طرز تهیه پای شکلاتی به 2 روش

  یکشنبه، 21 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه پای شکلاتی به 2 روش
پای شکلاتی یکی از دسرهای خوش طعم و شیک محسوب می شود که به راحتی در منزل قابل تهیه شدن است و با طعم شیرین دلچسب و بینظیرش می تواند سازنده ی لحظات زیبایی برای شما باشد. با امید داشتن زیباترین خاطره ها و لحظه ها برای شما عزیزان طرز تهیه پای شکلاتی را آموزش می دهیم.

برای شکلات دوست ها، هیچ عطر و طعمی دلپذیرتر از طعم کاکائو نیست. آنها از اضافه کردن کاکائو به شیر یا خامه صبحانه لذت می برند و دسرهای شکلاتی را هم به دیگر انواع آن ترجیح می دهند. ما هم در این مطلب طرز تهیه یک دسر کاکائویی پرطرفدار را برایشان آورده ایم. پای شکلات نه تنها یک دسر سرشار از آنتی اکسیدان است، بلکه شیرینی نسبتا پایینی هم دارد.

مواد لازم برای تهیه پای شکلاتی

  • بیسکویت: ۱۵۰ گرم
  • فندق: ۱۵۰ گرم
  • کره: ۶۰ گرم
  • شکر: ۴ قاشق سوپ خوری

مواد لازم برای تهیه کرم پای شکلاتی

  • شیر: ۲۵۰ میلی لیتر
  • پودر ژلاتین: ۳ قاشق مربا خوری
  • شکر: ۱۱۵ گرم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • شکلات سیاه یا شکلات شیری: ۲۲۵ گرم
  • وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری
  • خامه قنادی: ۱۵۰ گرم

طرز تهیه دسر پای شکلاتی

طرز تهیه لایه زیرین پای شکلاتی:برای تهیه لایه زیرین پای شکلاتی ابتدا باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. حالا باید بیسکویت ها را در غذا ساز بریزید تا پودر شوند، بعد فندق ها را با غذا ساز خوب پودر می کنیم هم زمان با ریختن فندق ها در غذا ساز شکر را هم به فندق ها اضافه کنید. حالا بیسکویت پودر شده را با پودر فندق وشکر خوب مخلوط کنید. برای اینکه لایه زیرین پای شکلاتی فشرده شود باید کره را ذوب کرده و با مواد پای شکلاتی خوب مخلوط کنید. در این مرحله یک قالب ۲۵ سانتی متری انتخاب کنید، مواد پای شکلاتی را درون قالب بریزید و با پشت قاشق خوب مواد را پرس کنید. قالب پای شکلاتی را به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا لایه زیرین پای شکلاتی پخته شود. سپس قالب را از فر خارج کنید و در دمای محیط قرار دهید تا لایه زیرین پای شکلاتی خنک شود.

طرز تهیه کرم پای شکلاتی:برای تهیه کرم پای شکلاتی ابتدا پودر ژلاتین را با شیر سرد و نیمی از شکر مخلوط کنید و روی بخار آب قرار دهید تا به روش بن ماری حل شود. بعد از حل شدن پودر ژلاتین و شکر در شیر حالا نوبت اضافه کردن تکه های شکلات به مواد کرم پای شکلاتی است تا شکلات هم داخل شیر حل شود. در این مرحله زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم، زرده ها را تک تک به کرم پای شکلاتی که روی بخار آب قرار دارد اضافه می کنیم و سریع هم می زنیم تا زرده ها در کرم شکلاتی به آرامی پخته شود. حالا سفیده تخم مرغ ها را با باقی مانده شکر با هم زن خوب بزنید تا پف کند. بعد خامه فرم گرفته یا خامه قنادی را به سفیده ها اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید، بعد مخلوط شکلاتی را اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید تا مواد کرم پای شکلاتی با هم خوب مخلوط شوند، فقط مراقب باشید پف مواد کرم شکلاتی نخوابد. حالا کرم پای شکلاتی آماده است روی بیسکویت ها بریزید و با لیسک سطح کرم را صاف کنید و به مدت بیست چهار ساعت پای شکلاتی را در یخچال قرار دهید، بعد از این مدت زمان پای شکلاتی را از قالب خارج کنید و با خامه ساده یا خامه شکلاتی و فندق خرد شده تزیین کنید.

موارد مورد نیاز پای شکلاتی خامه ای

  • ۲۵۰ گرم خامه
  • ۱۲۰ گرم شکلات
  • ۲۵۰ گرم پنیر خامه ای
  • ۱ بسته بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی
  • ۳ قاشق سوپ خوری شکر
  • یک سوم پیمانه شیر

روش تهیه پای شکلاتی خامه ای

ابتدا شکلات کاکائویی را با ۲ قاشق غذاخوری شیر بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکلات ذوب شود.خامه را با وانیل و مقداری پودر قند ترکیب کرده و هم بزنید تا شکل و قوام بگیرد.در این مرحله درون ظرف دیگری شکر را با پنیر خامه ای ترکیب کرده و با استفاده از همزن برقی هم می زنید تا خوب یکدست شود؛ سپس شکلات ذوب شده را به این مواد بیافزایید و خوب هم بزنید تا یکنواخت گردد.خامه آماده شده را آرام آرام به این ترکیب اضافه کنید به طوری که خوب یکنواخت شوند، کرم پای شکلاتی آماده است، به سراغ مرحله بعدی می روید.بیسکوییت ها را خرد کنید، برای این منظور می توانید آنها را درون همزن بریزید و یا هر روش دلخواه دیگر بیسکوییت ها را پودر نمایید. ۲ قاشق غذاخوری کره و ۱ قاشق غذاخوری شکر را درون ظرفی به بیسکوییت ها اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب و یکنواخت شوند.قالب مورد نظر را انتخاب کرده و مواد پای را درون آن بریزید، با استفاده از قاشق (پشت قاشق) آن را پهن و صاف نمایید، سپس ترکیب کرمی مرحله اول را بر روی این پای بیسکوییتی ریخته و برای چند ساعت (حدودا ۳-۴ ساعت) داخل یخچال بگذارید.

نکته : در صورت تمایل و برای جذابیت بخشیدن و دلچسب کردن طعم این پای شکلاتی می توانید ۱ قاشق غذاخوری نسکافه نیز به شکلات هنگام ذوب شدن بیافزایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (159 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (15 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!