طرز تهیه کیک آلبالویی لذیذ

  پنجشنبه، 09 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
طرز تهیه کیک آلبالویی لذیذ
یکی از روش‌های ایجاد تنوع در دسر‌ها و میان‌وعده‌ها، استفاده از میوه‌های فصل در تهیه آنهاست. با فرا رسیدن فصل تابستان و برداشت میوه‌های تابستانه می‌توان انواع دسر‌های خوشمزه را با این میوه‌های پرخاصیت درست کرد. آلبالو از جمله میوه‌های تابستانه بوده که در تهیه نوشیدنی سرد و ساده، دمنوش آلبالو، مربای آلبالو و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیک آلبالو یک انتخاب خیلی عالی و خوشمزه برای کسانی است که آلبالو دوست دارند. حالا که در فصل تابستان هستیم و بالاخره سر و کله آلبالوهای آبدار ترش و شیرین در بازار میوه پیدا شده وقت آن است که از این فرصت استفاده کنیم و با این خوشمزه های کوچک یک کیک جانانه درست کنیم. تهیه کیک آلبالو خیلی آسان است و مواد زیاد و خاصی هم احتیاج ندارد. به طور خلاصه برای تهیه کیک آلبالو، مواد با هم مخلوط می شوند، در قالب قرار می گیرند و بعد هم آلبالو روی آن چیده می شود. از یک تکنیک جالب هم استفاده می شود که مانع از ته نشین شدن آلبالو در کیک خواهد شد.

مواد لازم کیک آلبالو

  • تخم مرغ:2 عدد
  • شکر:یک و نیم پیمانه
  • پودرکاکائو :2 قاشق سوپ خوری
  • وانیل :یک چهارم قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر:نصف قاشق چای خوری
  • شیر و روغن :از هر کدام نصف پیمانه
  • آرد :2 پیمانه
  • آلبالو :200 گرم

مواد لازم خمیر رویه کیک آلبالو

  • آرد :یک پیمانه
  • مارگارین :یک قاشق سوپ خوری
  • پودر فندق :2 قاشق سوپ خوری
  • شکر:2 قاشق سوپ خوری
  • آب سرد :به میزان لاز

 کیک آلبالویی

طرز تهیه کیک آلبالویی

ابتدا خمیر رویه را به روش زیر آماده نمایید . کاسه بزرگی را بردارید و آرد را داخل آن بریزید، سپس یک قاشق مارگارین را افزوده و شکر و پودر قند را بریزید و مواد را مخلوط نمایید.در ادامه آب را به تدریج اضافه کنید تا جایی که یک خمیر صاف و یکدست درست شود و به دست نچسبد. خمیر را برای مدتی در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

در این میان کیک آلبالویی دو تخم مرغه را درست کنید . ابتدا آرد ، بکینگ پودر و پودر کاکائو را الک کرده و در ظرفی بریزید و کنار بگذارید. هسته آلبالوها را بگیرید.کاسه ای بردارید و دو عدد تخم مرغ را داخل آن بشکنید و با هم زن خوب بزنید تا پف کرده و حجم آن زیاد گردد.در این مرحله شیر و روغن را با هم مخلوط نموده و به کاسه تخم مرغ اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مواد مخلوط گردد.حالا مخلوط آرد را اضافه نموده و مواد را مخلوط کنید، سپس وانیل و آلبالو را بیافزایید.مایه خمیر را به آرامی هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شده و در عین حال آلبالوها له نشود.قالب مورد نظر را چرب نموده و مایه خمیر را داخل آن بریزید، خمیر رویه را رنده کرده و روی خمیر داخل قالب بریزید.قالب را برای یک ساعت در فری که با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید تا کیک بپزد.

نکات کیک آلبالو

نکته 1 : تخم مرغ ها و بقیه مواد به دمای محیط رسیده باشند بنابراین آن ها را نیم ساعت قبل از شروع کار از یخچال خارج نمایید .

نکته 2 : فر را 20 دقیقه قبل از شروع کار روشن نمایید تا گرم شود .

نکته 3 : آلبالوها را کمی در آرد بغلتانید ، اینکار باعث می شود آلبالوها ته نشین نشوند .

نکته 4 : برای اینکه کیک پف کند آرد و بکینگ پودر را 2 تا 3 بار الک کنید.

نکته 5 : اگر ته قالب را چرب کنید ، از ته گرفتن کیک جلوگیری می شود.

نکته 6 : این کیک تو قالب میان تهی خوشمزه تر و بهتر تهیه می شود .

نکته 7 : این مقدار مواد ، مناسب برای قالب 23 است .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (661 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (75 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (60 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان