طرز تهیه ترشی اسپانیایی مخلوط خوشمزه

  سه شنبه، 26 مرداد 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
طرز تهیه ترشی اسپانیایی مخلوط خوشمزه
ترشی اسپانیایی یکی از انواع ترشی های خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به اسپانیا می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.

اگر مایل هستید ترشی های خوشمزه با طعم و مواد مختلف را تجربه کنید، ما به شما طرز تهیه ترشی اسپانیایی و سس مخصوص آن را پیشنهاد می کنیم. از ترکیبات اصلی این ترشی، زیتون است که در بسیاری از سفره ها به عنوان چاشنی همراه غذا سرو می گردد.

ترشی ها از چاشنی های خوشمزه ای هستند که معمولا در مواد اولیه مشترک هستند. ترشی در طعم های متنوع تهیه می شود. ترشی ها گاهی شامل سبزیجات مانند ترشی قارچ و لوبیا سبز، گاهی شامل میوه جات مانند ترشی کیوی و آلبالو، گاهی نیز مخلوطی از مواد مختلف هستند. اگر به خوردن ترشی همراه با غذا علاقه دارید، طرز تهیه ترشی اسپانیایی را از دست ندهید.

ترشی اسپانیایی یک ترشی با مخلفات فراوان است. همین تنوع طعم آن را بسیار خوشمزه و از سایر ترشی ها متمایز می کند. اگر به خوردن زیتون همراه با غذا تمایل دارید، مطمئن باشید از طعم این ترشی نیز لذت می برید. این ترشی به خاطر موادی که دارد، یک ترشی گرم محسوب می شود.

مواد لازم برای تهیه ترشی اسپانیایی

  • زیتون سبز بدون هسته ۱۳۰ گرم
  • ذرت ۱ پیمانه
  • هویج ۳ عدد
  • فلفل دلمه ۲ عدد
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • قارچ ۳۵۰ گرم
  • روغن زیتون بدون بو ۱ پیمانه
  • سرکه سفید ۱/۲ پیمانه
  • سیاه دانه ۲ ق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی اسپانیایی با قارچ و ذرت

ابتدا هویج را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. فلفل دلمه ها را شسته و نگینی ریز خرد کنید (بهتر است برای زیبایی کار از فلفل دلمه های رنگی استفاده کنید)، قارچ ها را خوب بشورید و اگر کوچک است نیاز به خرد کردن ندارد. زیتون را به چند قطعه تقسیم کنید. ذرت را می توانید خود بخارپز کنید و یا از کنسرو ذرت استفاده کنید.

تمام مواد خرد شده را داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید. داخل یک ظرف روغن زیتون و سرکه سفید و شکر و ادویه ها و نمک را بریزید و خوب هم بزنید در انتها سیاه دانه را ریخته و هم بزنید تا یکدست شود.

در ادامه سس بدست آمده را روی سبزیجات ریخته و خوب هم بزنید سپس ظرف های تمیز و شیشه ای را انتخاب کنید و ترشی را داخل ظرف ریخته و درب ظرف را خوب محکم کنید و در جای خشک و خنک به مدت ۱۰ روز قرار داده تا ترشی حاضر شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی اسپانیایی

  1. اگر دوست دارید طعم و مزه ترشی تیز تر باشد می توانید مقدار سرکه سفید را بیشتر کنید.
  2. به دلخواه می توانید از بیبی ذرت هم استفاده کنید.
  3. حتما هویج و فلفل دلمه کاملا خشک شده باشند و بعد خرد کنید.
  4. به دلخواه می توانید به ترشی اسپانیایی کمی سیر نیز اضافه کنید.
  5. حداکثر زمان نگهداری این ترشی ۱ ماه است.
  6. می توانید قارچ ها را بلانچ کنید بدین صورت که داخل آب در حال جوش ریخته چند تا قل که خورد داخل کاسه یخ ریخته و صبر کنید تا خنک شود سپس اجازه دهید تا کاملا خشک شود سپس خرد کنید.
  7. از روغن زیتون بدون بو استفاده کنید تا طعم و مزه بد به ترشی اسپانیایی ندهد.
  8. به دلخواه می توانید سبزیجات دیگر را مانند گل کلم نیز به مواد اضافه کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (260 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (167 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (133 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (125 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (81 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (52 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 4 مرداد 1403
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به عروسش: تو چرا ساکتی، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....