دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

تاثیر آرایش زنان بر قدرت مدیریتی آنها 

سه شنبه، 02 مهر 1398
یافته‌های تحقیقات اخیر پژوهشگران در مورد قضاوت‌های اجتماعی آرایش زنان نشان می‌دهد، آرایش تأثیری منفی بر درک توانایی‌های مدیریتی زنان دارد. علاوه بر آن، این یافته‌ها در سراسر قضاوت زنان و مردان همخوانی داشتند و نظر یکسانی را ارائه می‌دهند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، نتایج بررسی ها و پژوهش های جدید نشان می دهند که آرایش بیش ازحد می تواند تأثیر منفی بر درک توانایی مدیریتی زنان داشته باشد.

کریستوفر واتکینز (Christopher Watkins) مدرس ارشد بخش روانشناسی دانشگاه آبراتی (Abertay) اسکاتلند در رابطه با ارتباط آرایش زیاد زنان و ضعف مدیریتشان گفت: «پژوهش های پیشین نشان می دادند که آرایش زیاد زنان باعث افزایش احساس غرور در آن ها می شود. بااینکه این تحقیقات نظر مثبتی را در نتایج بررسی های خود نشان می دهد اما پژوهش های جدید نشان می دهند که آرایش کردن تسلط زنان را بر نحوه ارزیابی او در نقش مدیریتی کاهش می دهد.»

در این پروژه تحقیقاتی از شرکت کنندگان خواسته شد تا مجموعه ای از تصاویر زنان بدون آرایش و با آرایش را مشاهده کنند. در تصاویر تهیه شده چهره ها و میزان آرایش آن ها به وسیله نرم افزارهای کامپیوتری تغییر داده شد.

در این مطالعات هر شرکت کننده، یک کار ادراکی چهره را بر عهده گرفت که درمجموع شانزده جفت موردبررسی قرار گرفتند. در این بررسی ها هر شرکت کننده، چهره ای که برای مدیریت بهتر به نظرش می رسید را با مقایسه دیگر چهره ها، انتخاب کرد.

محققان در بررسی ها دریافتند که هر دو شرکت کنندگان مرد و زن، نسبت به مدیری که دارای آرایش زیاد است نظر منفی دارند. یعنی زنانی که از آرایش زیاد استفاده می کنند در انتخاب مردان وزنان، تقریباً به طور یکسان، برای مدیریت، منفی ارزیابی می شوند.

یافته های تحقیقات اخیر پژوهشگران در مورد قضاوت های اجتماعی آرایش زنان نشان می دهد، آرایش تأثیری منفی بر درک توانایی های مدیریتی زنان دارد. علاوه بر آن، این یافته ها در سراسر قضاوت زنان و مردان همخوانی داشتند و نظر یکسانی را ارائه می دهند.

شرح کامل این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی ادراک (Perception) به چاپ رسیده و قابل دسترس است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم