طرز تهیه تارت خرما و گردو لذیذ

  دوشنبه، 22 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه تارت خرما و گردو لذیذ
تارت خرما و گردو را به عنوان وعده سحری یا هنگام افطار مصرف کنید و از خواص بی شمار و انرژی بخش خرما و گردو بهره مند شوید.

دسرها از خوشمزه ترین وعده های غذایی محسوب می شوند که مورد محبوبیت زیادی در بین افراد فرهنگ های مختلف قرار گرفته اند. برخی دسر ها روش پخت آسانی دارند و همچنین به راحتی تهیه می شوند. در این پست ما تهیه تارت خرما و گردو را به عنوان یک دسر به شما توصیه می کنیم . تارت خرما و گردو گزینه مناسبی برای عصرانه و یا صبحانه می باشد که به لطف وجود خرما وگردو نسبت به سایر دسرها مغذی تر خواهد بود.تارت خرما و گردو از دسرهای فوق العاده مقوی است که اغلب افراد آن را به عنوان وعده افطاری در نظر می گیرند تا انرژی از دست رفته را دوباره به بدن برگردانند.خرما و گردو دو ماده با طبیعت گرم هستند که در این تارت با ترکیب با هم دسری فوق العاده را ایجاد کرده اند.خرما منبع غنی کلسیم, فسفر, منیزیم, سدیم, آهن و روی است.خرما برای درمان کم خونی, درمان بیماری کبد چرب, تقویت قلب و کاهش خطر سکته های قلبی, درمان حساسیت و آلرژی, تقویت دستگاه گوارش و درمان سردرد های ناشی از میگرن مفید است.گردو که ترکیب دیگر این دسر است سرشار از فیبر است. فیبرهای موجود در گردو باعث عملکرد بالای روده ها می شود و باعث می شود روده ها کار دفع را راحت تر انجام دهند.گردو همچنین غنی از ویتامین های B و E است; گردو حاوی مقدار زیادی ویتامین B2 است. گردو علاوه بر ویتامین پروتئین زیادی نیز دارد به طوری که متخصصان مقدار پروتئین موجود در گردو را بیشتر از تخم مرغ دانسته اند.گردو برای بهبود عملکرد مغز, تقویت قلب, پیشگیری از سرطان بسیار مفید است.گردو علاوه بر مصرف در وعده صبحانه در انواع خورش ها, دسر ها و کیک ها نیز استفاده می شود.روغن تهیه شده از گردو نیز مانند گردو از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

مواد لازم برای تارت خرما و گردو

  • بیسکویت دایجستیو 300 گرم (حدود 20 عدد)
  • کره ذوب شده 130 گرم
  • شکر 2 قاشق غذاخوری
  • نمک نوک قاشق
  • پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
  • خرمای بدون هسته یا چیپس خرما 300 گرم
  • گردو بدون پوست 125 گرم
  • شیر تغلیظ شده (شیر عسلی) 1 قوطی (397 گرم)

طرز تهیه تارت خرما و گردو

طبقه پایین فر را آماده کنید و آن را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. با استفاده از غذاساز یا آسیاب بیسکویت ها را آسیاب کنید تا پودر شوند. همچنین می توانید آنها را داخل زیپ کیپ بریزید و با استفاده از وردنه بیسکویت را پودر کنید.

شکر، نمک و دارچین را اضافه کنید و خوب بزنید تا با هم مخلوط شوند. سپس کره آب شده را اضافه کنید و مخلوط نمایید (در همان غذاساز یا به صورت دستی) تا کره به خوبی در مواد پخش شود و مایه یکدستی به دست آید.

حال مایه را به قالب تارت منتقل کنید. بهتر است از قالبی استفاده کنید که کف آن قابل جدا شدن است. در غیر این صورت، از قبل کف قالب کاغذ روغنی پهن کنید. مواد را خوب کف ظرف و روی دیواره هایی آن پخش کنید تا به شکل نان تارت درآید. می توانید برای صاف کردن کف نان تارت از فنجانی با کف صاف استفاده کنید.

سپس آن را به فر منتقل کنید. پس از ۸-۱۰ دقیقه نان تارت آماده است و عطر آن حس می شود. وقت آن است که قالب را از فر خارج کنید و اجازه بدهید خنک شود. در این مدت می توانید خرما را آماده کنید. اگر از خرمای کامل استفاده می کنید، آنها را از وسط نصف کنید و هسته ها را جدا کنید. اگر از چیپس خرمای برتر استفاده می کنید نیازی به آماده سازی نیست.

درجه ی فر را به ۲۰۰ درجه سانتیگراد تغییر دهید. چیپس خرما یا خرماهای بدون هسته برتر نصف شده را روی تارت بریزید. به طوری که کاملاً سطح خمیر را بپوشانند. حال روی خرما ها یک لایه مغز گردوی برتر بچینید.در آخر شیرعسلی (شیر تغلیظ شده شیرین) را روی خرما و گردو بریزید.

مواد لازم برای تارت خرما

  • کره 200 گرم
  • شکر 1 لیوان
  • تخم مرغ 1 عدد
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
  • وانیل 1 قا شق چای خوری
  • آرد حدود 3 لیوان

مواد لازم روی تارت خرما

  • خامه 200 گرم
  • عسل نصف فنجان
  • خرمای بدون هسته ی خرد شده 1 لیوان(اگر از خرمای خشک استفاده می کنیم، 10 دقیقه در آب قرار می دهیم.)
  • فندق 100 گرم
  • پودر پسته به مقدار لازم

طرز تهیه تارت خرما

کره و شکر را در ظرفی ریخته و خوب مخلوط می کنیم. تخم_مرغ و وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. و مخلوط بیکینگ پودر و آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر لطیفی حاصل شود اگر لازم بود، با دقت و کم کم، آرد بیش تری اضافه می کنیم. کف یک قالب مربع شکل یا مستطیل شکل، کاغذ روغنی انداخته و خمیر تارت را کف قالب خوب پخش می کنیم. به وسیله ی چنگال روی خمیر کف قالب، سوراخ هایی ایجاد می کنیم. خامه را در ظرفی ریخته و روی شعله ی کم اجاق قرار می دهیم تا به آرامی گرم شود سپس عسل و خرمای خرد شده را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و مواد را روی خمیر کف قالب می ریزیم و فندق های خرد شده را نیز روی آن می ریزیم و قالب را در فری که از قبل با دمای 170 درجه ی سانتی گراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا تارت بپزد سپس از فر خارج کرده و روی آن پودر پسته می پاشیم و برش داده و سرو می کنیم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (166 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (126 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (119 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (110 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (88 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (55 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (42 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (27 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
رهبر معظم انقلاب: مادرم به همسرم می‌گفت که تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
یکی از شاهکار های دانش آموز دوازدهمی در امتحانات نهایی!/ نمراتی که حتی بالای 7 هم نمیشوند!
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....