طرز درست کردن تارت هلو

  سه شنبه، 04 خرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز درست کردن تارت هلو
بافت اصلی این تارت خوشمزه در اصل، شبیه کیک بوده و شما می توانید با میوه هایی که بافت نرمی دارند، انواع مختلف دیگری از این کیک را تهیه کنید مانند زردآلو، آلبالو و گیلاس یا حتی گلابی.

تارت هلو خانگی یک طرز تهیه آسان برای دسر هست که میوه های تازه تابستان را به زیبایی به نمایش می گذارد. وقتی خنک سرو بشود بهترین طعم را دارد و بهترین دسر برای یک شب گرم تابستان است.

طرز تهیه تارت هلو خانگی با لایه براق و هلوهای برش خورده در روی تارت که روی یک کرم ماسکارپونه خامه ای چیده میشود که واقعا ملکه همه دسرهاست. برای این دسر حتی نیازی به پوست گرفتن هلو های تازه نیست. در واقع ، رنگ خود پوست هلو ، رنگی دوست داشتنی است که دسر ما بهش نیاز دارد. لایه براق روی هلو ها را با کمک مربای زردآلو گرم شده ایجاد میکنیم. این یک ترفند آسان است که باعث می شود تارت شما کاملا حرفه ای و در حد یک تارت از یک قنادی بسیار شیک و حرفه ای بنظر بیاید.

مواد لازم برای خمیر تارت هلو

  • آرد ۲۲۰ گرم *
  • کره سرد ۱۱۰ گرم *
  • پودر شکر ۳۰ گرم *
  • تخم مرغ ۱ عدد *
  • وانیل ۴/۱ ق.چ *
  • آب یخ ۱ ق.س
  • کمپوت هلو ۱/۲قوطی *

طرز تهیه تارت هلو

خمیر آرد را به همراه پودر شکر داخل دستگاه غذا ساز بریزید . کره سرد خرد شده را اضافه کنید تا مواد به شکل خرده نان در آید. تخم مرغ و وانیل و آب یخ را اضافه کنید و مواد را هم بزنیدتا به شکل خمیر درآید ،خمیر را در یک کیسه نایلونی قرار داده به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید . سپس داخل قالب تارت ۲۰ سانتی پهن کنید، لبه های خمیر را به قالب بچسبانید. اضافه های خمیر را از لبه جدا کنید خمیر را مجددا به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.سپس سطح خمیر را چنگال زده با یک تکه کاغذ روغنی بپوشانید روی کاغذ را سنگریزه های شسته یا حبوبات تمیز بریزید و داخل فر ۱۹۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه بپزید کاغذ را از روی خمیر برداشته بگذارید تا خنک شود.سپس داخل تارت را باکرم پر کنید وبا کمپوت هلو تزیین نمایید و دو ساعت در یخچال گذاشته سپس سرو کنید.

مواد لازم برای کرم تارت هلو

  • تخم مرغ ۲عدد-
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد-
  • شکر ۵۰ گرم –
  • آرد ذرت ۱ قاشق سوپخوری-
  • آرد سفید ۱ قاشق سوپخوری-
  • شیر ۳۱۰ میلی لیتر –
  • وانیل ۸/۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ی کرم تارت هلو

تخم مرغ وزرده و شکر، آرد و ذرت، آرد سفید و وانیل را با هم مخلوط کرده و ۴/۱ پیمانه از شیر را به آن اضافه کرده و کنار می گذاریم. باقیماندة شیر را روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد بعد از به جوش آمدن به مواد قبلی اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا همه مواد خوب با هم حل شود بعد همة مواد را مجدداً روی حرارت قرار می دهیم و به طور مداوم هم می زنیم تا کرم، غلیظ شود. مواد را از روی حرارت بر می داریم و بعد از خنک شدن مورد استفاده قرار می دهیم.

تارت هلو

طرز تهیه ی تارت با هلوی تازه

این تارت هلو خانگی یک طرز تهیه آسان برای دسر هست که میوه های تازه تابستان را به زیبایی به نمایش می گذارد. وقتی خنک سرو بشه بهترین طعم را دارد و بهترین دسر برای یک شب گرم تابستان است.

مواد لازم برای تهیه ی تارت با هلوی تازه

  • تخم مرغ 3 عدد
  • شکر 200 گرم
  • روغن مایع70 گرم
  • شیر 100 گرم
  • آرد 200 گرم
  • وانیل 1 قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  • هلوی تازه به مقدار لازم

طرز تهیه تارت هلو

تخم مرغ ها، وانیل و شکر را با همزن برقی با سرعت بالا حدود 5 دقیقه خوب بزنید تا رنگ تخم مرغ ها کرمی رنگ شود.روغن و شیر را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی مواد را مخلوط کنید.آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و به مایه تخم مرغی اضافه کنید و با همزن برقی مجدد مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید.هلو ها را به صورت برش های با ضخامت 1 سانت ببرید.یک قالب تارت یا پای را با عمق کم انتخاب کرده و کف و دیواره های آن را با کمی کره چرب کنید و کمی آرد سوخاری به بدنه قالب بپاشید و یا از کاغذ روغنی برای داخل قالب استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از قالب های تک نفره تارت استفاده کنید و کپسول های کاغذی را درون آنها قرار دهید.فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا از 10 دقیقه قبل از پخت تارت ها، فر گرم شود.مایع آماده کیک را درون قالب تارت ریخته و اگر از قالب تک نفره استفاده می کنید، حداکثر 2/3 از قالب ها را با کیک پر کنید.
برش های هلو را به آرامی روی کیک بچینید ولی میوه ها را اصلا به داخل مواد فشار ندهید.قالب تارت را در وسط فر حدود 25 دقیقه قرار دهید تا روی تارت رنگ طلایی خوشرنگی پیدا کند. اگر بعد از این مدت هنوز رنگ روی تارت، طلایی نبود، از بالای فر با حرارت خیلی کم گریل، 2 دقیقه دیگر بگذارید تا روی تارت خوشرنگ شود.قالب را از فر بیرون آورده و اجازه دهید تا خنک شود. می توانید روی تارت ها خاکه قند بپاشید. نوش جانتارت ها با دو کراست خمیری یا بیسکوئیت تهیه می شوند و شما می توانید با هر سلیقه و ذائقه خاصی این شیرینی خوشمزه را درست کنید. تارت ها با میوه های مختلف موجود است و برای پذیرایی در مهمانی و مجالس انتخاب خوبی است. اگر برای شما مهمه که برای پذیرایی در مجالس مهمانیتان همراه چای یک شیرینی با کلاس و لاکچری بخورید، تارت بهترین انتخاب است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (499 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان