طرز تهیه کباب ساتا با 2 روش

  سه شنبه، 29 تیر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه کباب ساتا با 2 روش
در این مقاله آشپزی طرز تهیه کباب ساتای مرغ یکی از کباب های خوشمزه شبیه به جوجه کباب با طعمی متفاوت و نو را شرح داده ایم، امیدواریم این نوع از ساتای با گوشت مرغ مورد پسندتان قرار بگیرد.

گوشت مرغ نوعی از گوشت محسوب می گردد که دارای طعم و مزه ی فوق العاده ای می باشد، یکی از غذاهای لذیذ که با مرغ تهیه می شود کباب می باشد، کباب ساتای مرغ یکی از این کباب های خوشمزه با مرغ است.

مرغ یکی از گوشت های سفید است که دارای ارزش غذایی بالایی می باشد و می توان با آن غذاهای مختلفی با تنوع فراوان رد طعم و مزه تهیه نمود، مرغ ترش و شیرین، ته چین مرغ، شنیسل مرغ، دلمه مرغ، کراکت مرغ، خورش مرغ ترش، آبگوشت مرغ، خوراک مرغ و آویشن، کوفته مرغ و … از جمله غذاهایی است که می توان با مرغ تهیه نمود و از طعم منحصر به فردش نهایت لذت را برد.

مواد لازم برای کباب ساتای مرغ

  • کره بادام زمینی :¼ پیمانهکباب ساتای مرغ
  • سینه مرغ بدون استخوان :2 عدد (هر کدام 180 تا 250 گرم)
  • سیر :1 حبه
  • سرکه برنج :2 قاشق غذاخوری
  • روغن کنجد :1 قاشق چای خوری
  • سس سویا :1 قاشق چای خوری
  • پرک فلفل قرمز :½ قاشق چای خوری
  • نمک و پودر فلفل سیاه :مقداری
  • روغن مایع :مقداری

طرز تهیه کباب ساتای مرغ

ابتدا پوست روی مرغ ها را جدا می کنیم و آن ها را با برش های عمودی خرد می کنیم. برش های مرغ را در یک کاسه می ریزیم و با سیر له شده، روغن کنجد، سویا سس، 1/4 قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز، نمک و فلفل، ورز می دهیم. سپس برش های مرغ را به صورت عمودی به سیخ می کشیم.

برای تهیه سس، کره بادام زمینی، سرکه برنج، باقیمانده پودر فلفل قرمز و 2 تا 3 قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط نمایید. می توانید از سس باربیکیوی آسیایی هم برای سرو این جوجه کباب استفاده کنید.

تابه گریل یا تابه معمولی را روی شعله زیاد قرار دهید. مقداری روغن در آن بریزید و مرغ های به سیخ کشیده شده را در آن قرار دهید، هر سمت مرغ ها را به مدت 1 تا 2 دقیقه سرخ نمایید. مرغ های کبابی را با سس بادام زمینی سرو کنید.

نکات کلیدی تهیه ساتای مرغ

  1. ساتای مرغ را می توانید همراه با برنج و سبزیجات پخته نیز سرو کنید.
  2. علاوه بر سس بادام زمینی، با هر سس دیگری که دوست داشتید نیز می توانید ساتای مرغ را میل کنید.
  3. در صورت تمایل می توانید، پس از مزه دار کردن مرغ ها، ابتدا آن ها را کمی در ماهیتابه سرخ کنید تا روی آن ها طلایی مایل به قهوه ای شود. سپس فر را از 15 دقیقه قبل با دمای 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود و بعد مرغ های سرخ شده را به همراه سس بادام زمینی داخل فر بگذارید تا خوب مغز پخت شوند.
  4. می توانید پس از پخت مرغ ها، آن ها را در همان ماهیتابه ای که سس بادام زمینی را در آن درست کردید بگذارید و اجازه دهید خیلی کم با هم بپزند تا مزه سس به خورد مرغ ها برود و یا اینکه سس بادام زمینی را جداگانه در کنار ساتای مرغ سرو کنید.

مواد لازم برای ساتای مرغ و گوشت

  • 2 حبه سیر خرد شده
  • 2 قاشق چای خوری زردچوبه
  • یک قاشق چای خوری گشنیز خرد شده
  • نصف قاشق چای خوری زیره
  • یک قاشق سوپ خوری شکر
  • یک قاشق سوپ خوری سس ماهی
  • یک قاشق چای خوری نمک
  • یک چهارم فنجان روغن گیاهی
  • 700 گرم گوشت گوساله ، مرغ یا گوسفند

طرز تهیه ی ساتای مرغ و گوشت

ادویه جات را در یک کاسه متوسط با هم مخلوط کنید ، گوشت را با ادویه جات مخلوط کنید . کباب پز را آماده کنید . گوشت ها را سیخ بزنید . آنها را روی کباب پز فر یا کباب پز معمولی به مدت 5 دقیقه کباب کنید و طرف دیگر را نیز به همین ترتیب کباب کنید .این کباب را به همراه سس بادام زمینی میل بفرمایید. می توانید به جای کباب کردن در ماهی تابه یا گریل نیز کباب نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان