طرز تهیه سس پیتزای خوشمزه

  جمعه، 17 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه سس پیتزای خوشمزه
“سس پیتزا” که در زمان آماده کردن پیتزا روی خمیر پیتزا قرار می گیرد یکی از سس های خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است. این سس خوشمزه را می توانید جایگزین سس های آماده در بازار مثل سس کچاپ کنید.

سس پیتزا یکی از انواع سس های خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است که در زمان آماده کردن پیتزا روی خمیر پیتزا قرار می گیرد. این سس خوشمزه را می توانید جایگزین سس های آماده مثل سس کچاپ کنید.با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۳ الی ۴ پیتزا سس تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سس پیتزا تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

سس پیتزا نوعی سس دست ساز است که برای کف خمیر پیتزا از آن استفاده می شود و باعث می شود پیتزای خانگی خوشمزه تری داشته باشیم، برای مشاهده این دستور در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای سس پیتزا:

  • سیر خرد شده :2 حبه
  • گوجه فرنگی رسیده:6 عدد
  • پیاز نگینی خرد شده :نصف یک عدد
  • کره:1 قاشق چایخوری
  • شکر:1 قاشق چایخوری
  • پودر فلفل قرمز:قاشق چایخوری
  • ریحون خرد شده:2 قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز پرک شده:نصف قاشق چایخوری
  • سس گوجه فرنگی :1 قاشق چایخوری
  • پونه کوهی :یک سوم قاشق چایخوری
  • نمک:به اندازه لازم

طرز تهیه سس پیتزا:

ابتدا قابلمه ای را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، گوجه فرنگی ها را شسته و ته آن ها را به شکل یک ظربدر برش دهید.گوجه فرنگی ها را داخل آب جوش قرار داده و درب قابلمه را ببندید، بعد از 3 دقیقه گوجه فرنگی ها را از آب جوش خارج کرده و پوست آن ها را به راحتی جدا نمایید.سه عدد از گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کرده و قسمت های سفید آن را جدا کنید و داخل مخلوط کن بریزید تا پوره شود، باقی گوجه ها را ریز خرد کرده و کنار بگذارید.در ادامه تابه ای را روی حرارت قرار داده و کمی روغن بریزید تا گرم شود، سیر و پیاز را نگینی ریز خرد کرده و داخل تابه تفت دهید تا نرم شوند.حالا گوجه فرنگی را به تابه افزوده و خوب تفت دهید تا له شده و آب آن کشیده شود.در این مرحله پوره گوجه فرنگی، پونه کوهی، ریحون، فلفل پرک شده، پودر فلفل قرمز و شکر را اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید سپس درب تابه را ببندید و برای 5 دقیقه سس را با شعله ملایم بپزید.بعد از 5 دقیقه سس گوجه فرنگی و کره را اضافه کرده و مواد سس را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود، سس آماده است بعد از خنک شدن آن را در یخچال نگهداری نمایید.

تهیه ی سس کف پیتزا ایتالیایی

رب گوجه فرنگی، آب و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. آن ها را خوب هم بزنید. در مرحله ی اول سیر و نمک و فلفل و در مرحله ی بعد پونه و ریحان و رزماری را اضافه کنید. خوب هم بزنید و مخلوط را برای چند ساعت کنار بگذارید که استراحت کند و مزه ها با هم ترکیب شوند.شما برای تهیه سس خانگی پیتزا می توانید از مواد ساده تری هم استفاده کنید. بسیاری ممکن است از طعم روغن زیتون بودار یا رزماری خوش شان نیاید. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، این دستور تهیه را به شما پیشنهاد می کنیم.

مواد لازم برای سس ساده کف پیتزا

  1. سس گوجه: ۴۰۰ گرم
  2. رب گوجه: ۲۰۰ گرم
  3. پونه خشک: یک قاشق غذاخوری
  4. سیر: یک و نیم قاشق چای خوری
  5. پاپریکا: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه ی سس ساده کف پیتزا

سس گوجه و رب گوجه را با هم ترکیب کنید که یکدست شود. مواد دیگر را اضافه کنید و چند ساعت به آن زمان دهید که استراحت کند و طعم بگیرد.

نکته: برای رقیق ترشدن سس می توانید به آن آب اضافه کنید. غلظت سس را با آب تنظیم کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (209 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (90 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (35 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (34 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
تیتر امروز   
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نگاهی به مهریه هوش پران همسر دوم علی دایی که آنچنانی هم نبود!
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید
طلایی های کشتی در المپیک پاریس پول یک لندکروز صفر کیلومتر را جایزه خواهند گرفت +سند
کرایه اولین خانه اجاره‌ای رهبر انقلاب بعد از ازدواج در 25 سالگی/ 2 اتاقی که متعلق به یکی از فامیل های نزدیک ایشان بود
چگونه در شب‌های گرم تابستان راحت‌تر بخوابیم؟/ 10 ترفند طلایی و کاربردی برای خواب آرام
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
رونمایی سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود؛ «گلکسی رینگ» چیست؟
ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت