چگونه رول دارچینی تهیه کنیم؟

  جمعه، 10 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه رول دارچینی تهیه کنیم؟
رولت دارچین طعم و عطر جدیدی را برای شما به ارمغان خواهد داشت.پیشنهاد میکنیم از تهیه این شیرینی غافل نشوید.

شیرینی رول دارچینی یا نان رول دارچینی بسیار خوشمزه را در بخش از ساعدنیوز بیاموزید و در خانه به روشی بسیار ساده برای اعضای خانواده تهیه کنید.

مواد لازم برای رول دارچینی

  • آرد نان لواش یا فانتزی: ۵ پیمانه
  • مایه خمیر: ۲٫۵ قاشق چای خوری
  • شیر ولرم: ۲ پیمانه
  • شکر: یک سوم پیمانه
  • روغن مایع: یک سوم پیمانه
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • دارچین: ۳ قاشق چای خوری
  • نمک: ۱ قاشق چای خوری

مواد لازم برای مغز نان

  • شکر قهوه ای: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر سفید: ۲ قاشق غذاخوری

رول دارچینی

طرز تهیه رول دارچینی

۱.برای شروع مایه خمیر، روغن مایع و یک سوم پیمانه شکر سفید را با شیر ولرم مخلوط کنید تا جایی که مایه خمیر و شکر حل شوند. ۱۰ دقیقه این ترکیب را به حال خود بگذارید تا خمیر مایه فعال شود. تولید اندکی حرارت و ایجاد حباب های کوچک نشان می دهد که خمیر مایه فعال شده است.

وقتی خمیر مایه فعال شد نمک و آرد را کم کم اضافه و مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیرد و منسجم شود. بسیار مهم است که آرد را یکجا اضافه نکنید؛ میزان جذب رطوبت آردها باهم متفاوت است و ممکن است به همه ی آرد احتیاج نداشته نباشید.

۲.میز کار را آرد پاشی کنید و خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی آن ورز دهید، تا جایی که حالت کش دار و لطیف پیدا کند. اگر رطوبت خمیر زیاد بود و به دست شما می چسبید، با احتیاط و کم کم دوباره به آن آرد اضافه کنید.خمیر ورز داده شده را داخل ظرفی که از قبل چرب کردید قرار دهید. روی ظرف را سلفون بکشید، یک دستمال تمیز بیندازید و در جای گرمی بگذارید. اجازه دهید خمیر برای مدت ۱ الی ۲ ساعت استراحت کند و حجم آن دوبرابر شود.

۳.برای آماده کردن مغز رول دارچینی، کره ای را که هم دمای محیط شده است با دارچین، ۲ قاشق غذاخوری شکر سفید و ۲ قاشق غذاخوری روغن قهوه ای مخلوط کنید. اگر شکر قهوه ای نداشتید می توانید به جای آن هم از شکر سفید استفاده کنید.

۴.بعد از این که خمیر استراحت کرد و حجم آن حدود ۲ برابر قبل شد، ۵ دقیقه ی دیگر آن را ورز دهید تا حباب های میان آن از بین برود و پف آن گرفته شود.خمیر را به ۲ چانه ی مساوی تقسیم کنید. چانه ی اول را مانند تصویر باز کنید، نیمی از ترکیب دارچین و شکر را روی آن بمالید و به حالت رول بپیچید.

۵.بعد از رول کردن خمیر، آن را به کمک یک نخ با فاصله های ۳ سانتی متری برش بزنید.

۶.چانه ی دیگر خمیر را مانند چانه ی اول روی میز کار پهن کنید، مایه ی دارچین و شکر را روی آن بمالید و رول کنید. حالا مانند تصویر سمت چپ یک برش عمودی روی آن بزنید و سپس مانند تصویر سمت راست آن را بپیچید.

۷.کاغذ روغنی را با روغن جامد چرب کنید، کف ظرف پخت قرار دهید و شیرینی ها را روی آن بگذارید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به آن ۳۰ دقیقه استراحت دهید تا نان ها کمی دیگر پف کند.در این فاصله فر را روشن کنید تا کاملا گرم شود.

۸.بعد از این که زمان استراحت دوم هم تمام شد، یک تخم مرغ را با نصف پیمانه شیر مخلوط کنید و با قلمو به آرامی روی نان ها بمالید. سپس نان ها را در طبقه ی وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بپزید.

تهیه آیسینگ پنیر خامه ای:

پنیر خامه ای ١٠٠گرم
خامه صبحانه ۵٠ گرم
پودر قند ١/٢ پیمانه(میزانش را میتوانید کم و زیاد کنید)
شیر دو تا سه قاشق غذاخوری
وانیل ١/٢ قاشق چایخوری

پنبر خامه ای را بزنید تا کمی نرم شود پودر قند را اضافه کنید.خامه را هم اضافه کنید و باهمزن دستی هم بزنید در آخر وانیل و شیر را کم کم اضافه کنیدهمه ی مواد را بخوبی هم بزنید تا به قوام مورد نظر برسد.این کرم را روی رول های داغ بمالید و بعد مطمینم برای خوردنش نمی توانید مقاومت کنید چون فضای خونه پرشده از عطر دارچین، واین کرم خوشمزه هم عطر و طعم این نان خوشمزه را صد برابر میکند.بهتر است این نان هارا گرم سرو کنید میتوانید اگر قراراست نان را نگهداری کنید، در ظرف دربسته قراردهید.برای مواد میانی این نان میتوانید از سیب، گردو، تکه های شکلات هم استفاده کنید که هرکدام طعم فوق العاده ای به این نان میدهد. خمیر این نان بسیار کاربردیست و در شکل های مختلف و مصارف گوناگون میشود از آن بهره برد.

نکات کلیدی طرز تهیه رول دارچینی

  • به جای شیره ی افرا می توانید از عسل استفاده کنید.
  • مقدار آرد برای خمیر تقریبی است. اگر احساس کردید خمیر به دست تان می چسبد، کمی بیشتر آرد به آن اضافه کنید.
  • رول دارچینی را در یخچال نگهداری کنید. قبل از هر بار استفاده، آن را داخل ماکروفر گرم کنید.
  • می توانید کمی مغز گردو را نیز ریز خرد کرده و داخل رول دارچینی بریزید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (87 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (55 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان