دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

طبیعی ترین مومیایی تاریخ در دانمارک مربوط به 2400 سال پیش + تصاویر 

دوشنبه، 12 تیر 1402
کد خبر: 346696
ساعدنیوز: مومیایی طبیعی Tollund Man در یک باتلاق در جزیره‌ای در دانمارک پیدا شد. بدن او به قدری حفظ شده بود که پلیس ابتدا او را قربانی اخیر یک قتل پنداشت. دانشمندان موفق شدند اثر انگشتش را ثبت، آخرین غذایی که خورده را تعیین و چگونگی به‌دار کشیده شدنش را بعد از 2400 سال توصیف کنند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز، مرد تولوند (درگذشته حدود 405–380 قبل از میلاد) جسد مومیایی شده طبیعی مردی است که در قرن پنجم قبل از میلاد، در دوره ای که در اسکاندیناوی به عنوان عصر آهن پیش از روم شناخته می شود، زندگی می کرده است. او در سال 1950، به عنوان یک جسد در باتلاق، در نزدیکی سیلکبورگ در شبه جزیره یوتلند در دانمارک پیدا شد. ویژگی های بدنی این مرد به قدری حفظ شده بود که او را با یک قربانی قتل اخیر اشتباه گرفتند.دوازده سال قبل از کشف او، جسد دیگری به نام Elling Woman در همان باتلاق پیدا شد.

علت مرگ مرد تولوند حلق آویز شدن اعلام شده است. محققان معتقدند که این مرد به دلیل وضعیت مرتب بدن و بسته بودن چشم و دهانش، احتمالا یک جنایتکار اعدام شده بوده است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 14 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عکس آخرین جشن تولد مرحوم آزاده نامداری در کنار دختر ناز و خوشگلش با لباسهای ناز و حریر
(ویدئو) دلبری تاریخی نقی سریال پایتخت برای هما سعادت/ هیچوقت این فیلم تکراری نمیشه😂❤️
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویدیو/ بحث جدی علمی "ببعی و جیگر" به خاطر تضاد آرای "شرودینگر و هایزنبرگ"/ ایرج طهماسب رو نصفه شبی کلافه کردن/ جیگر قانع نشد...
دعوای لاتی امیر جعفری بوکسور با امین حیایی در فیلم سینمایی هاوایی بر سر رابطه عاشقانه با خواهرش +فیلم
تغییر تیپ و چهره غافلگیرکننده بازیگر نوجوانی «فرید» آوای باران بعد 11 سال در کره جنوبی! + عکس/ شباهت باورنکردنی با کره ای ها 😲
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(فیلم) لحظه کشف یک کوزه پر از سکه های قدیمی و مار محافظی که حاضر نبود از کوزه دور بشه/ دیدین چجوری چنبره زده بود روی طلاها؟