دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

تاثیر اخذ گواهینامه ی ایزو در مناقصات و رتبه بندی ها 

شنبه، 16 مرداد 1400
در این مقاله قصد داریم قدری درباره ی تأثیر دریافت گواهینامه¬ی ایزو و نقش آن در منقاصات و رتبه بندی ها سخن به میان آوریم. اکثر شرکت هایی که قصد دارند در مناقصات دولتی و یا خصوصی بزرگ شرکت کنند و سربلند از آن ها بیرون بیایند بهتر است که گواهینامه ی ایزو را قبلا اخذ کرده باشند.

امروزه به دلیل گسترش فعالیت­ها و اجرای پروژه­­های مختلف از سوی شرکت­ها و سازمان­ها عرصه­ی تجارت بسیار سودآور و پررقابت شده است. اجرای پروژه­های مختلف علاوه بر سود مالی دارای بسیاری منافع دیگر برای کشورهای مختلف می­باشد.

در حال حاضر پروژه­های دولتی و یا غیر دولتی به مزایده (مناقصات) گذاشته می­شوند تا پیمانکاران یا شرکت­هایی که دارای توانایی بیشتر علمی و فنی و همچنین توانایی مالی خوبی هستند مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرند و بعد از ممیزی شدن شرکت پیمانکاری که واجد شرایط باشد انتخاب می­گردد.

از جمله حضور شرکت­های تازه تاسیس در این نوع مناقصات به دلیل کمی سوابق اجرایی و یا عدم سوابق این چنینی آن­ها را با مشکلاتی روبه­رو خواهد نمود. اما اگر این شرکت­ها بتوانند حداقل الزامات و پیش­نیازهای فعالیت­ خود را به وجود آورند و استانداردهای لازم را کسب نمایند می­توانند حرف­هایی برای گفتن داشته باشند و بتوانند در مناقصات شرکت نموده و یا پیمانکاران رتبه و گرید که امتیاز فعالیت آن­ها می­باشد را کسب نمایند.

به عنوان مثال اگر شرکت­های پیمانکاری بتوانند که گواهینامه­ی ایزو را دریافت کنند امتیاز آن­ها برای اخذ رتبه­ بندی یا همان گرید بالا که نشان دهنده­ی درجه­ی کیفی کسب و کار شما است بهره­مند گشته و اعتبار شرکت و فعالیت شما نیز بیشتر خواهد شد.

علت این امر به خاطر این است که اخذ این گواهینامه­ یک نوع تایید صلاحیت برای شرکت­ها و سازمان­ها برای ادامه­ی کار می­باشد. چون با دریافت گواهینامه­ی ایزو شما و داشتن این نشان همه­ی مشتریان متوجه می­شوند که سطح کیفی و کمی کار و فعالیت شما دارای استاندارد جهانی بوده و توانسته گواهینامه ی ISO را اخذ نماید و از سوی دیگر مشتریان واقف خواهند بود که پروژه­ی اجرای­شان با درجه­ی کیفی بالا و با کمترین هزینه­ها و در مدت زمان کم و مقرر انجام خواهد گرفت.

مزایای اخذ گواهینامه­ی ISO برای مناقصات و رتبه­ بندی­ها

  • کاهش هزینه ­ها به صورت چشم گیر و قابل توجه
  • پتانسیل بازار گسترده چه در داخل کشورها و در چه کشورهای خارجی
  • ارائه­ی خدمات با کیفیت بالا
  • رضایت و انگیزه­ی لازم برای کارکنان کسب و کارهای تجاری
  • رضایت مشتریان

پس اگر بخواهیم جمع بندی درباره­ی تاثیرات اخذ گواهینامه­ی ایزو برای شرکت در مناقصات و کسب رتبه­ داشته باشیم باید بگوییم که داشتن ایزو یک نوع اطمینان خاطر و آسودگی خیال برای شرکت­ها به ارمغان خواهد آورد چون به این نتیجه می­رسند که پیمانکاری که دارای نشان ایزو است اصلح ­ترین خواهد بود و می­تواند پروژه را از لحاظ کیفی و کمی به درستی اجرا نموده و تمامی این­ها نشان­دهنده­ی رسیدن به سود بالا و موفقیت می­باشد.

در اصل می­توان گفت که پیروزی در مناقصات رابطه­ی بسیار مستقیمی با هزینه­ی پیشنهادی و مدت زمان اجرای کار دارد. چون این دو مورد ذکر شده می­تواند مقدار سوددهی و بازده پروژه­ی مزبور را مشخص نماید. لذا در ممیزی مناقصات این چنینی باید به آن بسیار توجه شود. به همین دلیل اگر شرکت پیمانکاری مدنظر دارای گواهینامه­ی ایزو باشد و بتواند صلاحیت و تاییدیه لازم نسبت به استانداردهای سازمان جهانی ایزو ثابت نماید شانس بیشتری برای اخذ و پیروزی در مناقصات را خواهد داشت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل اکسپت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی