طرز تهیه خوراک ماهی ساردین با سبزیجات

  سه شنبه، 24 اسفند 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه خوراک ماهی ساردین با سبزیجات
ماهی ساردین از ماهی های کوچک جثه بوده و جز ماهی های روغنی به حساب می آید. از آن جایی که اندازه ماهی های ساردین بزرگ نیس بهتر است با باله و سر پخته یا کباب شوند؛ چون ظاهر آراسته تری به غذا می دهند در ادامه با طرز تهیه خوراک ساردین با سبزیجات در ساعد نیوز آشنا می شوید .

ماهی ساردین از جمله ماهی های ریز جثه و روغنی است. این نوع ماهی معمولا به همراه باله و سر پخته یا کباب می شوند؛ این کار علاوه بر حفظ زیبایی و آراستگی غذا، به افزایش خاصیت آن هم کمک می کند. سرو این غذای دریایی، به دلیل مواد مغذی فراوانی که دارد برای بدن بسیار مفید است. خیلی از افراد آن را سرخ کرده و با استخوان میخورند، زیرا استخوان های بسیار کوچکی دارد. در این مطلب از سری مطالب ساعد نیوز، به بهترین روش پخت ماهی ساردین، خواص و هر آنچه که لازم است در ارتباط با آن بدانید می پردازیم. با ما در ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ساردین با سبزیجات

  • ساردین ۱ کیلوگرم
  • پیاز حلقه شده ۲ عدد
  • سیر کوبیده شده ۶ حبه
  • گوجه فرنگی رنده شده نرم ۳ عدد
  • فلفل سبز رنده شده ۱ عدد
  • روغن زیتون ۳/۴ لیوان
  • نمک ۱ قاشق غذا خوری
  • زردچوبه ۱/۲ قاشق مربا خوری
  • پودر فلفل قرمز کمی
  • ادویه ماهی ۱/۴ قاشق مربا خوری
  • آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خوراک ساردین با سبزیجات

ساردین ها را می شوییم و مواد داخل شکم آن را بیرون آورده شسته و سپس در صافی می ریزیم. ساردین ها را در ظرف پیرکسی می ریزیم. پیاز،سیر،گوجه فرنگی،فلفل سبز،روغن زیتون،نمک،زردچوبه،ادویه ماهی،فلفل و آبلیمو را با هم مخلوط می کنیم. سپس آن را روی ساردین ها می ریزیم. روی ساردین را با یک ورق آلومینیوم پوشانده و به مدت ۴۰ دقیقه با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد در فر می گذاریم تا درست شود.

خوراک ساردین با سبزیجات

خواص ماهی ساردین

این ماهی ترد و ریزجثه دارای خواص بی شماری برای بدن است که خوردن آن مانع از بروز خیلی مشکلات در بدن خواهد شد. بنابراین بد نیست چند خاصیت مطرح آن را با هم مرور کنیم.

ماهی ساردین برای حفظ سلامت و استحکام استخوان

این نوع ماهی مقادیر زیادی کلسیم ، ویتامین D و فسفر در خود دارد و زمانیکه بحث استحکام و تقویت استخوان ها مطرح می شود، ساردین بهترین عملکرد را دارد. مصرف مرتب این منبع غنی از مواد معدنی، بدون شک شما را از خوردن داروهای تقویتی بی نیاز خواهد کرد.

ماهی ساردین برای درمان بیماری های روانی از جمله اضطراب و افسردگی

اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D هر دو برای بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی لازم و مفیدند. کمبود هر یک از اینها علاوه بر بیماری های جسمی، باعث بروز بیماری های روحی و روانی نیز می شود.

ماهی ساردین برای کاهش و درمان التهاب

از دیگر خواص ساردین، داشتن EPA و DHA است که هر دو آنها از اسیدهای چربی هستند که به کاهش التهاب بدن و حفظ سلامت قلب و مغز کمک می کنند.

ماهی ساردین برای تسریع روند کاهش وزن

برای افرادی که به دنبال غذاهایی با کالری کم هستند ساردین گزینه بسیار مناسبی است. با توجه به اینکه حجم زیادی از این غذای دریایی را پروتئین و چربی سالم تشکیل می دهد ، برای شما یک غذای کامل به شمار می آید. خوردنماهی ساردین به ما کمک می کند ظرف مدت زمان کوتاهی به وزن مطلوبتان دست پیدا کنید.

ماهی ساردین برای پوست سالم و شاداب

همانطور که می دانید راز داشتن پوستی شاداب و لطیف تغذیه سالم است. ساردین با کمک به روند سلول سازی و کلاژن سازی پوست، مانع از ایجاد چین و چروک می شود. همچنین به حفظ سلامت پوست هم کمک می کند.

ماهی ساردین برای کمک به تنظیم سطح قند خون

در ماهی ساردین چربی و پروتئین های سالمی وجود دارد که عامل تنظیم قند خون در افراد هستند. بنابراین مصرف این غذای لذیذ دریایی، برای افرادی که قند خونشان نوسان دارد خالی از لطف نیست.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (166 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (38 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (33 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (12 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!