طرز تهیه کیک زبرا رنگی یا کیک رنگین کمان

  دوشنبه، 29 شهریور 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
طرز تهیه کیک زبرا رنگی یا کیک رنگین کمان
کیک زبرا رنگی یک دسر جذاب و رنگارنگ است. این کیک می‌تواند به عنوان یک عصرانه‌ی دلچسب و جذاب برای کودکان باشد. در نگاه اول پخت این کیک بسیار سخت به نظر می‌رسد، ولی آماده سازی و تهیه‌ی کیک رنگین کمان بسیار ساده است. در ادامه دو دستور تهیه برای پخت کیک زبرا رنگی را خواهید دید.

کیک رنگین کمان، یکی از خوشمزه ترین و زیباترین کیک هایی می باشد که تجربه درست کردن آن برای یکی بار هم که شده، طعم آن را همیشه در ذهن شما ثابت نگه خواهد داشت. کیک رنگین کمان یک کیک رنگارنگ و متفاوت است که شما می توانید بدون هیچ نوع تزیین خاصی، آن را به شکلی زیبا برای مراسم خود تدارک ببینید و آماده کنید.

در واقع هر نوع کیکی که در منزل و یا مغازه ها و کیک فروشی ها تهیه و آماده می شود به رسم مناسبت خاص و مشخصی که دارد، به صورت های مختلفی تزیین می شود. کیک های عروسی، نامزدی، تولد، دورهمی ها وغیره.

اما کیک هایی که در منزل و توسط کدبانوهای آشپزخانه تهیه و آماده می شود، به عنوان یک عصرانه روز شما را دلپذیر می کند، که معمولاً با تزیینات ساده و یا حتی تکراری مرسوم شده است. علت آن را نیز می توان سادگی آشپزی در خانه، نبود زمان کافی و یا حتی وسایل خاص و مناسب برای تزیین کیک نام برد. اما دلیل این امر هر چه باشد، در مورد کیک رنگین کمان صدق نمی کند.

کیک رنگین کمان با ظاهر خاص و منحصر به فرد خود یک تزیین خاص و درونی با خود دارد که هر کسی با دیدن ظاهر این کیک خاص، هوس خوردن یک برش کوچک از آن را خواهد داشت.برای تهیه کیک رنگین کمان شما باید از رنگ های خوراکی مجاز که در شیرینی فروشی ها و یا مغازه های متناسب با وسایل شیرینی پزی می باشند تهیه کنید و توجه داشته باشید که حتما نوع معتبر آن را تهیه کنید تا خدایی نکرده به مشکل برنخورید.

مواد لازم برای کیک زبرا رنگی یا کیک رنگین کمان

  • ۹۰۰ گرم آرد شیرینی
  • ۱ قاشق مربا خوری بیکینگ پودر
  • ۴۰۰ میلی لیتر شیر
  • ۸ عدد زرده تخم مرغ
  • ۱۰۰ گرم شکر
  • ۱/۸ قاشق چای خوری وانیل
  • ۴۰۰ گرم خامه صبحانه
  • رنگ خوراکی ژله ای در چند رنگ متنوع
  • ۳۵۰ گرم کره
  • شکلات سفید و سیاه به مقدار لازم

اگر کیک رنگین کمان را برای مهمانی یا جشن تولد درست می کنید، می توانید از یک روز قبل دست به کار شوید؛ روز اول را برای پخت کیک اسفنجی کیک رنگین کمان و روز دوم را به خامه زنی و تزیین آن اختصاص دهید.

طرز تهیه کیک زبرا رنگی یا کیک رنگین کمان

۱. درست کردن خمیر کیک: برای تهیه کیک رنگین کمان هم مانند دسر شارلوت مراحل متعددی پیش روی شماست. شما می توانید از هر کیکی استفاده کنید، اما بهترین نوع کیک برای آن اسفنجی است. به این منظور کره ها را داخل یک کاسه ریخته و حدود ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بگذارید تا کمی نرم شوند. سپس شکر و وانیل را به کره ها اضافه کنید و به خوبی آن ها را هم بزنید تا مواد تهیه شده به رنگ کرم یکدست در آید. زرده ها ی تخم مرغ را یکی یکی اضافه کنید و پس از اضافه کردن هریک، مواد را هم بزنید تا زرده ها نیز با سایر مواد خوب ترکیب شود.

وقتی زرده ها به طور کامل ترکیب شدند، در سه مرحله بکینگ پودر و آرد الک شده را اضافه کنید. علاوه براین در هر بار مقداری شیر به مخلوط اضافه کنید تا مواد رقیق شده و بهتر مخلوط شوند. در نهایت همه مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شده و بافتی یکدست پیدا کنند.مایه کیک را به تعداد رنگ هایی که دارید، قسمت کرده و هر بخش را جداگانه در یک ظرف بریزید.

۲. ترکیب خمیر و رنگ های خوراکی: پس از آن که مایه کیک را در ظروف مختلف ریختید، در هر ظرف از رنگ های خوراکی موجود چند قطره ریخته و خوب هم بزنید؛ به طوری که هیچ نقطه سفیدی در خمیر وجود نداشته باشد. هریک از این خمیر کیک های رنگی یک لایه از کیک رنگین کمانی شما را تشکیل خواهد داد.در ادامه مایه کیک را در قالب ها ریخته و همه قالب ها را در فر قرار دهید تا کیک ها پخته شوند. وقتی کیک ها آماده شد، آن ها را از فر خارج کرده و به کیک ها فرصتی دهید تا خنک شوند. وقتی کیک ها سرد شدند، هریک را داخل یک نایلون جداگانه گذاشته یا در ظرفی قرار دهید و روی آن را بپوشانید. کیک ها را داخل یخچال قرار دهید تا در مجاورت هوا خشک نشوند.

اگر به تعداد رنگ های کیک رنگین کمان رنگ خوراکی جداگانه وجود ندارد، می توانید رنگ های اصلی یعنی قرمز، سبز و آبی را خریداری کرده و بقیه رنگ ها را از ترکیب این سه رنگ آماده کنید. درست کردن سایر رنگ ها با کمک رنگ های اصلی ساده است، کافیست یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید و درست کردن رنگ دلخواهتان به کمک رنگ های اصلی را یاد بگیرید.

۳. آماده کردن روکش کیک رنگین کمان: برای تزیین روی کیک یا به اصطلاح فراستینگ کیک رنگین کمان سه گزینه پیش روی شماست؛ خامه فرم گرفته، چیز کیک پنیری و باتر کریم. انتخاب یکی از این سه مورد به ذائقه شما بستگی دارد، با این حال ما در کاغذرنگی خامه فرم گرفته را در نظر گرفته ایم، چون طعم عامه پسندتری دارد و برای درست کردن آن فقط به خامه، شکر و یک همزن نیاز دارید. علاوه براین می توانید خامه را به صورت آماده از قنادی ها تهیه کنید.

برای درست کردن خامه فرم گرفته، در یک ظرف بزرگ خامه و شکر را به خوبی با هم ترکیب کنید. ترکیب را نیم ساعت در فریزر قرار دهید. قبل این کار می توانید کمی از خامه را بچشید تا اگر شیرینی آن باب میل تان نبود، کمی شکر به آن اضافه کنید. ترکیب خامه و شکر را باید در یک ظرف استیل بریزید تا سردی خود را به مدت بیشتری حفظ کند. اگر ظرف استیل ندارید، ظرف خامه و شکر را داخل ظرفی پر از یخ قرار دهید.

بعد نیم ساعت ظرف را از فریزر بیرون آورده و با یک چنگال مواد را آرام زیر و رو کنید. ترکیب را از یخچال خارج کرده و با همزن دستی یا برقی آن قدر مواد را هم بزنید تا خامه فرم گرفته و حجمش زیاد شود. دقیقا زمانی که جای پره های همزن داخل خامه باقی ماند، خامه فرم گرفته آماده است.

یادتان باشد فرایند هم زدن خامه گا ها تا ۳۰ دقیقه نیز طول می کشد؛ بنابراین صبور باشید و تا آمادن شدن و فرم گرفتن کامل خامه به هم زدن ادامه دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که موقع هم زدن خامه، ابتدا خامه شل شده و سپس فرم می گیرد. این موضوع یک فرایند طبیعی است و نگرانی بابت خرابی خامه وجود ندارد.

۴. درست کردن کیک رنگین کمان: کیک ها را از یخچال خارج کرده و چند ساعتی در دمای اتاق قرار دهید. ترتیب رنگ را به دلخواه خودتان مشخص کرده و با اولین لایه شروع کنید. لایه را کف یک سینی گرد قرارداده، روی آن را با یک لایه خامه بپوشانید. سپس لایه کیک بعدی را روی آن قرار دهید و همین کار را تا آخرین لایه از کیک انجام دهید. آخرین لایه را نیز با خامه بپوشانید.

می توانید بین لایه های کیک مغز پسته، گردو و شکلات اضافه کنید. بهتر است کیک را روی پایه گردان مخصوص کیک پزی قرار دهید تا فرایند خامه زنی کیک راحت تر و یکدست تر باشد.

۵. فراستینگ کیک: دورتادور کیک را با خامه پوشش داده و همزمان با چرخاندن سینی کیک به کمک کاردک خامه روی سطح کیک را صاف و یکدست کنید. تا اینجای کار کیک شما آماده است و فقط باید کیک رنگین کمان را تزیین کنید.

۶. تزیین کیک رنگین کمان: برای زیباتر شدن کیک علاوه بر خامه به شکلات نیاز دارید. تخته های شکلات سفید و سیاه را تکه تکه کرده و در یک ظرف بریزید. ظرف را روی شعله ملایم قرار دهید تا آب شوند. وقتی شکلات ها آب شدند، می توانید چند قطره رنگ زرد به آن ها اضافه کنید تا رنگ طلایی به خود بگیرند. اگر مایع شکلات تیره رنگ شده و مورد پسندتان نبود، می توانید کمی شکلات سفید به آن اضافه کنید.

وقتی شکلات ها آماده شدند، آن ها را داخل ماسوره ریخته و روی کیک را با یک لایه شکلات بپوشانید. تزیین کیک به هر شکل کاملا به ذائقه و دلخواه شما بستگی دارد. در پایان می توانید با مقداری ماکارون رنگی، میوه، شکلات و مغز پسته کیک رنگین کمان را تزیین کنید.

کیک رنگین کمان

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (199 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان