طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت در منزل

  یکشنبه، 28 شهریور 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت در منزل
این روزها کمتر کسی پیدا می شود که علاقه ای به پیتزا نداشته باشد. پیتزا از غذاهای بین المللی است که در ایران نیز بسیار پرطرفدار است. یکی از انواع محبوب این غذا، پیتزا قارچ و گوشت است؛ زیرا در تهیه آن از هیچ گونه گوشت فرآوری شده ای استفاده نمی شود.

پیتزا قارچ و گوشت از آن دسته پیتزاهایی هست که ایرانیان آن را باب کرده اند و بسیار مورد طرفدار نیز می باشد.شاید پیتزا یکی از بهترین و پر طرفدارترین غذاها در جهان باشد که بهتر است کمی بیش تر در مورد آن بدانیم.این غذا توسط اروپاییان و کشور ایتالیا ساخته شد و از دهه ی ۴۰ در کشور ما رواج یافت و از آن پس ایرانی ها را نیز علاقه مند کرد و در پیتزا فروشی ها و منوی غذایی رستوران ها انواع مختلفی از پیتزا ها از جمله پیتزای قارچ ، ماهی تن یاساردین، گوجه فرنگی، کالزونه، بادمجان و سیر و … عرضه می شود. ایرانی ها به مردمانی مشکل پسند و بد غذا معروف می باشند زیرا به سختی با غذاهای بین الملل ارتباط برقرار می کنند و دلیل این گفته نیز این است که وقتی ایرانیان به کشورهای جهان سفر می کنند با خود قوطی کنسرو و بسته های غذایی کنسرو شده به همراه می برند. البته حق هم دارند که در این مورد سخت گیر باشند چون هیچ غذایی مثل کشور ایران لذیذ نیست و همینطور غربی ها در پخت غذا از مواد عجیب و غریب استفاده می کنند و معمولا غذاهای نیم پز مصرف می کنند که همین باعث می شود مردم ایران با خاطره ای تلخ از لحاظ غذایی به کشورمان باز گردند. علاوه بر این شیوه ی پخت و طبخ غذاهای ایرانی خیلی بهتر است که در نهایت غذاهای خوشمزه و لذیذ آماده می شود. پیتزا ها باید به آرامی و در مدت زمان بیش تری بپزند تا غذا طعم مطبوعی داشته باشد. به همین دلایل ایرانی ها هر غذایی را نمی خورند و در این خصوص از دید جهانیان شاید سخت گیر باشند اما با این وجود استثناهایی هم دیده می شود که پیتزا با این که اصالت ایتالیایی دارد روی خوش به ایرانیان نشان داده و گسترش یافته است.

مواد لازم پیتزا گوشت و قارچ

  • خمیر پیتزا آماده : 3 عدد
  • قارچ : 5 عدد متوسط
  • فلفل دلمه ای : 2 عدد متوسط
  • پیاز : 1 عدد متوسط
  • پنیر پیتزا : 500 گرم رنده شده
  • پنیر ورقه ای : 5 عدد
  • گوشت چرخ کرده : 400 گرم
  • پودر پاپریکا : 1 قاشق مرباخوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

ابتدا مقداری روغن درون تابه ای می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم و بعد از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به آن اضافه می کنیم.وقتی پیاز خوب تفت داده شد و رنگ آن تغییر کرد گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.وقتی گوشت آب انداخت زردچوبه، نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم ،فقط این نکته را یادتان باشد که گوشت را کامل نپزید و حدود 20 درصد از پخت شدن آن را به زمانی که درون فر قرار می گیرد اختصاص دهید.سپس فلفل دلمه ای های خرد شده را به آن اضافه می کنیم و مقداری آن را به همراه گوشت چرخ کرده تفت می دهیم.

بعد از آن قارچ را اضافه می کنیم و دوباره مواد را مخلوط می کنیم و تفت می دهیم و بعد پودر پاپریکا را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.حال مواد پیتزا آماده است و باید با سس مخصوص آن را مخلوط کنیم، برای سس نیز می توانید از سس کچاپ ،سس مایونز و سس خردل استفاده کنید.

بعد از اینکه مواد با سس آغشته شد نوبت پنیر ورقه ای خرد شده است تا آن را به مواد پیتزا اضافه کنیم و خوب مخلوط کنیم تا تمام گوشت چرب شود و خشک باقی نماند.در این مرحله مواد پیتزا آماده شده است و نوبت آماده سازی خمیر پیتزا می باشد.

سپس مقداری سس کچاپ به مانند تصویر زیر روی خمیر پیتزا می ریزیم و روی تمام سطح خمیر پخش می کنیم تا خمیر خشک نباشد.بعد یک لایه نازک پنیر پیتزا را به صورت یکنواخت روی خمیر می ریزیم.

سپس مواد را به صورت مرتب روی خمیر می ریزیم و در سطح خمیر پخش می کنیم.سپس نوبت اضافه کردن پنیر پیتزا روی مواد است و باید بیشتر از پنیری که به زیر مواد ریخیتم به روی مواد بریزیم و می توانیم در این مرحله مقداری آویش برای خوش عطر کردن آن روی مواد بریزیم.برای تزیین می توانید از گوجه و زیتون استفاده کنید.بعد از آن می توانید آن را درون فر گذاشته و حدود 10 الی 15 دقیقه بعد میل بفرمایید.

پیتزا قارچ و گوشت

نکات تهیه پیتزا قارچ و گوشت

  1. سعی شود مایه پیتزا مقداری زنده باشد تا زمانی که درون فر قرار می گیرد حالت خشک پیدا نکند.
  2. فر را حدود 30 الی 45 دقیقه قبل در دمای 300 درجه قرار دهید.
  3. بهتر است ابتدا پیتزا حدود 6 دقیقه در طبقه پایین فر باشد تا حرارت خوبی را جذب کند سپس بعد از برشته شدن کف نان آن را به طبقه های بالای فر انتقال دهید.

مواد لازم برای پیتزا گوشت و قارچ روش دوم

  • گوشت چرخ کرده 100 گرم
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • قارچ 100 گرم
  • پنیر پیتزا 100 گرم
  • فلفل دلمه ای خرد شده 1/2 پیمانه
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • خمیر پیتزا به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ خانگی

  1. برای تهیه پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه ابتدا باید پیاز را خوب بشویید، پوست بگیرید و نگینی و ریز خرد کنید. کمی روغن در ماهیتابه بریزید. وقتی روغن داغ شد، پیاز ها را به آن اضافه کنید و تا وقتی کمی طلایی شوند تفت دهید.
  2. گوشت چرخ کرده را به پیاز ها اضافه کنید. با هم تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. سپس قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید.
  3. رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل را نیز به گوشت ها اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و کمی دیگر تفت دهید. سپس از روی حرارت بردارید.
  4. سینی فر را کمی چرب نمایید. سس گوجه فرنگی را روی خمیر پیتزا بریزید و با پشت یک قاشق آن را کاملا در سطح خمیر پیتزا پخش کنید. سپس خمیر پیتزا را درون سینی فر بگذارید.
  5. پنیر پیتزا را روی خمیر بریزید به طوری که کاملا سطح آن را پوشش دهد. این کار باعث می شود مواد پیتزا به خمیر بچسبند و همچنین طعم مطلوبی به پیتزا می دهد.
  6. گوشت و قارچ را که قبلا تفت دادید به روی خمیر پیتزا بریزید. سپس دوباره روی سطح آن را با پنیر پیتزا پر کنید.
  7. فلفل دلمه ای را نگینی و ریز خرد کنید. آن را روی پیتزا بریزید تا ترکیب رنگ پنیر پیتزا و فلفل دلمه ای زیبایی پیتزای شما را دوچندان کند و همچنین فلفل عطر بی نظیری به آن خواهد داد.
  8. پیتزا را به مدت 15 دقیقه در حرارت 200 درجه سانتی گراد در فر بگذارید. زمانی که پنیر پیتزا طلایی شد آن را از فر خارج کنید. پیتزا گوشت و قارچ ایتالیایی شما حاضر است! نوش جان!
    تصویر

    نکات تهیه پیتزا قارچ و گوشت

  • در مرحله سوم در کنار نمک و فلفل میتوانید آویشن نیز به مواد پیتزا اضافه کنید. آویشن عطر و طعم خوبی به پیتزا میدهد. همچنین در حین سرو پیتزا نیز میتوانید آویشن روی پیتزا بپاشید.
  • در صورت تمایل میتوانید به مواد پیتزا، یک عدد گوجه نگینی خرد شده یا حلقه ای اضافه کنید. آن را روی پیتزا بچینید تا به زیبایی پیتزا بیفزاید.
  • این دستور تهیه پیتزا گوشت و قارچ در فر بود. اما اگر تمایل دارید پیتزا گوشت و قارچ بدون فر تهیه کنید میتوانید از کیک پز یا تابه استفاده کنید.
  • در مواد اولیه پیتزا تهیه پیتزا قارچ و گوشت ایتالیایی از سیر هم میتوان استفاده کرد؛ فقط باید آن را با پیاز تفت دهید

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (94 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (60 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان