دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

تاثیر نمره امتحان نهایی در کنکور 1403 و بعد از آن چگونه است؟ 

یکشنبه، 26 فروردین 1403
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سال آخری‌ها، کنکور و امتحان نهایی است. هر وقت صحبت از نمره امتحان نهایی می‌شود، برای همگان این سوال پیش می‌آید که تاثیر آن در کنکور چقدر است و یا در کل عملکرد خوب یا بد ما در امتحان نهایی به چه میزان در کنکورمان اثرگذار خواهد بود.

باید بدانید با توجه به تغییرات بوجود آمده، سوابق تحصیلی بیش از پیش بر روی نتیجه کنکور و بالطبع، رتبه داوطلب آزمون سراسری اثر گذار خواهد بود به طوری که 50 درصد نمره شما مختص به سوابق تحصیلی‌تان است. اما آیا این درصد برای سال 1404 و بعد از آن یکسان است؟ در ادامه به بررسی این مطلب می‌پردازیم.

تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور 1403 به بعد

با در نظر گرفتن حذف دروس عمومی از کنکور امسال، تاثیر سوابق تحصیلی بخصوص در بخش دروس تخصصی دو چندان شده است. از آنجایی که قانون مصوب تاثیر معدل در کنکور به قطع در گروه‌های پنج‌گانه تجربی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر به اجرا درآمده است، دانش‌آموزان باید امتحانات نهایی را به اندازه کنکور در اولویت خود قرار دهند. پس از رد طرح برگزاری کنکور به شیوه سال 1401 توسط شورای نگهبان، تصمیم بر آن شد تا کنکور سال 1403 نیز مانند سال 1402 برگزار شده و تاثیر نمرات نهایی تنها با افزایشی 10 درصدی نسبت به سال گذشته، یعنی 50 درصد اعمال شود.

آخرین تغییرات در مورد تاثیر معدل در سال 1404 و 1405، حاکی از آن است که نمره معدل به تاثیر قطعی 60 درصدی معدل افزایش پیدا می‌کند. در ادامه به تاثیر معدل هر کدام از مقاطع تحصیلی به طور جداگانه خواهیم پرداخت.

تاثیر معدل دهم در کنکور

یکی از دغدغه‌های همیشگی دانش‌آموزان پایه دهم، میزان تاثیر معدل پایه‌شان بر روی کنکور است. از همان سال 1400 و 1401 که تاثیر معدل مثبت بود تا سال 1402 به بعد که به تدریج تاثیر قطعی معدل به صورت درصدی افزایش پیدا کرد، این پرسش مطرح بود. با توجه به قوانین جدید و نهایی بودن امتحانات پایه دهم از امسال به بعد، علاوه بر معدل پایه دوازدهم، معدل نهایی پایه دهم نیز در کنکور تاثیر مستقیم دارد. دانش‌آموزان پایه دهمِ امسال، 10 درصدِ سهم 60 درصدیِ سوابق تحصیلی سال 1405 را تولید میکنند.

تاثیر معدل یازدهم در کنکور

دانش‌آموزان سال یازدهم هم نیز باید توجه کنند که با تغییر رویه در جریان تاثیر معدل های سال های دهم و یازدهم در کنکور، باید نهایت سعی خود را برای کسب بهترین معدل داشته باشند، زیرا نمرات نهایی این پایه تحصیلی نیز مانند پایه دوازدهم در کنکور موثر خواهد بود و دانش آموزان پایه یازدهم نیز 20 درصد سهم سوابق تحصیلی را تولید می‌کنند.

تاثیر معدل دوازدهم در کنکور

اگر دانش‌آموز سال آخری هستید، باید بدانید که نمرات امتحان نهایی شما به قطع در کنکور سال 1403، تاثیری 50 درصدی دارد. براین اساس پایه دوازدهمی‌های سال بعد 40 درصد و دو سال آینده 30 درصد سهم سوابق تحصیلی را تولید خواهند کرد.

اهمیت درس عربی در بهبود معدل نهایی

امتحان نهایی عربی از جمله دروسی است که بیشتر دانش‌آموزان روی آن حساب زیادی باز می‌کنند. شما می‌توانید برای این درس مانند بسیاری از دروس دیگر خود، از نمونه سوال عربی با پاسخنامه که آکادمی عربی (مرجع تخصصی آموزش عربی پایه هفتم تا دوازدهم) برای شما آماده کرده است و یا آزمون‌های شبیه ساز امتحان نهایی عربی با پاسخ استفاده کنید که در سایت آکادمی عربی موجود است. همچنین پس از بررسی نمونه سوال‌های عربی با پاسخ ویژه دانش آموزان پایه هفتم تا دوازدهم، به نقاط ضعف و قوت خود آگاه شده و عملکرد خوبی در آزمون عربی خود داشته باشید و معدل نهایی خود را بهبود بخشید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "تخم‌مرغ عید پاک" را که در "مهمانی خرگوشی" گم شده است، در 4 ثانیه پیدا کنند
ویراستاری تخصصی مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویدیویی پربازدید از زورگویی بچه گربه به داداشش موقع شیر خوردن/ خیلی ماهرانه داره بهش میگه برو پیِ کارِت😂
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به ماشین رِنج روور هوش پران سردار آزمون که همه آرزوشو دارن/ستاره فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی متن
هزینه چاپ یک کتاب