ساعدنیوز
ساعدنیوز

طرز تهیه کوکو سبزیجات رژیمی با 2 روش

  جمعه، 02 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
طرز تهیه کوکو سبزیجات رژیمی با 2 روش
کوکوی سبزیجات یک غذای ساده، سالم خوش‌رنگ و خوش‌مزه هست که برای افرادی که رژیم دارند و همچنین افرادی که گیاه‌خوار و وجترین هستند بسیار مناسب است.

کوکو سبزیجات دارای فیبر و انواع مواد مغذی می باشد. کوکو یکی از غذا های اصیل ایرانی است که بسیار خوشمزه است و با تنوع بالا طبخ می شود. کوکو سبزیجات را با انواع سبزیجات می توان تهیه کرد. در بخش آشپزی از ساعد نیوز قصد داریم تا طرز تهیه کوکو سبزیجات رژیمی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای کوکو سبزیجات رژیمی

  • هویج رنده شده ۱ عدد
  • کدو سبز ۱ عدد
  • بادمجان ۱ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۳ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع (یا نصف پیمانه) ۱۰۰ گرم

طرز تهیه کوکو سبزیجات رژیمی

برای تهیه این کوکو تمام سبزیجات بصورت خام رنده میشود،ابتدادر یک ظرف بزرگ پیاز را به همراه سیر رنده کرده وسپس هویچ و کدوسبز وسیبزمینی رنده شده را نیز اضافه کرده وبعد بادمجان وفلفل دلمه را بصورت نگینی خرد کرده وبه مواد اضافه میکنیم

ودر ظرف دیگر ۳ عدد تخم مرغ و ۳ قاشق ارد نمک ،فلفل،زرد چوبه وروعن مایع را با هم مخلوط کرد وبه سبزیجات خرد شده اضافه میکنیم بعد تمام مواد را باهم مخلوط کرده ودرنهایت پنیر پیتزای رنده شده را اضافه کرده وهم میزنیم

وظرف نچسب ،پیرکسی را کمی چرب کرده ومواد کوکو راداخل ظرف ریخته وداخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ تا۲۰۰ درجه بسته به حرارت فر به مدت ۴۰ تا۵۰ دقیقه اجازه میدهیم تا پخته وطلایی بشود ، نوشجان

بهتر ظرف کوکو نچسب باشد تا بعد پخت خوب برش بزنید وبتوانید از ظرف خارج کنید،داخل این کوکو میتوانید از سبزیجات دیگر مثل ذرت،نخود فرنگی،،هم استفاده کنید وپنیر پیتزا قابل حذف هست.

کوکو سبزیجات رژیمی

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزیجات رژیمی روش دوم

  • سبزی کوکو خرد شده ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • گردو خرد شده ۴ قاشق غذاخوری
  • زرشک ۳ قاشق غذاخوری
  • پیاز داغ ۳ قاشق غذاخوری
  • لیموترش تازه ۱ عدد
  • سبوس گندم ۳ قاشق مرباخوری
  • نمک به میزان لازم
  • زردچوبه به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • روغن برای سرخ کردن ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
  • فرچه برای برس کردن روغن کف ماهیتابه
  • قالب رینگی کوکو تک نفره

طرز تهیه کوکو سبزیجات رژیمی روش دوم

برای درست کردن این کوکو سبزی رژیمی و سالم و فوق العاده خوشمزه مراحل زیر را انجام دهید:

سبزی کوکو را خرد کنید. در اینجا هدف ما این است که یک کوکو سبزی خوشمزه و سالم با کمترین مقدار روغن برای سرخ کردن به شما آموزش دهیم. بنابراین برای اینکه کوکو سبزی روغن کمی جذب کند یکی از نکات بسیار مهم این است که حتما سبزی کوکو را قبل از استفاده روی حرارت بگذارید تا آب سبزی کاملا خشک شود. سبزی کوکو را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار بدهید و صبر کنید تا آب سبزی کاملا خشک شود. البته هدف ما به هیچ عنوان تفت دادن سبزی نیست. بنابراین سبزی کوکو فقط در حدی که آب اضافه داخل آن خشک شود باید روی حرارت باشد. به محض اینکه آب سبزی خشک شد، حرارت گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا سبزی کوکو کاملا به دمای محیط برسد. خشک کردن سبزی قبل از درست کردن کوکو سبزی، نه تنها باعث جذب کمتر روغن می شود، بلکه مزه کوکو را بی نهایت خوشمزه تر خواهد کرد و کوکو مزه سبزی خام نمی گیرد. از طرف دیگر خشک کردن سبزی به این روش باعث می شود تا مقدار خیلی کمتری تخم مرغ برای پخت کوکو سبزی نیاز داشته باشید.

گردوها را به کمک چاقو به قطعات ریز تر خرد کنید.داخل یک کاسه کوچک، ۲ عدد تخم مرغ را بشکنید و تخم مرغ ها را کمی با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و یکدست شوند. داخل یک کاسه بزرگ سبزی کوکو، گردو خرد شده، زرشک، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آب لیمو ترش تازه ( لیموی کوچک ۱ عدد، لیموی سنگی متوسط به اندازه نصف لیمو)، سبوس گندم، تخم مرغ زده شده و پیاز داغ را اضافه کنید. در مورد استفاده از زرشک داخل کوکو سبزی زیاده روی نکنید چون اگر مقدار زرشک بیش از اندازه باشد باعث ترش شدن خیلی زیاد کوکوها خواهد شد. سعی کنید زرشک و گردو و پیاز داغ را در درست کردن کوکو سبزی حذف نکنید چون طعم کوکوها را بی نظیر می کند.

مواد را خوب مخلوط کنید. همانطور که می بینید مواد بافت نسبتا خشکی دارد. اما نگران نباشید با روشی که قرار است کوکو ها را سرخ کنیم، نه از باز خواهند شد و نه به ماهیتابه می چسبند. (اگر احساس کردید مقدار سبزی کوکویی که استفاده کرده اید بیشتر شده است می توانید از یک عدد تخم مرغ کوچک دیگر استفاده کنید.) حال می رسیم به مهمترین مرحله برای پخت کوکو سبزی کم روغن و رژیمی، که باید آن را به روشی سرخ کنیم که نه از هم متلاشی شود و نه به ماهیتابه بچسبد. (البته اگر مراحل را خوب انجام دهید نه تنها هیچ کدام از این اتفاق ها نخواهد افتاد، بلکه بهترین و خوشمزه ترین و شکیل ترین کوکو سبزی را خواهید داشت.)

نکته ای که قطعا به آن برخورده اید و می دانید این است که برای سرخ کردن کوکو سبزی هرچقدر هم که روغن زیادی داخل ماهیتابه بریزید، موقع سرخ شدن کوکو سبزیها، جذب آن می شود. خصوصا وقتی که سبزی کوکو را به صورت کاملا خام یعنی بدون خشک کردن آب اضافی آن داخل کوکوها ریخته باشید. برای سرخ کردن کوکو سبزی رژیمی میخواهیم به فقط به کمک فرچه مقدار کمی روغن زیر هر کوکو، برس کنیم. این مقدار روغن برای سرخ شدن یک طرف کوکو کافی است و به خوبی کوکو سبزی ها سرخ و برشته می شوند.

چون مواد این کوکو سبزی رژیمی تخم مرغ کمی دارد بنابراین برای اینکه کوکو از هم باز نشود، از رینگ های مخصوص سرخ کردن کوکو یا همان قالب کوکو استفاده می کنیم. وقتی مواد را داخل قالب کوکو تک نفره می ریزید، به کمک قاشق آن را کاملا فشرده کنید تا منسجم شود و کوکو از هم باز نشود.

نکته دیگر برای نچسبیدن کوکو ها به ماهیتابه این است که حتما از ماهیتابه تفلون استفاده کنید.ماهیتابه تفلون را روی حرارت متوسط شعله گاز قرار دهید. قالب کوکو را داخل آن قرار دهید. دقیقا فضای داخل رینگ را چرب کنید. مقدار کمی روغن داخل یک کاسه کوچک بریزید. برس را داخل روغن کمی چرب کنید سپس فضای داخل قالب کوکو از کف ماهیتابه را با برس حسابی چرب کنید.حال چند قاشق از مواد کوکو سبزی داخل رینگ بریزید و به کمک پشت قاشق مواد را کاملا فشار دهید و اطراف کوکو ها را مرتب کنید.

حال به آرامی بدون اینکه شکل کوکو را خراب کنید، قالب کوکو را از جایش بردارید و در قسمت دیگر ماهیتابه قرار دهید و مجددا آن قسمت را به کمک برس چرب کنید. از مواد کوکو سبزی داخل آن بریزید و آن را فشرده و مرتب کنید. هر چند تا که کوکو سبزی داخل تابه جا می شود، داخل ماهیتابه قرار دهید. قطر کوکوسبزی ها حداقل ۱ سانت باید باشد چون اگر کوکوها را بیش از اندازه نازک درست کنید، موقع برگرداندن، خرد می شوند و شکل آنها را خراب می شود.درب ماهیتابه را به صورت کمی نیمه باز بگذارید و اجازه دهید تا یک طرف کوکو سبزی ها سرخ شود. وقتی درب ماهیتابه را به صورت نیمه باز می گذارید، کمک می کند تا وقتی یک طرف کوکو ها سرخ می شود، بافت کوکوها نیز کمی منسجم تر شود و حالت پخته پیدا کند.

وقتی یک طرف کوکوها سرخ شد باید آن ها را برگردانیم تا طرف دیگر آنها نیز سرخ شود. قطعا برای سرخ شدن طرف دیگر نیز باید فضای زیر کوکو را با برس روغن بزنیم تا طرف دیگر هم به کمک همان مقدار کم روغن به خوبی سرخ شود. به کمک یک کفگیر کوکو رژیمی را از جایش بلند کنید و با برس فضای زیر کوکو تک نفره در کف ماهیتابه را روغن بزنید و مجددا کوکو را در همان نقطه به آرامی بدون خراب کردن شکل آن برگردانید. تمام کوکوها را برگردانید و زیر آنها را با برس کمی چرب کنید. دیگر نیازی نیست که درب ماهیتابه را بگذارید. صبر کنید تا طرف دیگر کوکوها نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام کوکو سبزی های خوشمزه و رژیمی را سرخ کنید. در نهایت خواهید دید که برای سرخ کردن کوکوها فقط در حد چند قاشق غذاخوری روغن استفاده شده است.

این کوکوسبزی های کم تخم مرغ را سعی کنید حتما در سایز های تک نفره درست کنید تا بتوانید آنها را راحت برگردانید. از قالب های کوکو یا از ماهیتابه های تک نفره خیلی کوچک می توانید استفاده کنید. اگر این کوکو را به صورت یک تکه و بزرگ کف ماهیتابه پهن کنید، ممکن است برگرداندن تکه های بزرگ آن برایتان سخت شود و باعث خرد شدن کوکو شود مگر اینکه با احتیاط و حوصله این کار را انجام دهید. البته می توانید یک بار آن را امتحان کنید. استفاده از سبوس گندم در انواع کوکوها باعث می شود تا فیبر غذا بالا برود و این سبوس ها به دفع روغن اضافی غذا در بدن کمک بسیار زیادی می کنند. پس از سبوس گندم در درست کردن غذاها غفلت نکنید چون بسیار مفید بوده و برای سلامت بدن لازم هستند.

کوکو سبزیجات رژیمی

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (90 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (87 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (31 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (27 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (20 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! هنرنمایی های شگفت انگیز شاطر خوش ذوق در پخت نان برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس پشت صحنه خنده دار سریال پایتخت +ویدئو/ وقتی محسن تنابنده موهای رحمان و رحیم رو با بالشت اشتباه میگیره🤣 خلاقیت باورنکردنی و خنده دار طراح لباس در تولید کت و شلوار یکبار مصرف+ویدیو/اینجوری که به دم در نرسیده چیزی از کت و شلوار نمیمونه🤣 رونمایی از چهره خندان بهرام افشاری بعد از زنده بگور شدن/ قامت 2 متری بهتاش سریال پایتخت زیر خاک رفت+عکس نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم شیطنت بامزه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی با موش شدن وسط برنامه+عکس دامادی که شب عروسی از ماشین عروس پیدا شد و فرار کرد!+ویدیو/ ببین چیا ازش خواستن که فرار رو به قرار ترجیح داده نحوه محاسبه قیمت طلا در طلا فروشی سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ آیا خونریزی واژینال در بارداری خطرناک است؟ تعریف جالب رحمت پایتخت از سلطان غم احسان علیخانی: ملت را خنداند اما اشک ما را درآورد!+ویدیو رونمایی از ویلای لوکس و متراژبالای منوچهر هادی در لاهیجان+ویدیو/ اینجا تکمیل بشه چی میشه👌 لاغر شدن سریع: نکاتی برای کاهش وزن در کوتاه مدت رانندگی عجیب و هوش پران رضا داوودنژاد و امیر نوری با سرعت 190 در اتوبان/ از ماشین فقط آینه هاش مونده بود...+ویدیو تزئینات خانه ابدی آزاده نامداری با تاج گل و عکس در مراسم سالگردش/ حیف جوونیش+عکس ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! گریه های بی امان محمود احمدی نژاد در خانه پدری بعد از فوت پدرش و زیارت عاشورا خواندنش بر مزار پدر در صبح اولین روز بعد از دفن+ویدیو/ روحش شاد خلاقیت منحصر به فرد و جذاب یک عروس و دامادی ایرانی برای طراحی کارت عروسی به شکل کارت بانکی/ چقدر خوش ذوق+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طرحی پنجره با زاویه 45 درجه/ لامصب اصول مهندسی رو زیر سوال برد😂+عکس اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش اهوازی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ تو باید مدرس بازاریابی میشدی😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از تیپ بامزه و نیمه لاکچری‌اش در کودکی/ برند می پوشیدیم مخصوصا جورابام😂+عکس میز عزای ساده و بدون تجملات پدر خوش تیپ نیوشا ضیغمی در منزلشان+عکس/ روحشون شاد نگاهی به لباس عروس و دسته گل رویایی بازیگران و سلبریتی‌ها؛ سوگل طمهاسبی، مینا مختاری،متین ستوده و...+عکس/ بنظرتون کدوم خوشگلتره😍 معرفی انواع درایر کمپرسور، هر آنچه که باید درباره آن بدانید گشت و گذار در قصری که صاحبش فقط یکسال در آن بود +عکس/ ماجرای قایق اژدها در بنای قاجاری آیا رابطه جنسی زنان را زیباتر می کند؟ تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لوستر پروانه ای برای خانه های ویلایی حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس کشف تاریخی تابوت آخناتون با چشم طلا متعلق به مصر باستان+عکس چهره برافروخته مادر زهره فکور صبور سر میز عزای دخترش در یک تالار مجلل/ حیف این زیبایی که رفت زیر خاک+عکس اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
تیتر امروز   
(ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...