دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

تفاوت فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب 

چهارشنبه، 19 مرداد 1401
دانستن اینکه فلوئید ضد آفتاب چیست به شما کمک می‌کند اینبار که برای خرید ضد آفتابتان اقدام می‌کنید به جزئیات بیشتری از محصول انتخابی خود دقت کنید.

فلوئید چیست؟

اجازه بدهید پیش از اینکه به سراغ گفتن از تفاوت فلوئید ضدآفتاب با کرم ضد آفتاب برویم، شما را با معنا و مفهوم فلوئید آشنا کنیم. فلوئید واژه ای لاتین که در زبان انگلیسی به معنای مایع ترجمه شده است، به تمامی محصولاتی اطلاق می شود که به شکل مایع تولید شده اند. منظور از مایع آن تفاوتی است که به هنگام مشاهده ی روغن مایع و جامد برایتان ملموس است. چنین تفاوتی در محصولات آرایشی هم می تواند با توجه به فلوئید و کرم بودن محصولات، آن ها را برای شما قابل تشخیص کند؛ بنابراین چیزی که باعث اطلاق صفت فلویید به تمامی محصولات آرایشی می شود، همین خصیصه ی مایع بودن آن هاست.

چرا فلوئید استفاده کنیم؟

تقریباً اکثر محصولات زیبایی و درمانی به چند صورت فشرده، کرمی، لوسیون و فلوئید وارد بازار می شوند. علت این میزان تفاوت در طراحی، تفاوت در نوع و جنس پوست است. برای مثال برخی از افراد پوست بسیار خشک دارند. برای درمان عارضه خشکی پوست این افراد لازم است از محصولات بر پایه چربی استفاده شود. کرم، همان طور که از نامش پیداست، درصد بیشتری چربی در خود دارد. این محصول نیاز ضروری پوست افراد چرب را برطرف می کند. از سوی دیگر برخی افراد ذاتاً پوست چرب دارند و چربی پوستشان باعث بروز انواع جوش یا عارضه های دیگر می شود. این افراد مسلماً نمی توانند از محصولات بر پایه چربی استفاده کنند. برای آن دسته از افراد معمولاً لوسیون یا فلوئید توصیه می شود. بافت سبک و بر پایه آب این دو محصول باعث می شود هم خیلی زود جذب پوست شود و هم هیچ سنگینی خاصی روی آن ایجاد نکند. همچنین میزان مسدودشدن منافذ پوست در چنین مواقعی بسیار کمتر است. به همین دلیل پیشنهاد می شود افراد با پوست چرب از لوسیون یا فلوئید استفاده کنند.

ویژگی های فلوئید ضد لک

  • دیوییک اسید (با منشأ اسید اولئیک) باعث کاهش سنتز ملانین و جلوگیری از انتشار ملانین در سلول های سطح پوست
  • فیلتر ضد آفتاب
  • جلوگیری از سنتز ملانین
  • حاوی گلیسیرین (مرطوب کننده پوست)
  • پیشگیری و کاهش هایپرپیگمانتاسیون
  • یکنواخت کننده رنگ پوست
  • ضد لک، مرطوب کننده و ضد آفتاب با SPF 30
  • قابل استفاده برای لک های ناشی از تغییرات هورمونی، بارداری، اشعه آفتاب و...
  • تحمل پذیری بالا در انواع پوست

مزایای استفاده از فلوئید:

فلوئیدها دارای بافت سبک و کم حجم هستند که علاوه بر خاصیت ضدآفتابی خود دارای ویژگی آبرسانی و حفظ رطوبت موجود در پوست هم هستند؛ بنابراین خیلی زود جذب پوست می شوند و قدرت پوشانندگی بالایی دارند. در ارتباط با مزایای محصولات فلوئیدی همچنان باید اشاره به کاهش میزان انسداد منافذ پوستی کرد که خود این ویژگی مانع از جوش زدن و تشدید مشکلات پوست های چرب می شود. از همین رو نمی توان گفت کرمِ ضدآفتاب نسبت به فلوئیدِ ضدآفتاب بهتر است یا بدتر؛ بلکه این نوعِ پوست شماست که مشخص می کند کدام یک از این دو نوع ضدآفتاب برای شما بهتر است.

فلوئید ضد آفتاب برای چه نوع پوستی مناسب است؟

محصولات فلوییدی محصولات آرایشی هستند که بیس تولید آن ها بر پایه آب است. از آنجایی که در تولید این محصولات روغن بسیار کمی به کار رفته، باعث جذب بیشتر چربی می شود. همین موضوع باعث می شود که فلوییدهای ضد آفتاب برای پوست های چرب مناسب باشند. افرادی که پوستی مختلط، چرب یا جوش دار دارند بهتر است به جای استفاده از کرم های ضد آفتاب از انواع فلوئیدهای ضد آفتاب استفاده کنند.

تفاوت فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب

بافت فلوئید ضد آفتاب نسبت به کرم ضد آفتاب بسیار سبک تر است. کرم ضد آفتاب دارای چربی بیشتر بوده و بنابراین برای افرادی که پوست خشک دارند، مناسب تر به نظر می رسد. ضد آفتابی که در قالب کرم تولید می شود، بافتی دارد که غلظت آن همانند دیگر کرم ها تقریبا بالا است. برعکس کرم ضد آفتاب، فلوئید ضد آفتاب برای افرادی که پوست چرب دارند، مناسب تر است. فلوئید ضد آفتاب نیز همان خاصیت کرم ضد آفتاب را داشته و هر ۲ ساعت یکبار باید تمدید شود تا اثر خود را به بهترین شکل بر جای گذارد.

در این جدول تفاوت فلوئید با کرم ضدآفتاب را برایتان آورده ایم:

مشخصات فلوئید ضد آفتاب مشخصات کرم ضد آفتاب
بر پایه آب بر پایه چربی
بافت سبک بافت غیر سبک و غلیظ
مناسب برای پوست چرب مناسب برای پوست خشک

فلویید ضد آفتاب بهتر است یا کرم؟

در جواب این سؤال بایستی بگوییم که هیچکدام از این محصولات آرایشی بر دیگری برتری ندارد، چرا که این نوع پوست شماست که مشخص می کند فلویید ضدآفتاب برای پوستتان بهتر است یا کرم ضد آفتاب.

انواع فلوییدها که به عنوان مرطوب کننده و آبرسان پوست مطرح می شوند، برای پوست های چرب و مختلط مناسب هستند و البته انواع کرم های ضدآفتاب هم برای پوست های خشک و حساس.

افرادی که پوستی خشک و حساس دارند، بهتر است که از انواع کرم های ضد آفتاب استفاده کنند، چرا که این نوع محصولات بهداشتی علاوه بر رفع خشکی این نوع پوست ها، باعث طراوت و نرمی آن ها می شود.

فلوئید مرطوب کننده چیست؟

فلویید مرطوب کننده همانطور که از نامش پیداست باعث مرطوب کنندگی و آبرسانی عمیق پوست می شود. از آنجایی که این محصولات معمولا Q10 زیادی دارند از پوست در مقابل اشعه UV، آلودگی هوا و گرد و غبارمحافظت می کنند. تمامی فلوییدهای آبرسان، ساختاری سبک، کم حجم و خاصیت ضد براقی دارند. این محصولات به خوبی می توانند منافذ باز پوست را بسته و با جذب سریعی که دارند در مقابل گرد و غبار و آلودگی به عنوان سد دفاعی عمل می کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل سابمیت مقاله