تاثیر بی نظیر گوشت بلدرچین بر سلامت کودکان

  چهارشنبه، 29 تیر 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
تاثیر بی نظیر گوشت بلدرچین بر سلامت کودکان
حتما تا کنون در مورد خواص بسیار زیاد گوشت بلدرچین شنیده اید. این گوشت مقوی خواص بسیار زیادی دارد و ما در این مقاله قصد داریم خواص گوشت بلدرچین برای کودکان را مورد بررسی قرار دهیم.

گوشت بلدرچین برای کودکان فواید بسیار زیادی دارد. همین امر باعث شده تا پرورش بلدرچین بیش از گذشته در ایران رواج پیدا کند. اگر شما هم در خانه خود کودکان 1 تا 12 سال دارید می توانید به راحتی هرچه تمام تر با گوشت بلدرچین نیازهای ضروری بدن آنها را تامین نمایید. گوشت بلدرچین نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز از فواید بسیار زیادی برخوردار است. چنانچه در خانه خود کودک دارید و نگران تامین هوشیاری، سلامتی جسم، سلامتی روح و استخوان های قوی هستید توصیه می کنیم گوشت بلدرچین را جایگزین گوشت مرغ در وعده های غذایی آنها کنید.

فواید گوشت بلدرچین برای کودکان

گوشت بلدرچین یک گوشت خوشمزه و از گوشت های حلال است که دارای خواص زیادی نیز می باشد بنابراین باید این گوشت را در رژیم غذایی خانواده بخصوص کودکان قرار داد. در ادامه به تعدادی از خواص گوشت بلدرچین را برای کودکان خواهیم پرداخت:

  • مناسب برای کم خونی: به دلیل داشتن مقدار زیادی آهن در گوشت بلدرچین منبع بسیار مناسبی برای رفع کم خونی در بزرگسالان و کودکان به شمار می رود. به همین دلیل پزشکان به بزرگسالان و کودکانی که دچار کمبود آهن شده اند مصرف گوشت بلدرچین را توصیه می کنند.
  • مناسب برای افزایش قد: اگر می خواهید که کودکی با قد بلند تری داشته باشید به آنها گوشت بلدرچین، مخصوصا گوشت قفسه سینه بلدرچین را بدهید؛ زیرا سرشار از منابع غذایی ارزشمند است که برای تقویت و رشد استخوان های کودک حائز اهمیت است.
  • تقویت سیستم ایمنی: اگر به صورت اصولی و مداوم گوشت بلدرچین را در برنامه غذایی کودکان قرار دهید، سیستم ایمنی بدن آنها تقویت خواهد شد زیرا سرشار از اسید های آمینه و انواع ویتامین هایی است که کودکان را در برابر انواع بیماری ها واکسینه می کند.
  • گوشت بلدرچین یک آنتی اکسیدان خوب: اگر به صورت دوره ای به فرزندان خود گوشت بلدرچین بدهید، سلامت آنها را تضمین خواهید کرد. زیرا آنتی اکسیدان های موجود در گوشت بلدرچین باعث دفع فلزات مضر از بدن کودک شده و کلسترول خوب را جایگزین کلسترول بد می کند.
  • تامین انرژی: گوشت بلدرچین حاوی مقدار زیاری ویتامین B12 است که قادر به تبدیل کربوهیدرات به قند است که همین ماده توسط بدن به عنوان یک ماده انرژی زا مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تقویت کننده استخوان: گوشت بلدرچین حاوی کلسیم، فسفر و انواع ویتامین های مورد نیاز بدن است که موجب تقویت استخون های کودک خواهد شد.
  • ترمیم بافت های بدن: فایده دیگر استفاده از گوشت بلدرچین، ترمیم بافت های آسیب دیده در بدن است. پروتئین موجود در گوشت بلدرچین می تواند به بازسازی بعضی از سلول ها و بافت ها در موها، ناخن و پوست کمک برساند. همچنین قادر به افزایش میزان تولید هورمون ها و آنزیم ها در بدن است.
  • افزایش ضریب هوشی: منیزیم، فسفر و املاح معدنی که در گوشت بلدرچین وجود دارد می تواند قدرت هوشی بالایی را به کودکان شما هدیه دهد.
  • وزن گیری طبیعی: کلسترول مناسب در گوشت بلدرچین می تواند بدن کودکان لاغر و ضعیف را به بدنی توپر و سالم تبدیل نماید. گوشت بلدرچین باعث وزن گیری طبیعی بچه ها و رسیدن به وزن نرمال در سنین نوجوانی می شود.

بلدرچین پخته

نکاتی برای اضافه کردن گوشت بلدرچین به برنامه غذایی کودک

اگر قصد اضافه کردن گوشت بلدرچین به برنامه غذایی کودکی که قبلا فقط میوه و سبزیجات مصرف کرده است را دارید. می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • سعی کنید به پوره گوشت گرم شده کمی سبزیجات مورد علاقه کودک را اضافه کنید تا راحت تر بتواند با طعم جدید کنار بیاید.
  • اگر کودکتان از خوردن گوشت امتناع می کند بهتر است بعد از چند هفته صبر کردن دوباره امتحان کنید.
  • برای جلوگیری از حالت خفگی، تا زمانی که کودک به خوردن غذا های انگشتی عادت کرده و چندین دندان دارد، به او تکه های گوشت ندهید.
  • بعد از آن می توانید با گوشت کاملا پخته شده و کاملا ریز شده شروع کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (164 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (82 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (72 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (61 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (53 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (46 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...