلقه حلقه برش می دهیم و داخل ظرف می ریزیم. سیب را با پوست یا پوست آن را می گیریم و به شکل مربع های بزرگ خرد می کنیم به مواد می افزاییم و هلو را نیز از وسط نصف می کنیم و هسته آن را بیرون می آوریم و به صورت مربع مربع خرد می کنیم و کلاهک بالا توت فرنگی ها را نیز می گیرم و از وسط نصف می کنیم و داخل ظرف می ریزیم و انگور و گیلاس را نیز به مواد اضافه می کنیم و همگی میوه ها را با هم مخلوط می کنیم.اگر تمایل داشتید می توانید کمی شکر نیز به میوه ها اضافه کنید ولی طعم اصلی میوه ها لذت بخش تر است. می توانیم به این ترکیب مقداری خامه نیز بیفزاییم و با میوه ها مخلوط کنیم. روی سالاد میوه را سلفون می کشیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود و نوش جان کنید.اگر در فصلی هستید که گیلاس و هلو و توت فرنگی نیست می توانید از کمپوت آن ها استفاده کنید.

سالاد میوه

انواع سالاد میوه تابستانی

۱. سالاد هندوانه، خیار و نعنا

این سالاد میوه تابستانی به شادابی تان کمک می کند. از این سالاد می توانید در گردش ها و سفرهای کوتاه استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد هندوانه، خیار و نعنا

  • ۲ عدد خیار خردشده؛
  • ۶ عدد پیازچه خردشده؛
  • یک چهارم فنجان نعنای تازۀ خردشده؛
  • ۸ فنجان هندوانه بدون تخم ریزشده (به صورت مکعبی خرد شود)؛
  • یک چهارم فنجان سرکه بالزامیک؛
  • یک چهارم فنجان روغن زیتون؛
  • نصف قاشق چای خوری نمک؛
  • نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه.

طرز تهیه تهیه سالاد هندوانه، خیار و نعنا

در کاسه ای بزرگ هندوانه، خیار، نعنا و پیازچه را باهم مخلوط کنید. در کاسه ای کوچک سایر مواد را ترکیب کنید تا سس یا چاشنی سالادتان آماده شود. سپس آن را روی سالادتان بریزید. سالاد را می توانید بلافاصله میل کنید یا درپوشی روی آن بگذارید و در یخچال قرار دهید تا برای مصرف، حسابی خنک شود.هر سه چهارم فنجان از این سالاد محتوی ۶۰ کالری انرژی، ۳ گرم چربی، ۰ گرم کلسترول، ۷۸ میلی گرم سدیم، ۹ گرم کربوهیدرات (۸ گرم قند و ۱ گرم فیبر) و ۱ گرم پروتئین است.

2.سالاد توت فرنگی، خیار و طالبی

این سالاد خوش مزه از مواد اولیه ساده ای درست می شود؛ بنابراین می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد توت فرنگی، خیار و طالبی

  • ۴۵۰ گرم توت فرنگی نصف شده؛
  • ۱ عدد خیار خردشده؛
  • ۱ فنجان طالبی خردشده؛
  • ۳ قاشق غذاخوری عسل؛
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو؛
  • ۱ قاشق چای خوری پوست لیموترش رنده شده.

طرز تهیه سالاد توت فرنگی، خیار و طالبی

در کاسه ای بزرگ توت فرنگی، خیار و طالبی را بریزید و بگذارید در یخچال بمانند تا خنک شوند. در کاسه ای کوچک سایر مواد را ترکیب کنید. این چاشنی را روی سالادتان بریزید و آن را سرو کنید.هر سه چهارم فنجان از این سالاد میوه تابستانی محتوی ۵۶ کالری انرژی، ۰ گرم چربی، ۰ گرم کلسترول، ۶ میلی گرم سدیم، ۱۵ گرم کربوهیدرات (۱۲ گرم قند و ۲ گرم فیبر) و ۱ گرم پروتئین است.

نکات مهم برای تهیه سالاد میوه

۱.خرید میوه های تازه

سعی کنید در سالاد میوه از میوه جات تازه خریداری کنید و از خرید میوه های پلاسیده و گندیده اکیداً خودداری کنید چون طعم سالاد تغییر می کند. پیشنهاد من به شما خرید از سوپرمارکت های آنلاین است که در اسرع وقت میوه های درخواستی شما را ارسال می کنند و برای شما که وقت خرید کردن در روز میهمانی را ندارید بهترین حالت است و از هر نظر آسوده خاطر خواهید بود.

۲. انتخاب میوه های فصلی

در نظر داشته باشید که بو و طعم و بافت دانه های میوه ی تازه در سالاد کاملاً مشهود است و هرکسی را بو و مزه ی میوه ترغیب به خوردن می کند و چه بهتر که از میوه های فصلی که در آن هستید استفاده کنید و از میوه هایی که وارداتی هستند پرهیز کنید. میوه های وارداتی مخصوص فصلی که در آن هستید نیست. اگر از تره بار یا سوپرمارکت های اینترنتی خریداری کنید، این میوه ها در عین تازه بودن در دسترس هستند.

۳. میوه ها به یک اندازه رسیده باشند.

میوه ها باید به اندازه کافی در سالاد میوه رسیده باشند. به این صورت که یک میوه مثل هلو و شلیل زیاد له و شل نشده باشد و سیب کال باشد. در سالاد میوه به این مسائل دقت کنید. میهمانان شما دوست ندارند موقع خوردن میوه ها صدای خرد شدن میوه را بفهمند. آن ها دوست دارند طعم دل چسب سالاد میوه را از ته وجود احساس کنند.

۴. انتخاب میوه ها در رنگ های متفاوت

برای زیبایی سالاد میوه تان از میوه های رنگارنگ استفاده کنید. میوه ها در همه رنگ وجود دارد. زرد، سبز، قرمز و آبی و … و ترکیب رنگی این میوه ها باسلیقه ی خودتان سالاد میوه را اشتهاآور و خوشمزه می کند. میوه هایی مثل کیوی که سبز است با پرتقال نارنجی و هندوانه قرمز سالاد میوه را شگفت انگیز می کند.

۵. تمیز کردن میوه و گرفتن پوست و برگ آن

ساقه و پوست میوه ها را حتماً در سالاد میوه جدا کنید. میوه هایی مثل گیلاس و آلبالو و توت فرنگی حتماً باید دانه و ساقه هاشون جدا شود. اگر یادتان برود میهمانان شما به طور یقین دندانشان خواهد شکست و زحمات شما زیر سال می رود. کیوی را می توانید باپوست خردکنید و این قضیه کاملاً سلیقه ای است. ولی میوه هایی مثل نارنگی و پرتقال به طور یقین شامل این موضوع نمی شوند. به هنگام پوست کندن حواستان باشد میوه له نشود. سالاد میوه منظره خوبی نخواهد داشت.

۶. خرد کردن میوه به اندازه مساوی

میوه ها را به یک اندازه و به یک شکل خردکنید. خرد کردن در سالاد میوه بسیار مهم است. تکه ها وقتی یک اندازه باشد خوردن را راحت تر می کند و منظره ی ظرف شما بسیار زیبا و فوق العاده خواهد کرد. اگر تعداد میوه ها زیاد است، از خردکن استفاده کنید. این وسیله کار شمارا در تهیه سالاد میوه راحت تر خواهد کرد.

۷. انتخاب میوه های مختلف به یک تعداد

تعداد میوه ها ازنظر مقدار و حجم در ظرف سالاد میوه به یک اندازه باشد. اگر یک میوه بیشتر و یکی کمتر باشد مطمئناً ظرف سالاد میوه شما جلوه ی خوبی نخواهد داشت و میهمانان رغبتی به خوردن سالاد میوه نخواهند داشت.

۸. عدم انتخاب میوه های هم رنگ

از میوه های هم رنگ به هیچ عنوان استفاده نکنید. به طور مثال کیوی و خیار یا پرتقال و نارنگی در کنار هم زیبایی ندارند و به ظرف سالاد میوه شما جذابیت نمی دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان