دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رشته های دانشگاهی / مشاوره تحصیلی /

تاثیر مقاله در پذیرش دکتری          

پنجشنبه، 23 فروردین 1397
کد خبر: 4343
ساعدنیوز: در مقاله حاضر ساعدنیوز قصد دارد تا در مورد تاثیر مقاله در پذیرش دکتری صحبت کرده و جوانب و ابعاد مختلف آن را برای شما باز کند.

تمامی کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید بتوانند در دو مرحله ارزیابی موفق شوند. اولین مرحله ارزیابی داوطلبین آزمون کتبی است که باید بتوانند در آن رتبه و نمره خوبی را کسب کنند بعد از آن دعوت به مصاحبه می شوند و داوطلبین باید بتوانند در مصاحبه دکتری نظر داورین را جلب کنند تا بتوانند وارد دوره دکتری دانشگاه مورد علاقه خود شوند. شاخص هایی  می تواند شانس  شما را در قبولی در این مراحل به خصوص مرحله مصاحبه دکتری افزایش دهد که یکی از این عوامل ارایه مقاله است. ساعدنیوز در مقاله حاضر قصد دارد تا در مورد تاثیر مقاله در پذیرش دکتری صحبت کرده و جوانب و ابعاد مختلف آن را برای شما باز کند.

تاثیر مقاله در پذیرش آزمون دکتری

همانطور که در مقالات قبلی نیز به این موضوع اشاره نمودیم، سهم و وزن تاثیری در نتایج نهایی آزمون دکتری بین آزمون کتبی با وزن 50 درصد و مصاحبه حضوری با وزن 50 درصد تقسیم شده است. در مصاحبه حضوری مواردی تعیین شده است که داوران باید بر اساس ان ها به فرد امتیاز دهی کنند.

سی درصد از امتیازدهی مصاحبه دکتری در اختیار داوران و دانشگاه ها قرار دارد که با سنجش هلمی داوطلب و توسط مصاحبه خضوری با داوران و اساتید دانشگاه ارزیابی می شود. طبیعتا ارایه مقالات متعدد در زمینه فعالیتی و رشته داوطلب می تواند تاثیر مثبت و خوبی در نگاه اساتید و داوران نسبت به شما داشته باشد. اینکه شما توانایی انجام تحقیق و ارایه مقاله ای از آن را داشته باشید نشان دهنده  توانایی علمی شما در آن رشته است و این برای داوران مقاطع دکتری به خصوص دکتری پژوهشی و اموزشی اهمیت پیدا می کند.

از طرفی دیگر 20 درصد از سهم مصاحبه دکتری از طرق سازمان سنجش به سوابق علمی و تحصیلی دانشجو و داوطلب اختصاص داده شده است. در این میان سوابق علمی به چند بخش تقسیم شده که نمره دهی در میان این بخش ها انجام می گیرد. این سوابق تحصیلی شامل مقالات پژوهشی چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی، مقالات ترویجی چاپ شده در مجلات ایرانی و خارجی، چاپ مقالا در کنفرانس ها، ثبت اختراع و .... است که همانطور که مشاهد می شود سهم مقاله در نمره دهی این بخش بسیار بالاست و عملا داوطلب با داشتن مقاله های بیشتر در سطح های مختلف می توان شانس بیشتری برای قبولی در دکتری را داشته باشد.

موسسه آذرگان با داشتن تمامی مجوزهای رسمی چاپ و انتشار کتاب با بهترین کیفیت در خدمت تمامی نویسندگان و مولفان می باشد، برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه آذرگان تماس حاصل نمایید و یا درخواست خود را از طریق وبسایت https://book-pub.ir/fa ارسال نمایید تا مشاوره های مورد نیاز برای شما ارائه شود.


2 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
حمزه
4 سال پیش

برا چاب مقاله .پایان نامه ارشدم
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی