طرز تهیه رولت انار با طعم خوب و لذیذ

  شنبه، 08 آبان 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
طرز تهیه رولت انار با طعم خوب و لذیذ
شب یلدای امسال هم نزدیک است. قصد داریم شما را با طرز تهیه یک رولت خوشمزه آشنا کنیم تا در طولانی‌ترین شب سال پذیرای مهمان‌ها و اعضای خانواده باشید. با طرز تهیه رولت انار با ما همراه باشید.

شیرینی رولتی از پرطرفدارترین شیرینی های تر است ،این رولت خوشمزه را در خانه تهیه و همراه با یک فنجان چای یا قهوه، عصرانه را میل کنید. رولت انار جزو پرطرفدارترین شیرینی های تر است که از یک لایه اسفنجی و مواد میانی تشکیل شده است و یک دسر بسیار خوشمزه است که بر خلاف ظاهر پیچیده، خیلی سریع و راحت آماده می شود. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای رولت انار

  • آب انار طبیعی 1 و 3/4 پیمانه
  • آب جوش 1/4 پیمانه
  • پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
  • گلاب 1-2 قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی رولت انار

  • تخم مرغ 4 عدد
  • شکر 100 گرم
  • کره ذوب شده 40 گرم
  • آب جوش 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل 1/2 قاشق چایخوری
  • آرد سفید 1/2 پیمانه
  • بیکینگ پودر 3/4 قاشق چایخوری
  • نمک 1/8 قاشق چایخوری
  • پودر قند 2 قاشق غذاخوری
  • خامه قنادی 300 گرم
  • پودر قند و انار دان شده برای تزیین

طرز تهیه رولت انار مخصوص شب یلدا

برای شروع باید ژلاتین را در مقداری از آب انار خیس کنید تا به اصطلاح شکفته شود که باعث خواهد شد نتیجه کار یکنواخت تر و بهتر شود. 1/4 پیمانه آب انار خنک را در کاسه ای بریزید. پودر ژلاتین را روی آن بپاشید و هم بزنید تا غلیظ و یکنواخت شود.سپس 1/4 پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید. هم بزنید تا ژلاتین به خوبی در آن حل شود. وقتی محلول یکنواخت شد بقیه آب انار را همراه با گلاب اضافه کنید و هم بزنید.

کف قالب دلخواه (مثلاً قالب لوف) را چرب کنید یا کاغذ روغنی بکشید تا جدا کردن ژله از آن آسان شود. مایع را داخل آن بریزید و حداقل 2-3 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد (ارتفاع ژله در ظرف باید حدود 2 سانت باشد).پس از این مدت ژله را از ظرف خارج کرده و به صورت مکعب های هم اندازه برش بزنید. ژله های مکعبی را تا زمان مصرف در یخچال نگهداری کنید.

حال باید کیک اسفنجی را آماده کنید. برای پخت کیک باید فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. کف سینی فر گود (25 در 30 سانت) را کاغذ روغنی بکشید (طوری که دیواره ها هم پوشانده شوند).

زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. زرده ها را همراه با شکر با همزن برقی بزنید تا رنگ مخلوط روشن شود (حدود 5 دقیقه). دو قاشق آب جوش را روی کره بریزید و هم بزنید تا کره ذوب شود. سپس آن را همراه با وانیل به زرده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید.آرد سفید، بیکینگ پودر و نمک را روی مواد مایع الک کنید و هم بزنید تا مایه تقریباً یکدست شود. در کاسه دیگری سفیده تخم مرغ ها را با همزن خوب بزنید تا کف کند و به صورت نوک تیز از سری همزن آویزان شود. سپس آن را در 2-3 مرحله به بقیه مواد اضافه کنید.مایه کیک را داخل سینی بریزید و 10-15 دقیقه در فر بپزید. کیک وقتی آماده است که با فشار دادن آن با انگشت مثل فنر برگردد.یک تکه کاغذ روغنی بزرگ را روی میز آشپزخانه یا اپن پهن کنید. پودر قند را روی آن بپاشید. کیک اسفنجی را روی این کاغذ برگردانید. دور تا دور کیک را با چاقو ببرید تا مستطیل صافی از کیک داشته باشید. حال با کمک کاغذ روغنی کیک را رول کنید و بگذارید 2 دقیقه به همین حال بماند. سپس مجدداً کیک را باز کنید.برای تهیه خامه وسط رولت انار، خامه قنادی را چند دقیقه بیرون از فریزر بگذارید تا فقط اندکی یخ آن باز شود. سپس آن را 5-6 دقیقه با سرعت بالای همزن بزنید تا فرم بگیرد (بهتر است در کاسه استیل خنک این کار را انجام دهید و دسته های همزن را نیز از قبل در فریزر بگذارید تا خنک باشند).

سر هم کردن رولت انار:کیک اسفنجی که خنک شده را پهن کنید. خامه را روی آن بریزید و با قاشق یا لیسک طوری روی آن بمالید که حدود 1 سانت حاشیه کیک خالی بماند و سطح خامه نسبتاً صاف شود.نیمی از مکعب های ژله ای را در نزدیکی لبه کیک به صورت خطی روی خامه بچینید. حال کیک را دور آن رول کنید تا ژله در مرکز رولت قرار بگیرد.قبل از سرو روی رولت مقداری پودر قند الک کنید و روی آن را با دانه های انار و ژله های مکعبی باقیمانده تزیین کنید.

مواد لازم برای تهیه رولت انار روش دوم

  • پودر چای انار 3 قاشق سوپخوری
  • آب انار طبیعی 3 قاشق سوپخوری
  • آرد سفید قنادی 95 گرم
  • زرده تخم مرغ 8 عدد
  • سفیده تخم مرغ 6 عدد
  • شکر 160 گرم
  • آرد ذرت 25 گرم
  • روغن مایع 50 میلی لیتر
  • وانیل مایع 1/4 قاشق چایخوری

رولت انار

طرز تهیه رولت انار روش دوم

ابتدا آب انار را با پودر چای انار مخلوط میکنیم .چای انار را مثل بقیه چای ها در سوپر مارکت ها تهیه کنید و با میکسر پودرش کنید.سفیده تخم مرغ را در ظرف مناسبی با دور تند همزن برقی آنقدر میزنیم تا سفیده پف کند و وقتی ظرف را وارانه کردیم از ظرف بیرون نریزد.در حین هم زدن سفیده تخم مرغ، 60 گرم از شکر را در چندین مرحله قاشق به قاشق به آن اضافه میکنیم.

بعد زرده تخم مرغ و 100 گرم از شکر را با هم مخلوط میکنیم و با همزن برقی هم میزنیم در فاصله هم زدن تخم مرغ ها وانیل مایع را هم اضافه کنید انقدر زرده ها را هم میزنیم تا سفید رنگ شود.بعد سفیده و زرده را باهم مخلوط میکنیم و کمی هم میزنیم . آرد ذرت و آرد سفید الک شده را با هم مخلوط می کنیم و در این قسمت در چند مرحله به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و هم میزنیم. در حین اینکه آرد به خرد تخم مرغ ها می رود چای و آب انار مخلوط شده را اضافه میکنیم و هم می زنیم . روغن را هم در دو مرحله از کنار ظرف اضافه میکنیم و هم می زنیم.

مایه رولت آماده شده را در یک سینی به ابعاد 30 در 40 که با کاغذ روغنی پوشاندیم می ریزیم. دقت کنید کاغذ روغنی از سطح دیواره سینی بالاتر باشد. و بعد از ریختن تمام مایه کیک با زدن چند ضربه کف سینی به زمین هوای داخل مایه کیک را خارج میکنیم. مایه کیک را به مدت 8 تا 10دقیقه با بالاترین درجه حرارت فر می پزیم. بعد از اینکه کیک رولت را از فر خارج کردیم یک سینی بزرگتر از اندازه سینی فر روی آن قرار می دهیم و به مدت 10 دقیقیه منتظر می مانیم تا رولت ولرم شود. بعد سینی را برمیگردانیم تا قطرات جمع شده آب روی کیک تبخیر شود. کیک آماده شده با فشار انگشت دست مثل فنر جمع میشود و برمیگردد.

یک تکه کاغذ روغنی بزرگ را بر روی یک سطح صاف پهن می کنیم و کمی روی آن پودر قند می پاشیم. کیک را بر روی کاغذ برمیگردانیم و دور تا دور کیک را که کمی سفت شده می بریم تا یک کیک مستطیلی شکل صاف و یک دستی داشته باشیم.کیک را با کمک کاغذ روغنی رول میکنیم و به مدت دو دقیقه با دست آن را نگه میداریم و بعد مجددا کیک را باز می کنیم.

بعد از اینکه کیک اسفنجی کاملا خنک شد خامه ی فرم گرفته شده را روی سطح آن می مالیم طوری که از هر دو طرف که یک سانت خالی باشد. سعی کنید سطح خامه در همه جا یکسان باشد.حال کیک را رول کنید و به اندازه های دلخواه برش بزنید.برای تزیین رولت می توانید از پودر قند، دانه های انار و یا ژله های مکعبی استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان