طرز تهیه کرپ نوتلا با موز

  جمعه، 20 خرداد 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه کرپ نوتلا با موز
کرپ نوتلا را می‌توان به عنوان یک صبحانه یا میان وعده خوشمزه در برنامه غذایی قرار داد و با استفاده از میوه‌هایی نظیر موز و توت فرنگی، به ترکیبی متفاوت دست یافت.

کرپ، صبحانه ای فرانسوی است که شباهت بسیاری به پنکیک دارد ولی از آن نازک تر است. علت این تفاوت هم تنها در یکی از موادی است که در تهیه آن ها استفاده می شود. در طرز تهیه پنکیک از بیکینگ پودر وجود دارد که سبب می شود تا پف پنکیک پف کند؛ اما کرپ ها این ماده را ندارند به همین دلیل کاملاً نازک هستند. پنکیک ها اصولاً به شکل دایره ای هستند و همراه با شیره یا خامه ای که روی آن ریخته می شود، سرو می شود. ولی در مورد کرپ، داخل آن را با مواد مختلف پر و سپس تا می کنند.

کرپ ها را اصولاً به عنوان صبحانه یا دسر می خورند ولی در فرانسه کرپ برای نهار هم سرو می شود که در این حالت داخل آن را با سالمون دودی، ژامبون، پنیر، اسفناج و تخم مرغ پر می کنند؛ اما کرپ شیرین که برای صبحانه یا دسر سرو می شود، با انواع مربا، شربت، کارامل، نوتلا، بستنی، خامه، کمپوت میوه ها و مانند آن ها پر می شود که طرفداران زیادی هم دارد. در بین تمام این موارد کرپ نوتلا جای خود را در دل همه باز کرده است. برای صبحانه یا دسر فرقی ندارد، کرپ نوتلا همیشه دلنشین است. اگر دوست دارید با بهترین طرز تهیه کرپ نوتلا آشنا شوید، با این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کرپ نوتلا با موز

  • آرد ۳/۴ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • کره ذوب شده ۱.۵ ق غذا خوری
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • نوتلا به مقدار لازم
  • موز ۲ عدد
  • توت فرنگی ۵ عدد

طرز تهیه کرپ نوتلا با موز و با طعم کره

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و صبر کنید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را با کمک پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. آرد را ۲ بار الک کنید تا سبک شود. کره را نیز ذوب کنید.

داخل یک کاسه آرد، تخم مرغ، شیر، وانیل، کره، نمک،شکر را بریزید و حالا با همزن دستی یا برقی برای ۲ دقیقه هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و مواد کاملا یکدست شوند. غلظت مواد را می توانید در فیلم انتهای پست مشاهده کنید.

یک تابه نچسب را انتخاب کنید و با کمی کره چرب کنید. حالا با ملاقه لایه ای نازک از کرپ را داخل تابه ریخته و به صورت مواد را پخش کنید و بعد از ۳۰ ثانیه دیگر برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود. بدین ترتیب همه مواد را تهیه کنید.

برای سرو کرپ نوتلا باید هر ورق از نوتلا تهیه شده را روی بشقاب قرار دهید و روی آن به اندازه دلخواه نوتلا بزنید. موز و توت فرنگی را خرد کنید و روی کرپ قرار دهید و کرپ را ابتدا از وسط تا کنید و بعد به یک سمت بیاروید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کرپ نوتلا خوشمزه

  1. می توانید تابه را با روغن نیز کمی چرب کنید.
  2. می توانید بجای نوتلا از عسل یا مربا نیز استفاده کنید.
  3. شکر کرپ ها همیشه مقدار کمی هستند زیرا با نوتلا یا شکلات سرو می شوند.

مواد مورد نیاز کرپ نوتلا با موز روش دوم

  • شکر: یک قاشق غذاخوری
  • نمک دانه درشت: یک چهارم قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • کره آب شده: ۳ قاشق غذاخوری
  • شیر: یک و نیم پیمانه
  • آرد گندم: یک پیمانه
  • موز: ۵ عدد

طرز تهیه کرپ نوتلا با موز روش دوم

برای پخت کرپ نوتلا, ابتدا آرد، شیر، تخم مرغ، شکر، نمک و کره را در مخلوط کن بریزید و این هم زدن را به مدت ۳۰ ثانیه ادامه دهید. در این لحظه مخلوطی یکدست به دست می آید و حباب هایی روی آن شکل می گیرد.اجازه دهید تا خمیر به مدت ۱۵ دقیقه در دمای اتاق استراحت کند. همچنین می توانید آن را به مدت یک روز در ظروف در بسته در یخچال نگه دارید. قبل از استفاده آن را با هم زن دستی دوباره مخلوط کنید.

ماهیتابه نچسب ۳۰ سانتی متری را روی حرارت زیاد گرم کنید. این ماهیتابه را با کره چرب کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه کرپ نوتلا یک سوم پیمانه از خمیر را داخل تابه بریزید، آن را داخل تابه بچرخانید تا کف تابه را کامل بگیرد.

بین ۲ تا ۳ دقیقه خمیر را بپزید. منتظر بمانید تا قسمت زیرین آن طلایی شود. با یک لیسک یا قاشق، لبه های کرپ را از تابه جدا کنید. با انگشتان خود آن را سریعا برگردانید و یک دقیقه دیگر آن را بپزید.​​​​​​​

بقیه خمیر را نیز به همین صورت بپزید و در هر بار کف تابه را با مقدار لازم کره چرب کنید. بعد از اینکه کرپ را در تابه برگردانید. روی آن را با موز و نوتلا بپوشانید و آن گاه یک دقیقه آن را بپزید تا شکلات آب شود.

کرپ نوتلا با موز

نکات مهم برای پخت بهتر کرپ نوتلا

  • برای اندازه گیری دقیق آرد، آن را با قاشق در پیمانه بریزید و سر پیمانه را صاف کنید. آرد را الک کنید.
  • برای چرب کردن ماهیتابه، به کره اضافی نیاز دارید.
  • موزها را به شکل نازک حلقه حلقه کنید.
  • با این مقدار از مواد اولیه ۹ کرپ خواهید داشت.

مواد لازم کرپ نوتلا نارگیلی

  • آرد/ یک فنجان
  • تخم مرغ/ ۲ عدد
  • نمک/ نصف قاشق چای خوری
  • شیر بادام/ یک و یک چهارم فنجان
  • روغن نارگیل/ ۲ قاشق غذا خوری و مقدار لازم برای سرخ کردن

روش تهیه کرپ نوتلا نارگیلی

به منظور تهیه این نوع کرپ، در ابتدا داخل کاسه ای بزرگ همه مواد خشک را بریزید و با هم مخلوط کنید، سپس کاسه ای کوچک بردارید و تخم مرغ و شکر را کاملا مخلوط کنید تا یکدست شده و از حالت لختگی خارج شود.اکنون مخلوط تخم مرغ را با مواد خشک مخلوط کنید، به این صورت که در چند مرحله و هر بار یک چهارم مواد را به مواد خشک افزوده و با هم مخلوط کنید.

بعد از اینکه همه مواد را با هم مخلوط کردید، بافت نرمی بدست خواهد آمد، سپس روغن نارگیل را افزوده و به خوبی هم بزنید، سپس روی خمیر را سلفون بکشید و حداقل یک ساعت و یا از شب قبل آن را در داخل یخچال استراحت دهید.

در مرحله آخر، تابه ای را روی حرارت بگذارید، کف تابه را مقداری با روغن چرب کنید، سپس یک چهارم فنجان از خمیر کرپ را داخل تابه ریخته و پخش کنید. ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه زمان لازم است تا کرپ شما آماده شود، سپس آن را از تابه خارج کرده و اجازه دهید کمی از حرارت بیفتد.

اکنون لایه ای نوتلا روی کرپ بمالید و روی آن را نیز با میوه های دلخواه خود همچون توت فرنگی و .. تزیین کرده و سپس نوش جان کنید.

کرپ نوتلا نارگیلی


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (498 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (151 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (41 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان