دستور پخت املت فرانسوی خوشمزه

  پنجشنبه، 26 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
دستور پخت املت فرانسوی خوشمزه
در صورتی که می خواهید برای تعداد نفرات بیشتری این املت را آماده کنید، تعداد تخم مرغ ها را افزایش ندهید، بلکه چند مرتبه فرایند آماده سازی را تکرار کنید.

املت فرانسوی یکی از صبحانه های خوشمزه و ساده است که ظاهری زیبا و متفاوت دارد. شما می توانید با درست کردن این املت ساده، صبحانه ای متفاوت برای اعضای خانواده خود بسازید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه املت فرانسوی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم املت فرانسوی

  • قارچ ۲ عدد
  • تخم مرغ ۶ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه املت فرانسوی

ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم سپس روی تخته به صورت حلقه ای برش می دهیم فقط دقت کنید خیلی حلقه ها باریک نباشند زیرا اگر نازک باشند در زمان تفت دادن له می شوند. در ادامه فلفل دلمه ای را نیز می شوییم و حلقه ای خرد می کنیم. قارج ها را نیز با یک دستمال تمیز می کنیم اگر پوست آن زخیم بود می گیریزم و آبکش می کنیم و به صورت ورقه ورقه خرد میکنیم.در تابه ای کمی روغن می ریریزیم و قارچ ها را در ان تفت می دهیم و سپس فلفل دلمه ای و در آخر گوجه فرنگی ها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم ذکر این نکته مهم است که نباید بگذاریم قارچ ها آنقدر تفت بخورند که ظاهرشان خراب شود همین که کمی نرم و سرخ شوند کفایت می کند. مواد سرخ شده را در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم. در پیاله ای ابتدا هر یک عدد تخم مرغ را می شکنیم اگر سالم بود در کاسه ای می ریزیم و همگی آن ها را هم می زنیم تا یکدست شوند سپس نمک ، فلفل سیاه روی آن ها می پاشیم. در تاب های بزرگ (ترجیحا نچسب باشد) روغن می ریزیم و زیر حرارت را کم می کنیم تا داغ شود و سپس تخم مرغ ها را در روغن می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا به مدت ۲ الی ۳ دقیقه تخم مرغ ها به صورت یکدست پخته شوند. سپس موادی که کنار گذاشته بودیم را(گوجه فرنگی،قارچ،فلفل دلمه ای تفت داده شده)را روی نصف دایره تخم مرغ داخل تابه می ریزیم و نصف دیگر تخم مرغ را روی مواد بر می گردانیم و درب تابه را می گذاریم تا به مدت ۲ دقیقه دیگر آماده شود. شما می توانید در داخل مواد وسط املت از کالباس و سوسیس نیز استفاده کنید.املت فرانسوی آماده شده را در بشقاب بکشید و با نان تازه سرو کنید.

طرز تهیه املت فرانسوی با ژامبون چگونه است؟

در دستور اصلی املت فرانسوی، فقط از تخم مرغ استفاده شده و سبزیجاتی نظیر قارچ، فلفل دلمه و گوجه فرنگی وجود ندارد. در واقع این املت به دلیل نوع خاص رول کردن تخم مرغ معروف است (منبع). البته شما می توانید از ژامبون هم برای درست کردن املت فرانسوی استفاده کنید.

در طرز تهیه املت فرانسوی با ژامبون برای 4 نفر فقط کافیست 4 ورقه ژامبون گوشت یا مرغ (هر کدام که مطابق ذائقه خودتان است) را خرد کرده و به مواد املت اضافه کنید. همچنین بهتر است در این دستور گوجه فرنگی را از مواد اولیه املت حذف کنید. برای درست کردن املت ابتدا سبزیجات شامل قارچ و فلفل دلمه ای را تفت داده و سپس ژامبون های خرد شده را هم به آن اضافه کنید. زمانی که مواد تفت خوردند، آنها را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. سپس تخم مرغ ها را به همراه نمک و فلفل مخلوط کنید تا یکدست شوند. بعد مشابه قبل یک تابه نچسب برداشته و کف آن را با روغن چرب کنید. در ادامه مخلوط تخم مرغ را در تابه ریخته و صبر کنید تا اطراف تخم مرغ شروع به بستن بکند. زمانی که تخم مرغ نیم بند شد، ترکیب ژامبون و سبزیجات را روی نیمی از تخم مرغ بریزید. در این مرحله می توانید مقداری پنیر پیتزا هم روی مواد بریزید (البته در صورت تمایل). بعد نیمه ی دیگر تخم مرغ را روی مواد برگردانید و چند لحظه زمان دهید تا تخم مرغ کاملا بپزد. به همین راحتی املت فرانسوی با ژامبون آماده شد.

املت فرانسوی در فر

1. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. یک تابه متوسط تفلون بردارید یک قاشق از روغن زیتون را داخل آن بریزید و با حرارت ملایم گرم کنید.
2. سوسیس هایی را که به شکل نگینی خرد کرده اید به روغن زیتون اضافه کنید و کمی هم بزنید و بگذارید روی حرارت بماند تا رنگشان طلایی و کمی ترد شود. آن ها را به ظرف دیگری منتقل کنید.
3. اگر از بابت چرب شدن املت فرانسوی نگران هستید می توانید سوسیس های سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود.
4. سیب زمینی ها را همراه با باقیمانده روغن زیتون، نمک و فلفل درون تابه بریزید و بگذارید با درجه حرارت ملایم ۸ تا ۱۰ دقیقه سرخ و نرم شود. برای این که سیب زمینی ها زودتر بپزند می توانید در تابه را روی آن ها قرار دهید.
5. بعد از این که سیب زمینی ها آماده شدند آن ها را با کفگیر سوراخ دار از تابه خارج کنید تا روغن اضافی شان گرفته شود. در یک کاسه متوسط تخم مرغ ها را بشکنید و هم بزنید.
6. شیر، پنیر پارمسان، نمک و فلفل را اضافه کرده، مواد را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف نچسب که می،توانید آن را داخل فر قرار دهید مقداری کره بریزید و آن را با حرارت کم روی شعله قرار دهید. حالا مخلوط تخم،مرغ ها را به آن اضافه کنید و سپس سیب زمینی و سوسیس ها را به همراه گوجه فرنگی و پیازها اضافه کنید و آن ها را با تکان دادن تابه کمی پخش کنید تا یکنواخت شوند، ولی تخم مرغ ها را هم نزنید.
7. برگ های ریحان را درشت خرد کنید و آن ها را روی سطح املت بریزید. می توانید کمی از ریحان ها را برای تزيین نگه دارید. حالا پنیر موزارلا رنده شده را در مرحله آخر روی املت بپاشید. بعد ظروف را از روی شعله بردارید و به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه داخل فری بگذارید که از قبل آن را گرم کرده بودید.
8. وقتی تخم مرغ ها کمی سفت شدند ظرف را از داخل فر بیرون بیاورید و آن را کمی تکان دهید تا لبه های املت از ظرف جدا شود. سپس املت گرد درسته را مانند پیتزا از ظرف بیرون بیاورید و روی تخته بگذارید تا کمی سرد شود. بعد آن را برش بزنید و داخل بشقاب سرو کنید.
9. برای تزيین از برگ های ریحان کمک بگیرید تا یک صبحانه یا عصرانه خوشمزه و پر انرژی داشته باشید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (95 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
ویدیو/ خلاقیت محشر یک هنرمند در ساخت خانۀ ویلایی لوکس با چوب بستنی و صمغ درخت برای سنجاب درختی
تغییر نادرست و اشتباه فامیلیِ رئیس جمهور منتخب!
(عکس) تعجب نکنید اینجا مانور زلزله نیست؛ والدین هندی در حال تقلب رساندن هستند!
ویدئو/ کشف بزرگترین گنجینۀ ظروف عتیقه از "تخت‌جمشید" هنگام حفاری چاه خاکستری
ویدیو/ شهرت غیرقابل وصف "خیام" یا ابن سینای ثانی در نجوم و ریاضیات/ مخترع تقویم جلالی، دقیق‌ترین تقویم جهان
ویدیو/ حبیب لیسانسه‌ها کلاس آموزش زبان فرانسوی گذاشته بود که دختره حالشو گرفت
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "تخم‌مرغ عید پاک" را که در "مهمانی خرگوشی" گم شده است، در 4 ثانیه پیدا کنند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان