تزریق چربی به سینه خطرناک است ؟

  سه شنبه، 03 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
تزریق چربی به سینه خطرناک است ؟
بزرگ کردن سینه امروزه یکی از معضلات و مشکلات خانم ها در به دست آوردن ظاهر جذاب می باشد. سایز سینه برخی افراد مطابق انتظارشان نیست و یا یکی از سینه هایشان از سینه دیگر کوچک تر است و به نوعی اندازه سینه ها متفاوت است. اغلب، پس از کاهش وزن، زایمان و یا در اثر افزایش سن، سینه‌ها حجم خود را از دست داده و تغییر شکل می‌یابند.

طی یک دهه اخیر، تزریق فیلرها و چربی برای حفظ زیبایی و رفع نواقص صورت و بدن جایگاه ویژه ای بین مردم به دست آورده است. یکی از کاربردهای بسیار پرطرفدار این پر کننده ها، تزریق چربی در سینه است. برخی از زنان و دختران هستند که ترجیح می دهند به جای انجام عمل جراحی و کار گذاشتن پروتزها در سینه، از استخراج سلول های چربی از بدن خودشان و تزریق مجدد آن به سینه هایشان سود ببرند. افزایش حجم سینه به عنوان یکی از محبوب ترین انواع متدهای زیبایی، مراحل مختلف تکاملی خود را طی کرده است. امروزه با استفاده از چربی خود افراد می توان در خانم هایی که سینه های کوچک دارند، سینه کاشت و ببرای آن هایی که از فرم سینه خود راضی نیستند، فرم و مدل جدید ایجاد کرد. همچنین خانم هایی که مایلند سینه های خود را بالا بکشند (لیفت) اکنون با استفاده از گزینه تزریق چربی در سینه ، می توانند به راحتی به هدف خود برسند.

همواره یکی از مهم ترین المان ها و ویژگی های بدن هر فردی اندام های خاص وی است. به عنوان مثال زنان و بانوان همواره اهمیت خاصی برای سینه های خود قائل هستند، به طوری که معمولا زنان و دخترانی که سینه های نسبتا کوچک تری دارند از قرار گرفتن در جوامع عمومی کمی دوری می کنند زیرا از این وضعیت رضایت کافی ندارند، اما خبر خوب این است که علم پزشکی این روزها توانسته با عمل زیبایی تزریق چربی این مشکل را برطرف نماید.

عمل جراحی بزرگ کردن سینه با پیوند چربی، چربی از عضو اهدا کننده که معمولا باسن،ران و شکم است به روش لیپوساکشن برداشته می شود سپس از بیمار 20 تا 30 میلی لیتر خون گرفته می شود و از آن پی آر پی جدا می گردد. پس از جدا کردن خون از چربی گرفته شده، پی آر پی را با چربی ترکیب می کنیم. چربی پس از آماده سازی از طریق ایجاد شکاف های بسیار کم و ناچیز به داخل سینه تزریق می شود.روش تزریق چربی یک عمل جراحی به نسبت ساده برای بیمار است و دوره ریکاوری آن نیز کوتاه می باشد.

مراقبت های پس از عمل تزریق چربی به سینه

معمولا بیماران مانند هر عمل جراحی با مقداری ناراحتی اولیه پس از این عمل مواجه می شوند.ممکن است بیمار احساس ورم در ناحیه سینه خود داشته باشد همچنین ناحیه اهدا کننده چربی هم ممکن است دردناک و کبود شود. با استفاده از کمپرس آب سرد می توان این علائم را کاهش داد. با از بین رفتن ورم و قرار گرفتن سلول های انتقال یافته در موقعیت جدید آنها، نتایج نهایی حاصل از عمل جراحی آشکار تر می شوند. در این حالت اکثر بیماران می توانند در طول یک یا دو هفته به سر کار خود باز گردند.

چون عمل جراحی بزرگ کردن سینه با چربی با استفاده از بافت بدن خود بیمار انجام می شود احتمال مشاهده عکس العمل نسبت به آن وجود ندارد - بافت چربی با گذشت زمان سفت نمی شود - امکان سوراخ شدن یا خالی شدن بافت چربی تزریق شده وجود ندارد.

مزایای تزریق چربی سینه

  1. بزرگ و خوش فرم کردن سینه ها
  2. قرینه کردن سینه های نامتقارن
  3. به دلیل استفاده از چربی خود بدن امکان پس زدن بدن وجود ندارد . در صورتی که در گذاشتن سیلکون و ژل در سینه بدن به جسم خارجی واکنش نشان داده و امکان پس زدن وجود دارد.
  4. دائمی بودن تغییر اعمالی بر روی شکل سینه
  5. طبیعی بودن شکل سینه

تزریق چربی به سینه ایمن است ؟

عمل سینه یکی از رایج ترین عمل های زیبایی در کشور ایران و همچنین در جهان است. خانم هایی که از اندازه سینه خود راضی نیستند، می توانند با استفاده از این روش، سینه دلخواه با اندازه موردنظرشان را داشته باشند. چربی که در هنگام عمل به سینه وارد می شود، روشی است که به راحتی در زندگی روزمره قابل استفاده است. در تزریق چربی به سینه، هیچ گونه واکنشی از بدن نخواهیم دید زیرا این چربی خود بدن است که کاملا تضمینی است و صد درصد قابلیت تطبیق با سایر بافت های بدن را دارد. خطرات ناشی از تزریق چربی به سینه بسیار نادر است و سلامتی شما را به خطر نمی اندازد.

به طور کلی می توان بیان کرد که تزریق چربی به سینه ها نسبت به روش های مشابه مانند تزریق ژل و یا استفاده از پروتزهای مختلف ، ایمن تر است. در ادامه علل این امر را بررسی میکنیم. در تزریق چربی از چربی های اضافی بدن فرد استفاده می شود. اگر کسی از چربی های شکم خود ناراضی است، می تواند از این قسمت استفاده کند و اگر کسی از چربی های ناحیه باسن، کمر و یا پهلو ناراضی است، می تواند این قسمت را انتخاب کند. در این روش پس از اینکه ناحیه ی اهداکننده مشخص شد با استفاده از ابزار مخصوصی چربی های اضافی تخلیه شده و پس از این مرحله برای جدا کردن مواد مضر چربی های تخلیه شده، آن را در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می دهند. در این مرحله، چربی ها به شکل یک دست و نرم درمی آیند زیرا تمام مواد اضافی از آن در داخل این دستگاه جدا می شود و چیزی که باقی می ماند، چربی خالص با انعطاف پذیری فوق العاده بالا است.در مرحله ی بعدی از تزریق چربی، چربی های استخراج شده به ناحیه ی مورد نظر که در اینجا سینه ها هستند تزریق می شود. بهتر است که تزریق چربی ها در چند مرحله تکرار شود و پزشک معالج تزریق چربی ها در سینه را به طور یکنواخت انجام دهد تا از بروز عوارضی مانند گلوله گلوله شدن پیشگیری شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (560 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان