طرز تهیه کیک گردویی ساده

  جمعه، 06 خرداد 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه کیک گردویی ساده
کیک گردویی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای عصرانه تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گردویی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

کیک گردویی وانیلی از کیک های خوشمزه و معروف و از آن دسته کیک هایی است که به آسانی می توان آن را در منزل درست کرد و به عنوان یک عصرانه مقوی در کنار جایی آن را سرو کرد. امروزه کیک گردویی را با روش ها و مواد مختلفی درست می کنند برای مثال کیک گردویی کشمشی، کیک گردویی با ماست، کیک گردویی خامه ای و موزی. به هر حال اگر تمایل داشته باشید کیک وانیلی گردویی درست کنید، با این دستور پخت کیک، به تنهایی در منزل می توانید کیک گردویی خوشمزه و خوش طعم به صورت مرحله به مرحله درست کنید. در ادامه با طرز تهیه کیک گردویی با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک گردویی

  • تخم مرغ:6 عدد
  • شیر:1 پیمانه
  • کره:1 پیمانهٔ معادل 200 میلی لیتری
  • شکر:1و یک چهارم پیمانه
  • آرد الک شده:2 و یک دوم پیمانه
  • بیکینگ پودر:1/4 قاشق غذاخوری
  • گردوی خرد شده :نصف پیمانه
  • وانیل :1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک گردویی

ابتدا فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. قالب کیک را هم با مقداری روغن چرب کنید. تخم مرغ ها را از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید. سپس آنها را بشکنید و سفیده و زرده آن را جدا کنید. در ظرفی مناسب کره و شکر را با هم مخلوط کنید و با همزن برقی کاملا هم بزنید تا کرم رنگ شوند.

بعد زرده تخم مرغ را به آنها اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط یکدستی به وجود بیاید. یک پیمانه شیر را هم به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید و با همزن هم بزنید. در مرحله بعد آرد ، بیکینگ پودر و وانیل را با هم مخلوط کنید و 2 تا 3 بار الک کنید. سپس کم کم به مایه کیک اضافه کنید و با قاشق یا لیسک هم بزنید. گردو ها را هم در کمی آرد بغلطانید و به بقیه مواد اضافه کنید. (دقت کنید گردو ها آرد اضافه نداشته باشند) در ظرفی جداگانه و نسبتا بزرگ با پره های تمیز و خشک همزن ، سفیده تخم مرغ را با سرعت بالا هم بزنید تا کاملا سبک شود و هنگام برگرداندن ظرف به بیرون نریزد.بعد از آماده شدن سفیده ، آن را به بقیه مواد کیک اضافه کنید و به صورت دورانی در حدی که باهم مخلوط شوند هم بزنید. سپس مواد کیک را در قالب چرب شده بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت 45 دقیقه که البته بستگی به دمای فر هم دارد، قرار دهید. برای اطمینان از پخت کیک آن را با خلال چوبی تست کنید و اگر مایه کیک به خلال نچسبید ،کیک شما آمادست و پس از سرد شدن میتوانید از قالب جدا کنید و به دلخواه تزیین کنید.

کیک گردویی 

مواد لازم در طرز تهیه کیک گردویی ساده روش دوم

  • تخم مرغ ۶ عدد
  • شیر ۱ پیمانه
  • کره آب شده ۱ پیمانه (۲۰۰ میلی لیتر)
  • شکر یک و یک چهارم پیمانه
  • آرد الک شده دو و نیم پیمانه
  • بیکینگ پودر یک چهارم قاشق غذاخوری
  • گردوی خردشده نصف پیمانه
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
  • کشمش پلویی ۵ قاشق غذاخوری (استفاده از کشمش اختیاری است و می توانید آن را از طرز تهیه کیک گردو حذف کنید.)
  • نمک یک پنس (یک پنس معادل مقداری نمک است که می توان آن را با دو انگشت اشاره و شصت برداشت.)

طرز تهیه کیک گردویی ساده روش دوم

  1. برای درست کردن هر کیک یا شیرینی اولین کاری که باید انجام دهید خارج کردن تمام مواد اولیه آن از یخچال است. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید باید مواد قبل از مخلوط شدن باهم، هم دما شده و به دمای محیط برسند. پس تمام مواد را روی میز آشپزخانه بچینید و اجازه دهید برای ۴۰ دقیقه تا یک ساعت به دمای محیط برسند.
  2. بعد از هم دما شدن مواد لازم در محیط آشپزخانه فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.
  3. آرد، نمک و بیکینگ پودر را در ظرف بزرگی باهم مخلوط کنید و بعد آن را سه مرتبه الک کنید تا ذرات آرد به خوبی هوادهی شود.
  4. شکر را به همراه کره به خوبی هم بزنید و بعد زرده های تخم مرغ را به همراه شیر به آن ها اضافه کنید. در طرز تهیه کیک گردو باید زرده از سفیده تخم مرغ جدا و در دو مرحله متفاوت به کیک اضافه شود. در این مرحله باید مایه کیک را تا ۵ تا ۶ دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً یکدست شود.
  5. حالا مخلوط آرد و بیکینگ پودر را در سه مرحله به مایه تخم مرغ، کره و شکر اضافه کنید و با چنگال هم بزنید.
  6. گردوهای خردشده را به همراه کشمش به مایه کیکتان اضافه کنید و به آرامی با حرکت قاشق با مایه کیکتان مخلوط کنید.
  7. حالا در ظرف دیگری شروع به هم زدن سفیده ها کنید. البته قبل از هم زدن پره های همزن را بشویید تا کاملاً تمیز باشند. سفیده ها را باید آن قدر هم بزنید که پف کرده و حجم بگیرد و اگر ظرف را برعکس کنید از داخل ظرف نریزد.
  8. سفیده حجم گرفته را طی چند مرحله با حرکت دورانی لیسک به مایه کیک اضافه کنید. حواستان باشد که حرکت دورانی قاشق یا لیسک باید تنها در یک جهت انجام شود.
  9. قالب موردنظرتان را با روغن چرب کنید و روی آن کمی آرد بپاشید.
  10. مواد کیک را داخل قالب بریزید؛ و قالب را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کرده اید، قرار دهید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (80 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (75 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (63 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (50 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (35 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
اهدای فرش دستباف برای توسعه فرهنگ ورزش کوهنوردی
جزئیات معافیت سربازی افراد بالای 35 سال از شهریور
(ویدئو) از کتیبه‌های باستانی تا الهام‌بخشی کانال سوئز؛ کانال داریوش بزرگ، شاهکاری که مسیر تاریخ را تغییر داد
تست بینایی 30 ثانیه‌ای؛ چشم‌های تیزت را به کار بگیر! چند تا صورت تو این تصویر قایم شده؟
(ویدئو) ساخت سلاح نرم با کنترل از راه‌دور برای فراری دادن دزدهای فرصت‌طلب/ مناسب برای تفریح گیمرهای حرفه‌ای
مجلس شناختی از معاون پارلمانی پزشکیان ندارد/ با کسی عقد اخوت نبستیم/ از میدری تعهد می‌گیریم
نظر رهبر معظم انقلاب درمورد بازیگری فردین در فیلم ایرانی بعد از انقلاب: اشکالی ندارد
ساخت دستگاه بیل بریکر در شرکت دانش‌بنیان تبریزی
(ویدیو) ادعای جنجالی میترا حجار بازیگر،سریال سرزمین مادری، در برنامه دورهمی: آنهایی که ایران را دوست ندارند ایران را ترک کنند!
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن