طرز تهیه کیک حلوا شیر لذیذ

  چهارشنبه، 03 فروردین 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه کیک حلوا شیر لذیذ
حلوا در سنت شیرینی پزی ایران جایگاه ویژه دارد و چگونگی طبخ آن یکی از ملاک های مهارت در زمینه آشپزی و شیرینی پزی است. می دانیم که حلوا به روش های گوناگون تهیه می شود و می تواند طعم های متفاوت داشته باشد. در ادامه با طرز تهیه کیک حلوا شیر آشنا می شوید .

کیک حلوا یکی از کیک های خوشمزه و ساده ایرانی است که از ترکیب کیک اسفنجی و حلوا تهیه می شود و برای پذیرایی در مجالس استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک حلوا شیر در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای کیک حلوا شیر

  • تخم مرغ 3 عدد
  • ماست 150 گرم
  • شکر دانه ريز 100 گرم
  • آرد قنادی 150 گرم
  • روغن مايع يا نيمه جامد پخت پز آب شده سرد 100 گرم
  • بيکينگ پودر دو قاشق چايخوری
  • پودر وانيل خالص 1/8 قاشق چايخوری
  • پودر هل 1/8 قاشق چايخوری
  • حلوا شیر و دارچین به ميزان نصف دستور
  • خلال پسته خرد شده 1/4 پيمانه جهت تزئين
  • هل پودرشده 1/8 قاشق چايخوری
  • مرواريد خوراکی يا شکلات چيپسی کمی (درصورت تمايل)

مواد لازم جهت شربت کیک حلوا شیر

  • آب 1/4 پيمانه
  • شکر 1/2 پيمانه
  • گلاب 2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه کیک حلوا شیر

  1. تخم مرغها راهمزده تا حدی که زرده و سفيده آن مخلوط گردد.شکر و وانيل را اضافه کنید.
  2. روغن را افزوده و هم بزنيد.ماست را اضافه کرده و هم بزنيد.
  3. آرد و بيکينگ پودر الک شده را اضافه و با لیسک مخلوط کنید.مواد را در قالب 20 در 30 چرب و آرد پاشی شده بريزيد.
  4. در صورت تمايل بجای چرب و آرد پاشی کردن ،کف قالب يک قطعه کاغذ روغنی بياندازيد. خمير کيک را در قالب ريخته و صاف کنيد.
  5. قالب را در فر از پيش گرم شده، بادمای 180 درجه سانتی گراد به مدت تقريبی نيم ساعت قرار دهيد تا کيک پخته شود.
  6. پس از ده دقيقه کیک را از قالب خارج نمائيد و کاغذ را از آن جدا کنید.
  7. پس از سرد شدن کيک، مجددا کيک را درون قالب قرار دهيد. بهتر است سطح روئی کيک، اين بار مماس با کف قالب باشد.
  8. در صورت تمايل مي توانيد قبل از قرار دادن مجدد کيک در قالب، يک تا دو قاشق غذاخوری پودر نارگيل کف قالب بپاشيد تا علاوه بر جلوگيری از چسبيدن کيک به قالب، طعم مطلوبی نيز به آن بدهد.
  9. شربت سرد را کم کم روی کيک سرد ريخته و در صورتی که زمان کافی داريد ، کيک را 2 ساعت يا يک شب با پوشش نايلونی در يخچال قرار دهيد.
  10. برای تهيه شربت همه مواد را روی حرارت قرار داده تا شکر حل شده و شربت بجوشد.
  11. حرارت را خاموش و شربت را دمای محيط بگذاريد تا کاملا سرد شود.در صورت مرغوب نبودن گلاب ميتوانيد به دلخواه از آب دستور کسر و بر ميزان گلاب بيفزائيد.
  12. برای تهیه حلوا از رسپی حلوای سه ارد ،حلوای شیر و دارچین و یا حلوای هویج در پست مربوطه استفاده کنید.
  13. حلوای داغ را روی کيک ريخته و با پالت صاف کنيد.يک کيسه نايلونی تميز روی آن قرار داده و با کمک وردنه روی حلوا را صاف نمائيد.
  14. نايلون را برداشته کمی خرده يا پودر پسته روی حلوا پاشيده و مجددا نايلون را روی آن قرار داده و با وردنه مخصوص کمی روی آن را صاف کنيد تا خرده های پسته کمی در حلوا فر روند.
  15. در صورتی که زمان کافی داريد بهتر است آنرا دو ساعت با پوشش در يخچال قرار داده و سپس برشهای دلخواه بزنيد.
  16. برای تزئين، در صورت تمايل مقداری حلوای مازاد بر دستور را که مي تواند به رنگ زعفرانی، قهوه ای يا کرم رنگ باشد به ضخامت سه تا 5 ميلی متر بين دو لايه کيسه نايلونی باز کرده و با قالب های فنری شکوفه يا مينا گلهائی از حلوا تهيه و روی هر برش قرار دهيد و با سيخ چوبی ميان آن را سوراخ کنيد در صورت تمايل مرکز هر گل را با يک نقل خوراکی يا شکلات چيپسی تزئين کنيد.

کیک حلوا شیر 

نکات طرز تهیه کیک حلوا شیر

  1. برای تهیه کیک می توانید از انواع کيک ها مانند اسفنجی تهيه شده با 3 عدد تخم مرغ، انواع کيک های ساده وانيلی،کیک شیر، کره ای، کيکهای شربتی يا باقلوائی و کيکهای تهيه شده با سمولينا استفاده کنید فقط باید شيرينی ملايمی داشته باشد.
  2. گرچه به دلخواه ميتوانيد سه تا چهار قاشق از شربت کيک را کسر کنيد ، ليکن توصيه ميشود آن را کاملا حذف ننمائيد زيرا اگر کيک ، مرطوب نباشد رطوبت حلوا را بخود کشيده و حلوا پس از مدتی خشک خواهد شد.
  3. برای اینکه کیک حلوایی تمیز برش زده شود، از چاقوی تیز استفاده کنید و بهتراست برای حلوا از کره یا روغن جامد هم استفاده کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان