دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

تاثیرات باور نکردنی ورزش بر هوش کودکان 

پنجشنبه، 04 شهریور 1400
تحرک و فعالیت در اطفال می تواند خبر از هوش و استعداد بالا در آن ها بدهد پس با دیدن بازیگوشی ان ها عصبانی نشوید و از کوره در نروید فعالیت زیاد خردسالان با هوش آن ها ارتباط مستقیمی دارد.

محققان می گویند ورزش و بازی در فضای باز توسط کودکان می تواند موجب تقویت هوش و استعداد آنها شود. مطالعه اخیر محققان نشان می دهد ورزش می تواند موجب تقویت قدرت ذهن و موفقیت تحصیلی کودکان شود، از اینرو بهتر است والدین کودک شان را به بازی کردن و فعال بودن تشویق کنند. به گفته محققان، فعالیت فیزیکی و تناسب اندام و سلامت قلب-عروق می تواند برای رشد و عملکرد ذهن کودکان و افراد جوان خوب و مفید باشد. همچنین انجام فعالیت فیزیکی قبل، بعد و در طول مدرسه موجب تقویت عملکرد تحصیلی کودکان نیز می شود. تحقیقات نشان می دهد یک جلسه فعالیت فیزیکی نسبتا پرتحرک دارای تاثیرات مثبت فوری بر عملکرد مغز، هوش و عملکرد تحصیلی کودکان است. از لحاظ فواید و مزایای فیزیولوژیکی ورزش، محققان تاکید دارند که تناسب عضلانی و سلامت قلبی-عروقی از عوامل تاثیرگذار قوی بر ریسک ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع۲ در سنین بالاتر است و انجام ورزش شدید در دوران کودکی به دور ماندن از این فاکتورهای پرخطر کمک می کند. اما محققان اذعان دارند که شدت متوسط یا پایین ورزش همچنان به بهبود سلامت قلب کودکان و متابولیسم آنها کمک می کند، درحالیکه فعالیت فیزیکی، مولفه اصلی درمان بسیاری از شرایط بلندمدت در کودکان ۶ تا ۱۸ ساله است. به گفته محققان، تاثیرات مثبت ورزش تنها به سلامت فیزیکی محدود نمی شود. ورزش منظم به رشد مهارت های مهم زندگی، و تقویت اعتماد به نفس، انگیزه، عزت نفس و حس ارامش کمک می کند. همچنین باعث تحکیم روابط با همسن و سال ها، والدین و معلمان نیز می شود.

بهترین ورزش برای افزایش هوش کودک

نتایج نشان داده است کودکانی که در سال های اولیه زندگی به ورزش شنا می پردازند، بسیاری از مهارت ها را زودتر از سایر کودکان می آموزند. اغلب این مهارت ها به کودک کمک می کنند که از مرحله کودکی به مراحل رسمی آموزشی یعنی پیش دبستانی و دبستان منتقل شود.

برای انجام این پژوهش، محققان 7000 کودک زیر 5 سال از استرالیا، نیوزلند و ایالات متحده امریکا را که به طور منظم شنا می کردند، به مدت 3 سال مورد بررسی قرار دادند. در این مطالعه همچنین مشخص شد که در زمینه مهارت های اجتماعی و اقتصادی بین کودکانی که شنا می کنند و سایر کودکان تفاوت چشمگیری وجود دارد.

نکته جالب در این پژوهش این بود که هیچ تفاوت جنسیتی در نتایج این مطالعه مشاهده نشد. نکته دیگر این که هر چه فعالیت فیزیکی کودکان بیشتر می شد، نتایج تست های مهارتی آنها از قبیل بریدن کاغذ، رنگ آمیزی، کشیدن خطوط و اشکال مختلف، آزمون های ریاضی، مهارت های شفاهی، خواندن، نوشتن و شمردن به طور قابل ملاحظه ای بهتر می گردید. این مسئله به کودکان کمک می کند تا یادگیری آنها در مراحل بعدی آموزش از جمله پیش دبستانی و دبستان سریع تر و بهتر انجام شود.

تاثیر ورزش بر ذهن کودکان

کودکان نیاز دارند که فعال باشند، ورزش کنند ، بدوند، کوه نوردی کنند، برقصند، بازی های رایانه ای انجام دهند و فوتبال بازی کنند، آنها احساس بهتری خواهند داشت، سالم تر خواهند بود و قادر خواهند بود به آسانی یاد بگیرند.

بازی فوتبال برای کودکان

بازی فوتبال به کودکان کمک می کند که مهارت های اجتماعی همانند اشتراک گذاری، رعایت کردن نوبت، همکاری کردن و یادگیری شکست و پیروزی را در خود به وجود آورند و مهارت های فیزیکی مانند دویدن، هماهنگی چشم و دست و مهارت کنترل توپ را تقویت کنند. همچنین زمانی که کودک با کودکان دیگر مشغول انجام کاری است یک حس تعلق و مشارکت پیدا می کند. ورزش کودک همچنین یک آزادکننده خوب برای استرس است و می تواند به کودکی که درخوابیدن، تمرکز کردن و ارتباط با دوستان مشکل دارد کمک کند. قدم زدن زیاد به صورت فعالیت روزانه ،می تواند به سالم نگه داشتن وزن کودک کمک کند. کودکانی که فعال هستند احتمال تبدیل شدن آنها به یک بزرگ سال فعال بیشتر است.

چند ساعت فعالیت بدنی برای کودکان لازم است؟

کودکان(و بزرگسالان) نیاز دارند همه روزه با هر چند راهی که می توانند فعال باشند. خردسالان(۱ تا ۳ ساله) و کودکان پیش دبستانی(۳ تا ۵ ساله) باید هر روز به مدت حداقل ۳ ساعت و به صورت پراکنده در طول روز فعالیت فیزیکی داشته باشند. کودکان نوپا نیازی ندارند که تمام فعالیت فیزیکی سه ساعته شان را با هم دیگر و بصورت یک جا انجام دهند، این فعالیت فیزیکی می تواند در طول روز متراکم شود و شامل فعالیت های سبک مانند بشین وپاشو، قدم زدن در اطراف خانه و به همان اندازه شامل انجام دادن فعالیت های شدید مانند دویدن و پریدن شود، بازی فعال بهترین راه برای فعالیت فیزیکی کودکان نوپا است.
کودکان ۵ الی ۱۲ ساله ترکیبی از فعالیت های متوسط و شدید به مدت ۶۰ دقیقه در روز توصیه می شود، مثال های فعالیت های متوسط شامل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری یا هر نوع از بازی فعال می شوند.
فعالیت های شدید کودکان را به نفس نفس زدن می اندازد و شامل ورزش های حرفه ای مانند فوتبال و والیبال و به همان اندازه فعالیت های مانند رقص ورزشی، دویدن و مسابقات شنا می شود.کودکان معمولا فعالیت را در ترتیب های متناوب که از چند ثانیه تا چندین دقیقه تنظیم شده اند متراکم و فشرده می کنند، بنابراین هر نوع بازی فعالی معمولا شامل چند فعالیت شدید و فشرده می شود.
از همه مهم تر آنکه کودکان به فرصتی نیاز دارند تا در انواع فعالیت هایی که سرگرم کننده هستند و متناسب توانایی ها، مهارت ها و علاقمندی های آنها است شرکت کنند.تنوع همچنین سلسله ای از سود های سلامتی، تجربیات و چالش ها را به کودکتان ارائه می دهد.

ورزش سالم برای کودک

اگر ورزش شروع بر غلبه کردن بر زندگی کودک کرد این شمایید که باید بیاندیشید که آیا مشکلی وجود دارد که نیاز باشد شما به جستجوی آن بپردازید، کودکان و افراد جوانی که بیش از حد ورزش می کنند احتمال اینکه آسیب ببینند و دچار مشکلات جسمی شوند بیشتر از نفع بردن آنها از ورزش کردن است.آنها ممکن است بیش ازحد ورزش کنند بخاطر اینکه مشکلاتی در زندگی یشان وجود دارد، بسیاری از افراد جوان با اختلالات تغذیه ای نیز بیش از حد ورزش می کنند، در این مورد با کودکتان صحبت کنید و از پزشکتان راهنمایی بخواهید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس