طرز تهیه همبرگر گوشت گوساله و گاو 

  یکشنبه، 14 شهریور 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه همبرگر گوشت گوساله و گاو 
همبرگر یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین غذاهای فست فودی محسوب می شود که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته شده است. محبوبیت همبرگر در جهان خیلی زیاد است و به همین دلیل برگرهای دیگر مثل چیز برگر ، چیکن برگر و … به وجود آمدند.

هیچ کس در لذیذ بودن همبرگر شکی ندارد و این خوراکی لذیذ در تمام دنیا یکی از فست فود های بسیار خوشمزه به حساب می آید که با انواع مختلفی از سس ها سرو می شود، اما مانند تمام فست فود های دیگر، چندان برای سلامتی مفید نیست و حتی انواع کارخانه ای آن به دلیل وجود مواد نگهدارند، مضر نیز هستند. ولی جای نگرانی نیست، زیرا می توانید با تهیه همبرگر خانگی با گوشت گوساله و گاو در منزل، هم از طعم بی نظیر همبگر لذت ببرید و هم غذای سالم تری داشته باشید.

مواد لازم برای همبرگر گوشت گوساله

  • گوشت قلوه گاه گوساله 400 گرم
  • مغز نان همبرگر 4 عدد
  • شیر 1 لیوان
  • پیاز بزرگ 4 عدد
  • سیر 8 حبه
  • سبزی معطر 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر گوشت گوساله

گوشت قلوه گاه گوساله را 2 بار چرخ کنید و داخل کاسه ای بریزید.مغز نان همبرگر را داخل شیر بریزید و پس از چند لحظه از شیر خارج کنید و با فشار دست شیر اضافی را بگیرید. پیاز را رنده کنید و آب اضافی اش را با فشار دست بگیرید.نان خیس خورده ، پیاز ، سیر رنده شده ، سبزی معطر ، نمک و فلفل را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و با دست خوب مخلوط کنید و ورز دهید تا یکدست شود ( حداقل 10 دقیقه ورز دهید ) ، مایه همبرگر را داخل کیسه فریزر بگذارید و 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید.پس از 1 ساعت مایه همبرگر را از یخچال خارج کنید و به اندازه های دلخواه تقسیم کنید ، هر تکه را به شکل گرد حالت دهید و داخل ماهیتابه سرخ یا روی باربیکیو کباب کنید. سپس همراه با نان ، خیارشور ، گوجه فرنگی ، پیاز و … سرو کنید.

مواد لازم برای همبرگر گوشت گاو

  • گوشت گاو یک کیلوگرم
  • نمک،فلفل،زردچوبه به مقدار لازم
  • فلفل دلمه ای قرمز یک عدد
  • پیاز 1 عدد
  • تخم مرغ 2 عدد
  • سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
  • نان همبرگر 5 عدد
  • کاهو چند برگ
  • گوجه فرنگی به مقدار کافی

طرز تهیه همبرگر گوشت گاو

گوشت گاو را آماده و سپس چرخ کنید.1 کیلوگرم گوشت لخم گاو را که بدون استخوان و کم چربی باشد، تهیه کنید. گوشت را کمی زیر آب بشویید سپس آن را با کاغذ آشپزخانه و یا حوله ایی تمیز خشک کنید. از یک چرخ گوشت دستی خانگی و یا نوع پیشرفته برقی آن استفاده کنید، گوشت ها را به چند قطعه کوچک ببرید و سپس چرخشان کنید. گوشت باید دو مرتبه چرخ شود تا حالت کاملا نرم و چسبنده بگیرد.

سبزیجات را خرد کنید.یک عدد فلفل دلمه ایی درشت و قرمز رنگ را بشویید، محتویات درون آن را خالی کنید سپس هلالی خرد کرده و هر هلال را به قطعات کوچک ریز ریز کنید. یک عدد پیاز درشت را هم خرد کنید.

مایه همبرگر را آماده نمایید.گوشت گاو چرخ شده را داخل یک کاسه بریزید سپس فلفل دلمه ایی خرد شده، پیاز خرد شده، مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به آن بپاشید، حالا 1 قاشق غذاخوری سس مایونز و 2 عدد تخم مرغ را شکسته و به گوشت بی افزایید و همه مواد را خوووب باهم مخلوط کنید، از دستتان کمک بگیرید و گوشت را ورز دهید.

اکنون مایه گوشت را به 5 قسمت تقسیم کنید هر قسمت را به شکل گوله دربیاورید و هر گوله گوشت را کمی تخت کنید تا به شکل دایره دربیاید، دایره های گوشتی نسبتا ضخیمی که قطر آن ها از قطر نان همبرگر کمی کوچکتر باشد. می توانید به جای فلفل دلمه از پیازچه یا هر رنگ فلفلی که دوست دارید استفاده نمایید.

همبرگرها را طبخ کنید.برای طبخ همبرگر سه روش وجود دارد: 1. سرخ کردن با روغن زیاد 2. کباب کردن 3. گریل کردن با مقدار کمی روغن

روش اول/ سرخ کردن با روغن زیاد: در این روش، داخل یک تابه عمیق؛ مقداری روغن سرخ کردنی بریزید و تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود سپس هر مرتبه یک دایره گوشتی آماده شده را داخل تابه بی اندازید تا کاملا در روغن داغ غوطه ور شده و سرخ شود سپس همبرگر را جا به جا کنید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود. ویژگی این روش این است که باید با حرارت شدید و مدت زمان کم انجام شود.

روش دوم/ کباب کردن: در این روش باید از کباب پز با سیم های مفتولی استفاده کنید و گوشت های دایره ایی را روی سینی مفتولی قرار دهید پس از آن که یک طرف آن کباب شد برگردانید تا طرف دیگر آن هم کباب شود. می توانید حین پخت با فرچه روی گوشت روغن زیتون بمالید.

روش سوم/ گریل کردن با مقدار کمی روغن: در این روش باید از تابه ی گریل استفاده کنید ویژگی خوب این تابه ها این است که رژیمی بوده و با مقدار کمی روغن می توانید غذاهایی چون کوکو، کتلت و همبرگر را در آن ها درست کنید. پس این تابه را کمی با روغن چرب کنید و گوشت های دایره ایی را (که معمولا در هر بار دو عدد در آن جا می شود) داخل آن قرار دهید. تابه را روی حرارت کم قرار دهید یک طرف همبرگر که سرخ شد تابه را برعکس کنید تا سمت دیگر همبرگرها هم پخته شود.

همبرگرهای آماده شده را سرو کنید.5 عدد نان گرد همبرگر را از نیمه باز کنید، هر عدد گوشت سرخ شده را روی یک قسمت زیرین نان قرار دهید، از برگ های کاهو و گوجه فرنگی خرد شده استفاده کنید و ساندویچ همبرگر را آماده نمایید. این ساندویج را می توانید با انواع ترشی، شوری و یا هر گونه سس دلخواه میل نمایید و نوش جان


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (154 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (105 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (103 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (52 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (25 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (16 نظر)
تیتر امروز   
پارفه موز، یک دسر خوشمزه و مجلسی / در مهمانی ها بدرخشید
حقوق های نوجومی عمه، خواهر و نورچشمی‌های ناصرالدین شاه/ فقط برا فک و فامیل خودش خرج می کرد!!+ عکس
آداب عجیب خواستگاری در زمان قاجار
اعترافات مردی که زنش را در خیابان کشت / سال‌ها از جدایی‌مان می‌گذشت اما...
درگیری مرگبار 2 همسایه بر سر ریختن زباله
خلاقیت عجیب یک دانشجو در خواستگاری از همکلاسی‌اش/ کیف‌قاپی در دانشگاه فقط برای جلب توجه!
در تابستان دوش آب سرد بگیریم یا نه؟
مشخصات باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو دنیا لو رفت
سنت‌های عجیب و باورنکردنی قبایل آفریقایی
اعلام آمادگی زاکانی برای مناظره با زنگنه
(ویدئو) حرکات خجالت آور و خنده دار ترامپ سر پیری!/ تبلیغ مسخره و خنده دار دونالد ترامپ برای رستوران هایش!
(ویدئو) یادی کنیم از طعنه و حرف 18+ رضا رویگری در برنامه زنده !/ مجری ترسید اخراج شه با این حرکت!😯
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی‌پسند میز شام سپیده بزمی‌پور، همسر خوش‌سلیقه‌ی شاهرخ استخری، و عروس خانم برای مهمونای مخصوصش/ سفره آرایی به سبک سپیده بزمی‌پور
(ویدئو) تلاش خنده دار دو راکون برای باز کردن درب که در شبکه های اجتماعی پربازدید شده
(عکس) مهران غفوریان و دخترش هانا در کنار رود فرات
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....