دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

تاثیر مصرف متادون بر عملکرد جنسی مردان 

پنجشنبه، 13 آذر 1399
متادون در دراز مدت سبب ایجاد اختلالات جنسی و ناباروی در مردان می شود و از طرفی ترشح هورمون های جنسی را از غده هیپوفیز مختل می کند، به دنبال آن نیز تولید هورمون های مردانه و تولید اسپرم  توسط بیضه ها دچار آسیب می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،متادون (C21H27NO1) جزء دسته ای از مواد مخدر اعتیادآور است که تحت نام تجاری Dolophine فروخته می شود. این ماده در سال ۱۹۳۷ (جنگ جهانی دوم) توسط پزشکان آلمانی ساخته شد که برای درمان افراد مبتلا به درد شدید استفاده می شد. متادون یک مخدر “صنعتی” و به صورت پودر کریستالی سفید رنگ یا قرص و شربت است. امروزه متادون غالباً به عنوان یک داروی نگهدارنده برای مهار اعتیاد به مواد مخدر به کار می رود و معمولا به صورت پودر در نوشیدنی با طعم میوه حل می شود و روزی یک بار به صورت خوراکی مصرف میشود، همچنین به ندرت بصورت عضلانی یا وریدی تزریق می شود.

یکی از داروهایی که امروزه به وفور از آن استفاده می شود ،داروی متادون است .متاسفانه با توجه به گسترش استفاده از مواد مخدر و به تبع آن مراجعه بسیاری از افراد به کلینیک های ترک اعتیاد ،بسیاری از پزشکان و روانپزشکان داروی متادون را برای ترک اعتیاد بیماران خود تجویز می نمایند که همین امر موجب گسترش روز افزون استفاده از داروی متادون شده است .

از عوارضی که استفاده از متادون می تواند به همراه داشته باشد می توان به مهار ترشح هورمون های جنسی که از غده هیپوفیز ترشح می شوند اشاره کرد .

متادون در دراز مدت سبب ایجاد اختلالات جنسی و ناباروی در مردان می شود و از طرفی ترشح هورمون های جنسی را از غده هیپوفیز مختل می کند، به دنبال آن نیز تولید هورمون های مردانه و تولید اسپرم توسط بیضه ها دچار آسیب می شود.

به دنبال ایجاد اختلالات جنسی و ناباروری هورمون های مردانه کاهش می یابد و عوارض ناشی از آن گریبان گیر مردان ودرنهایت خانواده ها نیز می شود.

به رغم این که متادون باید در مراکز بهداشتی مصرف شود، اما متأسفانه مصرف بی رویه آن در سطح جامعه زیاد شده و افرادی که تحت عنوان ترک اعتیاد چه افراد دارای سابقه اعتیاد یا نداشتن سابقه آن از این دارو سوء مصرف می کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی