طرز تهیه موس قهوه خوشمزه

  سه شنبه، 25 خرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه موس قهوه خوشمزه
موس قهوه از جمله بهترین دسرهای قهوه که یکی از خوراکی ها و عصرانه های مورد علاقه دوست داران قهوه می باشد، و می توان برای کسانی که زندگیشان به قهوه آمیخته شده است عصرانه بسیار مناسبی باشد.

موس قهوه یکی از خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی می باشد که مخصوص افرادی است که عاشق قهوه هستند. موس در واقع یک نوع دسر ژلاتینی است که نامش از اسم خزه گرفته شده است. موس قهوه را به عنوان دسر شما می توانید بعد از وعده اصلی غذایی سرو کنید. موس ها انواع و اقسام مختلفی دارند و با طعم های گوناگون تهیه می شوند. موس قهوه بسیار خوشمزه را شما می توانید با قهوه فوری یا قهوه دم کرده مورد علاقه خودتون تهیه کنید. موس ها گزینه بسیار مناسبی برای مهمونی هستند اگر قصد دارید یک دسر جدید و خوشمزه برای مهمان های خود تهیه کنید موس قهوه را در لیست خود قرار دهید.

روش تهیه موس قهوه

در این دسر ما می توانیم از قهوه به عنوان طعم اصلی و غالب دسر استفاده کنیم یا می توانیم با اضافه کردن شکلات طعم تلفیقی از قهوه و شکلات ایجاد کنیم.ما در اینجا فقط استفاده از قهوه رادر این دسر برای شما توضیح ولی شما می توانید از شکلات به عنوان یک طعم دهنده بر روی این دسر یا داخل آن استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده موس قهوه

  • 2 فنجان شیر (1 لیوان نسبتا بزگ)
  • 2.3 فنجان قهوه سنگین (2 شات اسپرسو غلیظ)
  • 2.3 فنجان شکر قهوه ای (در صورت عدم دسترسی شکر سفید)
  • 3 عدد زرده تخم مرغ
  • 1پیمانه ژلاتین آماده (در صورت نبود از ترکیب سفیده تخم مرغ و خامه)
  • 1.5 فنجان خامه پرچرب دامی

مراحل تهیه دسر موس قهوه

در ابتدای کار شیر را درون یک ظرف ریخته و بر روی حرارات قرار دهید و پس از گذشت چند دقیقه که شیر شما داغ شد، شعله گاز خود را روی حرارات کم قرار دهید.در همین حین قهوه خود را به آرامی داخل شیر بریزید و به آرامی هم بزنید، این کار را آنقدر ادامه دهید تا شیر و قهوه شما کامل با هم مخلوط شوند. در یک ظرف جداگانه زرده های تخم مرغی که از قبل آماده کرده اید را با شکر قهوه ای خود مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

نصف مخلوط شیر و قهوه خود را درون ظرف تخم مرغ خود بریزید و کاملا مخلوط کنید و سپس مخلوط به دست آمده را داخل ظرف شیر و قهوه که بر روی گاز بود بریزید و به هم زدن و مخلوط کردن خود ادامه دهید.

این کار را تا جایی ادمه دهید که بخار از ظرف شما بلند شود و دمای مخلوط شما حدودا 70 درجه سانتیگراد برسد، سپس آن را درون ظرف ژلاتین خود که با مقداری آب نرم شده است بریزید و هم بزنید و اجازه دهید که مواد شما خنک و سرد شود.

در یک ظرف جداگانه خامه خود را بزنید تا کاملا خامه حالت روان و یک دست باشد و سپس مخلوطی که از قبل تهیه کرده اید را با خامه مخلوط کنید و بهم بزنید، می توانید مقداری از خامه خود را به عنوان تزیین نگه دارید و بر روی دسر خود بریزید.موس قهوه شما آماده است و بعد از گذاشتن حدودا 1 ساعت داخل یخچال آماده سرو و نوش جان کردن می باشد.

 موس قهوه

آموزش تهیه موس قهوه و شکلات

از دیگر دسر های بسیار خوشمزه، موس قهوه و شکلات می باشد که در ادامه مطلب نحوه موس قهوه و شکلات را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای موس قهوه و شکلات

  • آب : چهار قاشق غذا خوری
  • شیر : یک لیوان
  • شکلات تخته ای : ۱۵۰ گرم
  • پودر قهوه : یک قاشق چای خوری
  • شکر : یک دوم لیوان
  • پودر ژلاتین : دو قاشق غذا خوری
  • خامه : سیصد گرم
  • کیک شکلاتی : به مقدار لازم

نحوه تهیه موس قهوه و شکلات

در روش تهیه موس قهوه و شکلات ابتدا پودر ژلاتین را به همراه آب داخل کاسه ای ریخته سپس بر روی حرارت بخار آب هم زده تا به خوبی حل شود، شیر را نیز بر روی حرارت قرار داده تا گرم شود اما دقت داشته باشید داغ نشود فقط کمی گرم شود.حالا ژلاتین و شکر را به شیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید سپس این مخلوط را در دو کاسه جدا گانه بریزید و شکلات تخته ای را خرد کرده و داخل یک کاسه ریخته و بر روی بخار آب قرار دهید تا کاملا ذوب شود حالا شکلات و نصف خامه را به یک کاسه اضافه کرده و پودر قهوه فوری و نصف خامه دیگر را به کاسه دیگر بیافزایید.در این مرحله از دستور تهیه موس قهوه و شکلات حالا کیک شکلاتی را با قالبی گرد قالب بزنید و ته لیوان قرار دهید سپس مقداری موس شکلاتی بر روی آن بریزید و به همان مقدار موس قهوه روی موس شکلات بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

نکته : در صورت تمایل می توانید کمی شکلات ذوب کرده و بر روی لایه آخر مواد بریزید و بعد از افزودن ژلاتین با سرعت بیشتری کار را انجام دهید تا ژلاتین بسته نشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (116 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (79 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان