طرز تهیه موس شکلات وگان لذیذ

  دوشنبه، 22 شهریور 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه موس شکلات وگان لذیذ
موس شکلاتی یه دسر فرانسوی محبوب است که با ترکیب شکلات و خامه و مواد دیگر درست میشود. طرز تهیه‌اش خیلی آسان است و در این آموزش ما ان را بصورت رژیمی و وگان و با شیرین کننده‌های طبیعی درست کردیم.

دسرها یکی از پرطرفدارترین خوراکی ها در میان تمام افراد و به خصوص کودکان بوده که در انواع طعم های شیرین و ترش درست می شود. موس شکلات وگان نیز یکی از دسرهای معروف و پرطرفدار بوده که به صورت کاملاً گیاهی و با استفاده از مواد اولیه طبیعی آماده و طبخ می شود. در طبخ این دسر از فرآورده های حیوانی و تخم مرغ استفاده نمی شود که همین امر برای کسانی که به بوی تخم مرغ در انواع دسرها حساس هستند، بسیار دلپذیر و مورد طبع خواهد بود. موس شکلات وگان را می توانید خیلی سریع و راحت در منزل طبخ و سرو کنید. این دسر برای انواع مجالس و مراسم تولد بسیار عالی و مناسب بوده و برای مهمانان نیز بسیار دلپذیر می باشد.

مواد لازم برای موس شکلات وگان (موس شکلات گیاهی)

  • پودر کاکائو 1/2 پیمانه + 1 قاشق غذاخوری برای تزیین
  • قهوه فوری یا اسپرسو 1 قاشق غذاخوری (اختیاری)
  • کره کاکائو خرد شده 3/4 پیمانه
  • نمک دریا 1/4 قاشق چایخوری
  • شیر نارگیل پر چرب 415 میلی لیتر
  • عصاره وانیل 1 قاشق غذاخوری
  • شیره افرا 1-2 قاشق غذاخوری
  • خرمای مجول بدون هسته 6-9 عدد

طرز تهیه موس شکلات وگان (موس شکلات گیاهی)

  1. یک قابلمه ی کوچک را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس پودر کاکائو، پودر اسپرسو (به دلخواه)، کره ی کاکائو، نمک و یک پیمانه از شیر نارگیل را داخل قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید. آن ها را مرتب هم بزنید تا زمانی که کره داخل مواد ذوب شود.
  2. پس از ذوب شدن کره، باقی مانده ی شیر نارگیل را نیز داخل قابلمه بریزید و به مواد اضافه کنید. پس از هم زدن مجدد مواد، آن ها را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.
  3. در انتها عصاره ی وانیل و شیره ی افرا را به عنوان دو طعم دهنده ی اصلی موس شکلات وگان به مواد داغ اضافه کرده و هم بزنید. سپس خرمای مجول را که از قبل هسته ی آن را جدا کرده اید، به موس شکلات اضافه کنید تا شیرینی آن نیز تکمیل شود.
  4. بعد از آن که مخلوط خنک شد، آن ها را داخل مخلوط کن برقی بریزید و آن قدر میکس کنید تا زمانی که موس شکلاتی گیاهی شما کاملا یکدست شود و حالت خامه ای پیدا کند.
  5. بعد از آن که مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شد، موس شکلات وگان میکس شده را داخل ظرف مورد نظر خود بریزید و روی آن را با کیسه پلاستیکی یا سلفون بپوشانید. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و کمی سفت شود. حداقل چهار ساعت برای آماده شدن موس زمان لازم است.
  6. پس از آماده شدن موس شکلاتی وگان، آن را از یخچال خارج کرده و به دلخواه تزیین کنید. برای تزیین موس شکلات گیاهی می توانید مقداری پودر نارگیل، پودر کاکائو و یا بادام خرد شده یا پرک را روی سطح آن بپاشید. کرم نارگیل یکی از بهترین گزینه ها برای تزیین این موس خوشمزه است که طعم آن را نیز خاص و ویژه می کند:

مواد لازم برای تهیه ی خامه ناگیل

  • شیر پر چرب و یا خامه نارگیلی ۱ قوطی
  • عصاره ی وانیل ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر قند ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه ی خامه ناگیل

  1. خامه یا شیر نارگیل غلیظ را چند ساعت یا یک شبانه روز داخل یخچال و یا ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا چربی های شیر جامد شود.
  2. قوطی را باز کنید و قست مایع آن را خالی کنید تا تنها بخش چربی شیر یا خامه باقی بماند. (می توانید مایع را برای درست کردن اسموتی نگه دارید.)
  3. مواد جامد شیر یا خامه نارگیل را داخل یک کاسه ی بزرگ بریزید و با مخلوط کن آن قدر بزنید تا سبک شود.
  4. برای شیرین کردن خامه نارگیل، مقداری پودر قند و عصاره ی وانیل به آن اضافه کنید. سپس آن ها را نیز با همزن بزنید تا کاملا با خامه مخلوط شوند.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (227 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (154 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (131 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (124 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (72 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (50 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (25 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 4 مرداد 1403
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به عروسش: تو چرا ساکتی، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....