دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

تاثیر بیت کوین بر اقتصاد جهان 

یکشنبه، 17 اسفند 1399
رمزارزها با کارمزدهای معاملاتی کم خود شناخته می‌شوند و آنها را برای پرداخت در هر نقطه از دنیا ایده آل می‌سازند. افرادی که از مرزهای جغرافیایی عبور کرده‌اند، چه به عنوان یک سفر کاری و چه به عنوان سفر تفریحی، می‌توانند کالاها و خدمات مورد نظر خود را با استفاده از رمزارزها خریداری کنند. بدون اینکه نگران کارمزدهای بالای بازار فارکس باشند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بیت کوین یک شبکه و ارز پرداخت جدید است؛ تراکنش های این شبکه به صورت همتا به همتا و بدون نیاز به واسطه ها انجام می شوند؛ این بدان معناست که برای انجام تراکنش ها نیاز به نهادهای متمرکز مانند بانک یا موسسات دیگر وجود ندارد .

گفته می شود که مخترع یا توسعه دهنده بیت کوین، فردی (یا افرادی) ناشناس به اسم ساتوشی ناکاموتو است. برخی معتقدند بیت کوین پروژه دولت آمریکاست؛ برخی دیگر بیت کوین را پروژه ان اس ای می دانند و در مورد اشراف سی آی اِی بر بیت کوین نیز احتمالات جدی مطرح است.

رمزارزها از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که در بازار فیات و سایر دارایی های سنتی یافت نمی شوند. بنابراین بازار مالی ظرفیت پذیرش این گونه از دارایی های جدید را دارد. در ادامه به چند ویژگی خاص ارزهای دیجیتال که می توانند به توسعه بین المللی قدرت دهند و بر عملکرد اقتصاد جهان بیافزایند اشاره خواهیم کرد:

عدم وابستگی به معاملات ارزی

در بازار رمزارزها نیازی به استفاده از دلار ایالات متحده آمریکا نیست. این موضوع معامله گران را قادر می سازد تا بدون محدودیت با بازارهای بین المللی ارتباط برقرار کنند و همزمان سیاست مالی ایالات متحده آمریکا را نیز دور بزنند.

واسطه ها را از میان برمی دارد

در اصل، هدف رمزارزها این بوده است که انتقال الکترونیکی بین سرمایه گذاران و موسسات مالی را بدون هیچ تداخلی امکان پذیر سازند. این کاملاً برخلاف عملکرد ارزهای متعارف است. در واقع در دنیای رمزارزها نیازی به نماینده یا کارگزار نیست و صرافی ها نیز می توانند کاملاً به صورت غیرمتمرکز عمل کنند.

معاملات برون مرزی

از آنجا که سیستم های بانکی برای بخش قابل توجهی از مردم کشورهای در حال توسعه در دسترس نیستند، بیت کوین نقش مهمی در ارائه دسترسی آنها به خدمات مالی ایفا خواهد کرد و آنها را قادر می سازد تا وجوه خود را انتقال دهند. بیت کوین نه تنها این افراد را قادر خواهد ساخت تا به خدمات مالی و تجارت الکترونیک دسترسی داشته باشند و انتقال وجه و پرداخت های خود را در داخل مرزهای کشور خود انجام دهند، بلکه انجام این کار به صورت جهانی را نیز فراهم خواهد کرد.

رونق بخشیدن به معاملات برون مرزی

رمزارزها با کارمزدهای معاملاتی کم خود شناخته می شوند و آنها را برای پرداخت در هر نقطه از دنیا ایده آل می سازند. افرادی که از مرزهای جغرافیایی عبور کرده اند، چه به عنوان یک سفر کاری و چه به عنوان سفر تفریحی، می توانند کالاها و خدمات مورد نظر خود را با استفاده از رمزارزها خریداری کنند. بدون اینکه نگران کارمزدهای بالای بازار فارکس باشند.

قوانین بیت کوین

از آنجا که رمزارزها در همه جا حضور دارند، سیاست گذاران فدرال و ایالتی به سرعت به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستند. سازمان های ملی نیز فعالیت های گسترده ای را برای مدیریت این فضای مالی آغاز کرده اند. این رویکردها به وضع مقرراتی کمک خواهند کرد که می توانند در صورت بروز بحران های ارزی و مالی در حیطه ارزهای دیجیتال با آنها مقابله کنند.

از بین رفتن موانع دسترسی و ایجاد رقابت

رمزارزها، یک شبکه تبادل دیجیتال توزیع شده هستند و با این هدف ایجاد شده اند تا نیاز به صدور پول و پرداخت در همه نهادهای متمرکز را برطرف کند.

ورود نامحدود اعتبار به شبکه

رمزارزها اجازه دسترسی آزاد به یک سیستم ارزی قابل اعتماد را به کاربران خود خواهند داد. چرا که این دارایی های دیجیتال نوعی پول مجازی کاملاً داده محور هستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل اکسپت مقاله
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت