طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی با 3 روش

  دوشنبه، 07 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی با 3 روش
همبرگر مرغ یا همان چیکن برگر یکی از محبوب‌ترین انواع همبرگر در سرتاسر دنیاست. برای درست کردن همبرگر مرغ چندین روش وجود دارد. برای درست کردن همبرگر مرغ هم می‌توانید گوشت را چرخ کنید و آن را به صورت سوخاری همراه با آرد سوخاری سرخ کنید یا مثل همبرگر گوشت آن را گریل کنید.

همبرگر نوعی غذا با گوشت چرخ کرده است که در همه ی کشور ها طرفدار دارد. در تهیه همبرگر مرغ از گوشت مرغ چرخ کرده استفاده میشود و چون کلمه ی ham به معنی ژامبون و گوشت گاو است، برخی معتقدند همبرگر مرغ عبارت اشتباهی است و باید به جای آن از برگر مرغ استفاده شود. اما عبارت همبرگر مرغ ظاهرا بین ایرانی ها تا حدودی جا افتاده است، پس ما هم ترجیح میدهیم از عبارت همبرگر مرغ استفاده کنیم، هرچند که استفاده از عبارت برگر مرغ صحیح تر است.

در تهیه همبرگر مرغ خانگی با مقداری گوشت مرغ چرخ کرده و ادویه های دلخواه میتوانید به راحتی این غذا را تهیه کنید و مطابق میل و ذائقه خودتان ادویه های آن را کم و زیاد کنید و مهم تر از آن به میزان دلخواهتان از انواع پنیر در این همبرگر استفاده کنید. اگر شما هم مثل من عاشق همبرگر با پنیر زیاد باشید؛ به هیچ عنوان تهیه همبرگر مرغ در منزل را از دست نمی دهید!

مواد لازم برای تهیه همبرگر مرغ

  • ران و سینه مرغ ۵۰۰ گرم
  • پیاز درشت ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • نمک و فلفل وآویشن و پودر پاپریکا
  • ادویه کاری و پودر سیر و زردچوبه
  • زعفران دم شده به دلخواه
  • پودر سوخاری نصف لیوان
  • پنیر پروسس یا چدار ورقه ای

طرز تهیه همبرگر مرغ

  1. برای تهیه همبرگر مرغ خوشمزه و فوق العاده خاص حتماً سعی کنید از گوشت تازه ران و سینه مرغ استفاده کنید گوشت مرغ را درون چرخ گوشت ریخته و آنها را با رنده ریز چرخ نمایید ، سپس پیاز ها را رنده کرده و آنها را درون توری ریخته و آب پیاز را جدا کنید .
  2. در مرحله بعد سیر را له کرده و همراه با پیازهای رنده شده به گوشت مرغ اضافه کنیم مواد را با دست به خوبی ورز دهید ، در اواسط کار نمک و فلفل و ادویه های مورد نظر را همراه با پودر سوخاری به گوشت مرغ اضافه کنید . دوباره مواد را با دست ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند .
  3. در این مرحله می توانید یک قاشق غذاخوری زعفران دم شده را به گوشت اضافه کنید ، پس از اینکه گوشت شما کاملاً یکدست و منسجم شد بر روی ظرف پلاستیک کشیده و آن را برای یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود .
  4. در مرحله بعد از مایه همبرگر مرغ به اندازه یک نارنگی درشت برداشته آن را با دست صاف میکنیم و به کمک یک قالب همبرگر را برش میزنیم . حالا ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و به آن روغن اضافه میکنیم زمانی که روغن داغ شد حرارت را کم کرده و همبرگر ها را درون ماهیتابه سرخ می کنیم .
  5. در مرحله بعد پس از اینکه یک طرف همبرگر سرخ شد آن را چرخانده و یک ورق پنیر بر روی طرف سرخ شده قرار می دهیم ، پس از اینکه دو طرف همبرگر سرخ شد و پنیر هم بر روی آن آب شد همبرگر خانگی ما آماده برای سرو شده است .

مواد لازم برای همبرگر مرغ خانگی به صورت تکه ای

  • سینه مرغ بدون پوست و استخوان: ۹۰۰ گرم
  • پودر نان: ½ پیمانه
  • پیاز کوچک: ½ بسیار ریز خرد شده یا رنده شده
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • سیر: ۲ حبه له شده
  • پودر زیره سبز: ۱ قاشق چایخوری
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز: به مقدار دلخواه
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر ورقه ای چدار یا گودا: به تعداد لازم

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی به صورت تکه ای

سینه مرغ بدون پوست و استخوان را از وسط و به صورت طولی به دو قسمت تقسیم کنید. سپس از طول هر تکه سینه را با یک کار تیز به تکه های نازک تر برش بزنید. به نظر می رسد از هر کدام از تکه های سینه مرغ سه یا چهار برش به قطر یک سانتی متر به دست بیاید. در یک ظرف نمک، فلفل، ادویه و حبه سیرهای له شده را با هم مخلوط کنید. برش های سینه مرغ را به این مواد آغشته کنید تا مزه دار شوند و آبلیمو و روغن زیتون را هم اضافه کنید. با دست تکه های مرغ را کمی ماساژ دهید تا خوب به این مواد آغشته شوند. ۳۰ دقیقه مرغ های مزه دار شده یا مرینیت شده را در یخچال بگذارید.

در یک ماهیتابه نچسب یک قاشق غذاخوری روغن بریزید و تکه های مرغ را کمی در روغن سرخ کنید تا هر دو طرف طلایی شوند، ۱۰ دقیقه زمان برای پختن تکه های مرغ کافی است. در این فاصله گریل فر را روشن کنید و تکه های مرغ سرخ شده را در سینی فر بچینید. روی هر تکه مرغ یک ورقه پنیر چدار یا گودا بگذارید و صبر کنید تا با درجه حرارت گریل پنیر آب شود.برگرهای مرغ را با نان همبرگر، سس کچاپ، پیاز حلقه ای خام، کاهو، خیارشور و هر سس دیگری که می پسندید به صورت داغ سرو کنید.

همبرگر مرغ خانگی

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی به روش گریل

هر دو نوع همبرگر با گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه ای را می توانید به جای سرخ کردن گریل کنید. برای این کار باید منقل یا باربیکیو داشته باشید. برای گریل کردن همبرگرها روی منقل یا باربیکیو به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید. اگر از منقل استفاده می کنید همبرگرها را روی توری کباب بچینید و روی زغال منقل کباب کنید. در یک دقیقه پایانی گریل کردن همبرگرها می توانید روی آن ها ورقه پنیر بگذارید تا پنیر روی چیکن برگر آب شود و «چیز چیکن برگر» داشته باشید. نان همبرگر را هم از وسط برش بزنید و برش ها را کمی روی گریل کباب کنید تا طعم بهتر و لذیذتری پیدا کنید. سپس همبرگر مرغ را در نان و به همراه مخلفات دلخواه تان به صورت داغ سرو کنید.

نکات کلیدی تهیه همبرگر مرغ

  • برای تهیه بهترین همبرگر مرغ ، در چرخ کردن مرغ از گوشت فیله یا سینه مرغ استفاده کنید.
  • اگر امکان چرخ کردن مرغ را ندارید، میتوانید به صورت آماده تهیه کنید.
  • در صورت تمایل میتوانید نان همبرگر را از قبل گرم کنید. برای این منظور نان همبرگر را به مدت 5 دقیقه در فر با درجه 350 سانتی گراد و یا یک دقیقه در ماهیتابه گرم کنید تا ترد شود.
  • برای تهیه همبرگر مرغ در فر میتوانید قبل از پخت همبرگر ها را با کمی روغن زیتون چرب کرده و به مدت نیم ساعت در فر با درجه 170 سانتی گراد قرار دهید تا بپزند. در ضمن فراموش نکنید که سینی فر را از قبل گرم کنید.
  • این غذا را با هر مخلفاتی که دوست داشته باشید میتوانید سرو کنید. برای مثال همبرگر مرغ و قارچ بسیار پرطرفدار است. طرز تهیه همبرگر مرغ و قارچ به این صورت است که باید مقداری قارچ را بشویید و خرد کنید سپس آن ها را کمی تفت دهید و همراه با برگر مرغ پنیری میل کنید.
  • اگر در هنگام سرو، از پنیر و سیب زمینی سرخ کرده استفاده نکنید، این همبرگر مرغ رژیمی است و چاق کننده نخواهد بود.
  • برای سرو همبرگر مرغ در صورت تمایل میتوانید از پیاز خام حلقه ای شده و یا تفت داده و یا حتی پیاز سوخاری استفاده کنید.
  • در تهیه این همبرگر میتوانید در مخلوط گوشت پودر سیر، پودر فلفل و آویشن بریزید. همچنین همبرگر مرغ با سویا هم تهیه می شود و استفاده از مرغ و سویا باهم، بستگی به ذائقه شما دارد.
  • اگر با گوشت قرمز میانه خوبی ندارید ولی دوست دارید همبرگر میل کنید؛ برگر ماهی قزل آلا، برگر مرغ و سالمون برگر گزینه های خوبی هستند. پیشنهاد میدهیم آن ها را امتحان کنید. حتی اگر گیاهخوار هم باشید میتوانید همبرگر بخورید. همبرگر سبزیجات سوئیسی مخصوص شما خواهد بود. آن را فرموش نکنید.
  • برگر مرغ را میتوانید روی کباب پز نیز آماده کنید. برای کباب کردن دو طرف برگر را به کمی روغن آغشته نمایید، سپس کباب کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس