طرز تهیه پنکیک سبزیجات لذیذ

  سه شنبه، 23 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه پنکیک سبزیجات لذیذ
پنکیک سبزیجات یک پیش غذای کامل و مقوی است. آماده‌سازی این پنکیک حدود نیم ساعت زمان لازم دارد. کافی است سبزیجات مورد علاقه‌تان را خرد کنید، با مایه پنکیک مخلوط کنید و پنکیک سبزیجات مورد علاقه‌تان را درست کنید. سبزیجات انتخابی ما کدو سبز، هویج، سیر و کمی پیازچه است.

پنکیک سبزیجات، یک شام سبک، خوشمزه و گیاهی می باشد که می توانید با انواع سبزیجات مورد علاقه خود این غذای عالی و مقوی را در منزل طبخ کنید. سبزیجات مورد استفاده در این رسپی کدو سبز و هویج می باشد اما می توانید از سایر سبزیجات مورد نظر خود چون سیر، پیازچه و… نیز در طبخ این غذای خوشمزه و خوش طعم استفاده کنید.پنکیک سبزیجات را می توانید در زمان بسیار کمی و خیلی سریع در منزل آماده کرده و یک شام مقوی و سالم را طبخ کنید. آماده سازی این غذا در زمان حدود نیم ساعت طول خواهد کشید.

مواد لازم برای پنکیک سبزیجات

  • پیازچه 4 عدد
  • تره فرنگی خلال شده (اختیاری) 1/3 پیمانه
  • کدو خورشتی خلال شده 1/2 پیمانه
  • فلفل سبز (اختیاری) 1 عدد
  • پیاز 1/2
  • سیب زمینی خلالی 1/4 پیمانه
  • هویج خلالی 1/4 پیمانه
  • قارچ 1 عدد
  • آرد 3/4 پیمانه
  • آب 3/4 پیمانه
  • نمک 1/2 قاشق چایخوری
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک سبزیجات

پیازچه، کدو خورشتی، پیاز، سیب زمینی، هویج و در صورت تمایل فلفل سبز و تره فرنگی را در کاسه بزرگی با هم مخلوط کنید. سپس آرد، نمک و آب را هم اضافه کنید و خوب با قاشق چوبی هم بزنید.

تابه نچسب بزرگی را روی شعله گاز داغ کنید. اینجا از تابه 28 سانتی استفاده شده اما اگر تابه شما کوچکتر است میتوانید چند پنکیک کوچکتر درست کنید. فقط زمان بیشتری میبرد.

دو قاشق روغن کف تابه بریزید و آن را بچرخانید تا روغن همه جا پخش شود. مایه را درون تابه بریزید و یکنواخت پخش کنید. بعد هم قارچ ورقه شده را روی آن بچینید. با قاشق چوبی روی قارچ ها کمی فشار بدهید.

بعد از 4-5 دقیقه که یک طرف پنکیک سبزیجات سرخ شد آن را بر گردانید. یکی دو قاشق دیگر روغن از کناره های تابه اضافه کنید. لبه پنکیک را بلند کنید و تابه را کج کنید تا روغن در ظرف پخش شود. چند دقیقه دیگر صبر کنید تا طرف دیگر هم طلایی رنگ شود. اگر لازم است دوباره پنکیک را برگردانید تا طرف اول بیشتر سرخ شود.پنکیک سبزیجات را به بشقاب مورد نظر منتقل کنید و همراه سس دلخواه سرو کنید.

سس پنکیک سبزیجات

این پنکیک غذایی را میتوانید با کچاپ یا هر سس دلخواهی سرو کنید. اما سس پیشنهادی ما در اصل کره ای است و با سس سویا تهیه میشود. برای تهیه سس پنکیک سبزیجات، یک قاشق سس سویا را با دو قاشق چایخوری سرکه و کمی نمک و کمی هم کنجد مخلوط کنید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک سبزیجات کره ای روش دوم

  • کدو سبز ۲ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • آرد ۲/۳ لیوان
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پیازچه ۲ عدد
  • کره یا روغن زیتون به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • خامه ترش یا ماست برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک سبزیجات کره ای روش دوم

ابتدا کدو سبز را رنده کنید و داخل آبکش ریخته و مقداری نمک روی آن بپاشید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بماند سپس با دست فشار دهید تا آب کدو خارج شود این کار باعث می شود پنکیک ها در هنگام پخت آب نندازد. هویج را پوست بگیرید سپس رنده کنید. ساقه های پیازچه را خوب بشورید و ریز خرد کنید. سیر را پوست بگیرد و پوره کنید.

تمام سبزیجات خرد شده را به همراه کمی نمک و فلفل داخل یک کاسه بزرگ بریزید سپس تخم مرغ را که از قبل داخل یک کاسه شکسته و با چنگال زدید را به همراه آرد به سبزیجات خرد شده اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

یک تابه نچسب را انتخاب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید کف تابه را با کمک قلمو کمی روغن زیتون یا کره بزنید تا چرب شود سپس صبر کنید تا تابه داغ داغ شود و بعد با کمک قاشق یا ملاقه از مواد پنکیک سبزیجات داخل تابه ریخته و با قاشق روی آن را صاف کنید و صبر کنید تا یک طرف آن پخته شود حتما در حین پخت پنکیک سبزیجات حرارت کاملا ملایم باشد سپس طرف دیگر را هم بپزید و پنکیک های آماده شده را روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

تمام مایه پنکیک سبزیجات را بپزید و روی هم قرار دهید و روی آن را با کمی ماست چکیده یا خامه ترش به همراه چند عدد پیازچه تزئین کنید. پنکیک سبزیجات خوشمزه ما حاضر است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پنکیک سبزیجات

  1. می توانید به مواد پنکیک ذرت یا نخود فرنگی اضافه کنید.
  2. برای بار اول تابه را چرب کنید و برای بارهای دیگر نیاز به چرب کردن تابه نیست.
  3. ضخامت مواد ریخته شده نباید خیلی زیاد باشد زیرا پنکیک ها ضخامت زیادی ندارند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (573 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان