طرز تهیه تارت آناناس لذیذ

  سه شنبه، 04 خرداد 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
طرز تهیه تارت آناناس لذیذ
تارت آناناس یک نوع شیرینی است که با تارت تهیه می شود و روی این خمیر هر آنچه که دوست داشته باشید میتوانید بریزید و از انواع میوه ها برای تزیین آن می توانید استفاده کنید.

تارت آناناس یک نوع شیرینی است که با تارت تهیه می شود و روی این خمیر هر آنچه که دوست داشته باشید میتوانید بریزید و از انواع میوه ها برای تزیین آن می توانید استفاده کنید.تارت نوعی شیرینی است که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن استفاده می شود. روی تارت ها باز است و از ماده اصلی شیرینی (خمیر) تشکیل نشده است. در تارت ها خمیر شیرینی، خمیر بریزه است. ماده روکش یا پرکننده تارت ها ممکن است شیرین (مثل میوه جات) یا نمکی و غیرشیرین (مثل مرغ و میگو) باشد. تارت های امروزی معمولاً” بر پایه میوه و مایع کاستارد هستند. تارت های ریزه نیز به تارت های کوچک اطلاق می شود. به عنوان مثال می توان از تارت ریزه تخم مرغ نام برد. مثالی دیگر که در خصوص تارت ها می توان زد تارت های مربایی هستند که رنگ آنها بسته به مزه ای است که در مربا (به عنوان پرکننده) استفاده می شود. از میان تارت ها می توان به تارت خوش پخت نیز اشاره کرد که خاستگاه بریتانیایی دارد. از تارت های نمکی می توان به پای کیش اشاره کرد.
تفاوت اصلی تارت با انواع کیک در آن است که نان تارت بدون پف عمل می آید حال آنکه در دسته کیک ها پف از موارد غیر قابل حذف است. در صورتی که در خمیر تارت شکر وجود داشته باشد برای شیرینی جات و در صورت عدم استفاده از شکر برای غذاها به کار برده می شود.

مواد لازم برای تارت آناناس

  • آرد: 175 گرم
  • کره: 75 گرم
  • پودر قند: 60 گرم
  • نمک: ¼ قاشق چای خوری
  • وانیل: ½ قاشق چای خوری
  • زرده تخم مرغ: 3 عدد
  • پنیر خامه ای : 200 گرم
  • ژله آناناس: 1 بسته
  • خلال بادام: 2 قاشق سوپ خوری
  • کمپوت آناناس: یک قوطی کوچک

طرز تهیه تارت آناناس

آرد و کره سرد را داخل دستگاه غذاساز ریخته و آن را میکس کرده تا به شکل خرده نان در بیاید. بعد پودر قند، زرده های تخم مرغ، نمک و وانیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. یک خمیر باید بدست بیاید. (به جای دستگاه غذا ساز می توان از چنگال و یا نوک انگشتان استفاده کرد و خمیر را تهیه کنید.)اگر نیاز بود می توان مقداری آب سرد هم اضافه کرد تا مواد جمع شده و به شکل خمیر در بیاید. خمیر را داخل کیسه فریزر قرار داده و آن را درون یخچال به مدت 20 دقیقه استراحت می دهیم.

بعد از استراحت خمیر را داخل قالب تارت بزرگ و یا کوچک، پهن می کنیم. با چنگال حفره های را روی خمیر ایجاد می کنیم. و سپس آن را درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد با حرارت دو طرفه و در طبقه وسط قرار می دهیم.(اگر قالب تارت بزرگ بود مدت زمان پخت حدود 30-25 دقیقه می باشد و اگر از قالب های کوچک و تک نفره استفاده می کنید مدت پخت 20-15 دقیقه می باشد.). 1 قاشق غذاخوری از پودر ژله را برداشته و کنار می گذاریم. ما بقی پودر ژله را با نصف لیوان آب جوش حل می کنیم. ژله را روی حرارت بخار آب قرار داده تا دانه های ژله کاملاً حل شود. نصف لیوان آب کمپوت آناناس را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پنیر خامه ای را اضافه کرده و با چنگال آن را مخلوط کرده تا کاملاً حل شده و یکدست شود. خلال بادام را کمی کوبیده تا ریز شود. بعد آن را هم به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم.مایه بدست آمده را داخل یخچال استراحت می دهیم تا کمی مواد خودش را بگیرد و سفت شود. (حدود 40-35 دقیقه). بعد از استراحت مواد کرم را داخل خمیر تارت آماده شده و سرد شده می ریزیم. آناناس ها را بر روی کرم می چینیم.1 قاشق غذاخوری ژله آناناس را که کنار گذاشته بودیم با مقدار کمی آب جوش حل کرده و بعد اجازه می دهیم تا کاملاً خنک شود. سپس آن را بر روی آناناس ها می ریزیم.سپس تارت ها را داخل یخچال استراحت می دهیم و بعد از حدود حداقل 5-4 ساعت می توان آن را سرو کرد.

 تارت آناناس

طرز تهیه ی تارت آناناس روش دوم

تارت نوعی شیرینی است که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن استفاده می شود. روی تارت ها باز است و از ماده اصلی شیرینی (خمیر) تشکیل نشده است. در تارت ها خمیر شیرینی، خمیر بریزه است. ماده روکش یا پرکننده تارت ها ممکن است شیرین (مثل میوه جات) یا نمکی و غیرشیرین (مثل مرغ و میگو) باشد.

مواد لازم برای تارت آناناس

خمیر تارت آناناس

  • آرد کیک پزی: ۲۵۰ گرم
  • کره سرد، مکعبی خرد شده: ۱۵۰ گرم
  • نمک: ۱ پنس
  • شکر: ۶۰ گرم
  • وانیل: به مقدار لازم
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد

فیلینگ تارت آناناس

  • پودر ژلاتین: ۵ قاشق چایخوری
  • آب کنسرو آناناس: ۱۰۰ میلی لیتر
  • کنسرو آناناس: ۱ قوطی
  • ماست پرچرب شیرین: ۲۵۰ گرم
  • شکر: ۵۰ گرم
  • وانیل: یک قاشق مربا خوری
  • پوست لیمو رنده شده: به مقدار لازم
  • لیمو ترش: ۱ عدد
  • خامه قنادی ۳۰-۳۵% که فرم دادین: ۲۵۰ گرم
  • ۷-۸ عدد تمشک قرمز یا توت فرنگی
  • پودر ژله: یک بسته (اختیاری)

مراحل پخت تارت آناناس

  1. آرد، نمک، شکر و وانیل را با هم مخلوط می کنیم.
  2. کره را اضافه کرده و با دست یا مخلوط کن، مواد را با هم مخلوط می کنیم.
  3. زرده تخم مرغ را اضافه کرده و مجدد مواد را ورز می دهیم.
  4. اگر خمیر خیلی خشک است، ۱ قاشق چایخوری آب یا خامه اضافه می کنیم و ورز می دهیم.
  5. خمیر به دست آمده را داخل سلفون گذاشته و ۱ ساعت در یخچال می گذاریم.
  6. سپس خمیر را در آورده و خیلی کم ورز می دهیم و به اندازه ۲۶ سانتیمتر بازش می کنیم و داخل قالب تارت ۲۵ سانتیمتری که چرب کرده ایم می گذاریم.
  7. پس از آنکه خمیر را در قالب گذاشتیم همه جای آن را با چنگال سوراخ می کنیم.
  8. خمیر را در فر گرم شده ۱۹۰ درجه و در طبقه پایین، ۲۰-۲۵ دقیقه می گذاریم تا قهوه ای شود.
  9. برای تهیه فیلینگ، آناناس ها را از کنسرو در آورده و می گذاریم خشک شوند.
  10. ژلاتین رو داخل ۱۰۰ میلی لیتر از آب کنسرو آناناس ریخته و ۱۰ دقیقه صبر می کنیم.
  11. سپس به صورت بن ماری کاملا حل می کنیم تا شفاف شود.
  12. توجه داشته باشید که ژلاتین باید گرم باشه نه اینکه داغ باشد.
  13. ماست، آب لیمو (لیمو ترش)، وانیل و شکر را با همزن می زنیم.
  14. ژلاتین را اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم.
  15. پوست لیمو را اضافه کرده و با ژلاتین مخلوط می کنیم.
  16. خامه فرم گرفته را اضافه کرده و با لیسک زیرو رو می کنیم.
  17. مخلوط به دست آمده باید غلیظ باشد.
  18. سپس به مدت خیلی کم در حدی که مقدار مواد خودش را بگیرد در یخچال می گذاریم.
  19. در نهایت مواد را از یخچال در آورده و روی تارت سرد شده می ریزیم و مجدد ۱ ساعت در پخچال می گذاریم.
  20. ژله را طبق دستور روی قوطی درست می کنیم، ولی آب مورد نیاز برای تهیه ژله را کمتر می ریزیم و آناناس ها و تمشک ها را روی فیلینگ (همان ماده ای که در بالا طرز تهیه اش را توضیح دادیم) و به آرامی ژله را با قاشق روی آن می ریزیم، زیاد ریخته نشود، زیرا میوه ها نباید شناور باشند.
  21. در آخر تارت را داخل یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد.

ارزش غذایی هر یک عدد تارت آناناس

  • کالری- ۱۰۱
  • نمک- ۲ گرم
  • کربوهیدرات- ۱۰ گرم
  • چربی- ۶ گرم
  • کلسترول- ۶ میلی گرم
  • پروتئین- یک گرم
  • فیبر- یک گرم
  • سدیم- ۵۹ میلی گرم
  • پتاسیم- ۴۵ میلی گرم

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (154 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (105 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (103 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (69 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (46 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (24 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (16 نظر)
تیتر امروز   
پارفه موز، یک دسر خوشمزه و مجلسی / در مهمانی ها بدرخشید
حقوق های نوجومی عمه، خواهر و نورچشمی‌های ناصرالدین شاه/ فقط برا فک و فامیل خودش خرج می کرد!!+ عکس
آداب عجیب خواستگاری در زمان قاجار
اعترافات مردی که زنش را در خیابان کشت / سال‌ها از جدایی‌مان می‌گذشت اما...
درگیری مرگبار 2 همسایه بر سر ریختن زباله
خلاقیت عجیب یک دانشجو در خواستگاری از همکلاسی‌اش/ کیف‌قاپی در دانشگاه فقط برای جلب توجه!
در تابستان دوش آب سرد بگیریم یا نه؟
مشخصات باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو دنیا لو رفت
سنت‌های عجیب و باورنکردنی قبایل آفریقایی
اعلام آمادگی زاکانی برای مناظره با زنگنه
(ویدئو) حرکات خجالت آور و خنده دار ترامپ سر پیری!/ تبلیغ مسخره و خنده دار دونالد ترامپ برای رستوران هایش!
(ویدئو) یادی کنیم از طعنه و حرف 18+ رضا رویگری در برنامه زنده !/ مجری ترسید اخراج شه با این حرکت!😯
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی‌پسند میز شام سپیده بزمی‌پور، همسر خوش‌سلیقه‌ی شاهرخ استخری، و عروس خانم برای مهمونای مخصوصش/ سفره آرایی به سبک سپیده بزمی‌پور
(ویدئو) تلاش خنده دار دو راکون برای باز کردن درب که در شبکه های اجتماعی پربازدید شده
(عکس) مهران غفوریان و دخترش هانا در کنار رود فرات
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....