طرز تهیه کوفته سیخی خوشمزه

  دوشنبه، 28 تیر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه کوفته سیخی خوشمزه
کوفته ها از غذاهای خوشمزه و سنتی می باشد و امروزه آن را در انواع مختلف درست می کنند. برای مثال کوفته سیخی یکی از این نوع کوفته ها می باشد و با موادی همچون گوشت قرمز، تخم مرغ، پیاز و ... درست می شود.

کوفته یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که از دیر باز مورد توجه مردم این کشور ها و توریست ها قرار گرفته است. کوفته بسته به مواد اولیه آن، انواع مختلف و متنوعی دارد. یکی از این نوع کوفته ها، کوفته سیخی است که علاوه بر طعم خوب و خوشمزه ای که دارد، ظاهر عالی و مجلسی نیز دارد. این کوفته یک نوع کباب نیز محسوب می شود اما در فر طبخ می شود. همچنین در کنار سیب زمینی تنوری سرو می گردد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کوفته سیخی

  • پیاز کوچک :1 عدد
  • گوشت بره چرخ کرده :450 گرم
  • خمیر کاری :2 قاشق غذاخوری
  • ماست طبیعی :2 قاشق غذاخوری
  • روغن برای چرب کردن :به میزان لازم
  • جوانه گشنیز تازه , برای تزیین :به میزان لازم

مواد لازم جهت تهیه سس چیلی گوجه فرنگی

  • گوجه فرنگی , دانه گرفته و خرد شده :3 عدد
  • پودر تخم گشنیز:مقدار کمی
  • پودر زیره:مقدار کمی
  • گشنیز تازه , خرد شده :2 قاشق چای خوری

طرز تهیه کوفته سیخی

ابتدا گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده را در کاسه ای بریزید و خوب ورز دهید تا با هم مخلوط شوند.در ادامه ماست و خمیر کاری را افزوده و خوب مخلوط نمایید.کوفته را سیخ بزنید و برای نیم ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود.ذغال را آماده کرده و توری را چرب کرده و روی منقل قرار دهید ، و کوفته ها را برای 10 تا 15 دقیقه بپزید و مدام پشت و رو کنید تا نسوزد.اگر روی کوفته ها خشک شد آن را با کمی روغن چرب نمایید.کوفته های سیخی رادر ظرف پذیرایی قرار داده و با جوانه های گشنیز تزیین کرده و با سس چیلی گوجه فرنگی و سبزیجات مورد علاقه میل کنید.میتوانید به جای کباب کردن کوفته ها را بعد از سیخ زدن در تابه سرخ کنید.

طرز تهیه سس چیلی گوجه فرنگی

برای درست کردن سس چیلی گوجه فرنگی ، همه مواد سس را با هم مخلوط کرده و برای نیم ساعت در یخچال بگذارید تا جا بیافتد.

نکات کلیدی در تهیه کوفته سیخی

  1. می توانید مابین کوفته گوجه گیلاسی نیز به سیخ بزنید.
  2. در کنار کوفته سیخی چند عدد سیب زمینی سرخ کنید که طعم آن را با برنج دو برابر می کند.

مواد لازم برای کوفته سیخی با مرغ

  • ‏سینه مرغ ‏۱ عدد‏
  • ‏هویج ‏ ۲ عدد‏
  • ‏سیب زمینی ۲عدد‏
  • ‏سبزی معطر ۳ تا ۴ قاشق
  • رب گوجه فرنگی ‏۲ قاشق ‏
  • ‏نمک و فلفل و زردچوبه ‏به میزان لازم‏
  • روغن به میزان لازم

طرز تهیه کوفته سیخی با مرغ

‏سینه مرغ را چرخ کنید. هویج و سیب زمینی را رنده ریز کنید و به سینه مرغ بیفزایید. حالا سبزی های معطر که می توانند از بین ترخان، مرزه، جعفری و پیازچه انتخاب شوند را به همراه نمک و فلفل و ادویه و زردچوبه اضافه کرده و مواد را به خوبی ورز دهید تا انسجام کافی را پیدا کند. حالا از مواد به اندازه یک نارنگی بردارید و با دست فرم دهید تا شکل توپی کوچک شود.
‏همه کوفته ها را به همین روش آماده کنید و آنها را به سیخ بکشید. اگر از سیخ چوبی استفاده می کنید یادتان باشد که قبل از شروع کار، یک شبانه روز آنها را در آب خیس کنید. در یک تابه کمی روغن بریزید و کوفته ها را در تابه سرخ کنید. وقتی یک طرف کوفته سرخ شد آن را برگردانید و طرف دیگر را سرخ کنید. در تابه ای دیگر، رب را تفت دهید و نمک و فلفل و زردچوبه و دیگر ادویه های دلخواهتان (مثل کاری و پودر سیر) را به آن بیفزایید. روی آن کمی آب بریزید و اجازه دهید با حرارت متوسط بجوشد و غلیظ شود. حالا مایه آماده شده را روی کوفته ها بریزید و اجازه دهید یک ربع روی حرارت ملایم بمانند. ‏

کوفته سیخی با مرغ


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (379 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (274 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (140 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (130 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (119 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (100 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (63 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (49 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (35 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (33 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (31 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 5 مرداد 1403
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....