دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

طبقه بندی طرفداران بی‌‌حجابی از نگاه علی مطهری 

چهارشنبه، 22 تیر 1401
کد خبر: 213179
چه کسانی خواهان بی حجابی در جامعه هستند؟ تبرج در زنان امیال چه کسانی را ارضاء می کند؟ چرا حجاب یک ضرورت اجتماعی در زیست-جهان انسانی است؟ اینها سؤالاتی است که علی مطهری استاد دانشگاه تهران و نایب رئیس مجلس دهم در یادداشتی کوتاه به آنها پاسخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، این روزها بحث عفاف و حجاب به عنوان یک ضرورت فرهنگی و اجتماعی در زیست-جهان ایرانی-اسلامی داغ است. کنشگران و فعالان سیاسی و اجتماعی هر کدام به نوعی در این بحث شرکت کرده و نظرات خودشان را در این خصوص مطرح می سازند. در این میان یادداشت کوتاه علی مطهری استاد فلسفه دانشگاه تهران و فعال سیاسی و نماینده ادوار مجلس جالب توجه است:

"به طور کلی سه گروه طرفدار بی حجابی هستند. یک گروه بانوانی که تحت تأثیر سبک زندگی غربی آن را از مقوله آزادی به شمار می آورند. گروه دوم، بانوانی که در اثر محروم بودن از تربیت دینی می خواهند میل ذاتی خود به تبرج و خودنمایی را که دست خلقت برای بقای نسل در او قرار داده است ارضاء کنند. و سوم به تعبیر استاد مطهری، مردان شکارچی که می خواهند بانوان برای کامجویی آنها به آسانی در دسترسشان باشند.
به این سه گروه باید گفت اولاً جواز برهنگی از مقوله آزادی انسانی نیست. برهنگی امروز دنیای غرب هم یک بیماری است که درمان خواهد شد. تا حدود هفتاد سال پیش این وضع رسوا در غرب نبود، بلکه بانوان پوشش تقریباً کامل داشتند. سیاستهای نظام سرمایه داری برای بهره کشی از زنان این وضع را پدید آورد. ثانیاً اسلام به خاطر مصلحت خانواده خواسته است که بانوان میل ذاتی خویش به تبرج و خودنمایی را مدیریت کنند. و ثالثاً اسلام نمی خواهد ارزش و احترام زن در جامعه پایین بیاید و زن به آسانی در دسترس مردان شکارچی و هرزه قرار گیرد."


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟