تفاوت لمینت و کاشت ناخن چیست؟

  پنجشنبه، 24 شهریور 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
تفاوت لمینت و کاشت ناخن چیست؟
در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد کاشت و لمینت ناخن و تفاوت های بین آن دو د راختیار شما عزیزان قرار بدهیم . با ما همراه باشید.

لمینت ناخن چیست؟

لمینت ناخن که با عنوان هایی مانند کاور ناخن، کاشت ژل یا کاور ژل هم شناخته می شود؛ در واقع یکی از روش های کاشت ناخن و نوعی کاور ناخن است که با استفاده از مونوژل ها (از خانواده هارد ژل ها) روی ناخن طبیعی انجام می شود. لمینت به معنی لایه لایه بودن است؛ در لمینت ناخن هم لایه هایی نازک از مواد ژله ای مستقیما بر روی سطح ناخن ها قرار می گیرد که در نتیجه هم ضخامت صدف ناخن افزایش می یابد و هم ناخن جلوه و زیبایی بیشتری پیدا می کند. ژل مخصوص لمینت باید حداقل ۳ تا ۵ لایه بر روی ناخن ها زده شود تا ضخامت مورد نظر را برای ناخن ها ایجاد کند. پس از زدن هر لایه از ژل ناخن ها درون دستگاه UV قرار میگیرد تا ژل خشک شود.در این روش ناخن طبیعی شما با مواد لمینت کاور می شود که باعث مقاومت بیشتر ناخن ها در برابر شکستن و دوام بیشتر لاک بر روی ناخن هایتان می شود. در کاور یا لمینیت ناخن از تیپ گذاری و یا فرمر استفاده نمی شود به همین دلیل مراحل کمتری نسبت به کاشت ناخن دارد و قد نهایی ناخن ها به اندازه ناخن طبیعی شما بستگی دارد و افزایش پیدا نمی کند. در عین حال که ظاهر ناخن با لمینت بسیار طبیعی تر و زیبا به نظر می رسد؛ به دلیل سبُک بودن و قابلیت انعطاف پذیری و ارتجاعی آن، امکان آسیب رسیدن به صدف ناخن خیلی به مراتب کمتر از کاشت پودر است.

لمینت ناخن

ابزار و مواد مورد استفاده در انجام لمینت ناخن

  • مایع ضد قارچ
  • پرایمر مخصوص ناخن
  • بیس ژل یا ژل پایه
  • مواد مخصوص لمینت ناخن – ژل فایبر گلاس مخصوص لمینت ناخن
  • دستگاه UV
  • وسایل مخصوص مانیکور و پدیکور ناخن
  • سوهان برقی
  • پد الکلی

کاشت ناخن چیست؟

خانم ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن را انجام می دهند؛ برخی صرفا برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن هایشان، بطور مثال برای پوشاندن ناخن هایی که به گفته خودشان رنگ و روی زیبایی ندارند. استفاده از این ناخن ها برای افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند بسیار مناسب است چون مانع آنها می شود. این ناخن های مصنوعی در اندازه های گوناگون و در رنگ های طبیعی و متنوعی موجود می باشند. برای عمل کاشت ناخن می بایست موارد زیادی را رعایت کرد، ابزار و مواد کاشت ناخن را شناخت و در صورت تصمیم برای انجام، این کار را زیر نظر متخصصین این انجام داد.

ابزار و مواد مورد استفاده در کاشت ناخن

  • سوهان برقی
  • سرسوهان(دارای انواع مختلف و کاربردهای متفاوت)
  • نیپر ناخن
  • سوهان دستی
  • ضد قارچ
  • پرایمر
  • پودر کاشت ناخن
  • لیکوئید کاشت ناخن
  • فرمر کاشت ناخن
  • تیپ کاشت ناخن
  • قلم کاشت
  • تاپ کات یا تاپ شاین

تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن چیست؟

تا این قسمت سعی کردیم شما را با لمینت ناخن و کاشت ناخن آشنا کنیم و احتمال می دهیم تا حدودی متوجه تفاوت این دو روش با هم شده باشید. با این حال در ادامه فرق بین لمینت ناخن و کاشت ناخن را به طور کلی برای شما بازگو خواهیم کرد.

  1. در لمینت ناخن، فرم ناخن ها، همان حالت طبیعی ناخن است و تنها لایه ای از ژل مخصوص لمینت روی صدف آن قرار می گیرد تا استحکامش بیشتر شود. اما در کاشت ناخن علاوه بر ایجاد لایه محافظتی بر روی ناخن توسط مواد کاشت، فرم ناخن ها نیز تغییر می کند.
  2. در کاور ژل به علت استفاده نکردن از تیپ و فرمر، ظاهر ناخن کاملا طبیعیست و مواد به صورت لایه ای نازک روی ناخن قرار می گیرند که هیچ گونه ضخامت و حج می به آن اضافه ن می کنند و بسیار سبک هستند. به همین دلیل امکان بلند کردن قد ناخن در لمینت وجود ندارد.
  3. اما در کاشت اکریلیک قد ناخن توسط تیپ و فرمر بلندتر می شود و مواد به نسبت با ضخامت بیشتری بر روی ناخن قرار می گیرند و آن را ضخیم تر و قوس دار می کنند و ممکن است همین امر باعث شود بعضی افراد بر روی ناخن های خود احساس سنگینی کنند. در ضمن بسته به سلیقه هر فرد فرم ناخن نیز می تواند تغییر کند و شکل جدیدی به خود بگیرد.
  4. در کاشت ژل یا لمینت سوهان کشی خاصی بر روی ناخن انجام ن می گیرد به همین دلیل به صدف ناخن هیچ آسیبی وارد ن می شود اما در کاشت پودری ناخن ها به طور مفصل سوهان کشی شده و بستر ناخن نازک می شود که در این حالت اگر ناخن کار نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت نکند ممکن است به ناخن آسیب جدی وارد شود.
  5. با انجام لمینت ناخن، قابلیت لمس ناخن حفظ می شود. کاشت لمینت به خاطر نازک بودن قابلیت انعطاف دارد و به راحتی شکسته ن می شود. اما در کاشت قابلیت لمس ناخن تقریبا از بین می رود، سطح ناخن سفت و خشک می شود و به دلیل نداشتن انعطاف احتمال شکستگی و لب پر شدن ناخن بیشتر است.
  6. از نظر مدت زمان انجام کار، از آنجایی که لمینت ناخن نسبت به کاشت ناخن مراحل کمتری دارد، زمان کمتری هم می برد.
  7. از نظر هزینه، به دلیل اینکه در کاشت ناخن مواد بیشتری نسبت به کاور ژل مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت کاشت ناخن بالاتر است.
  8. در لمینت مواد به صورت مستقیم و بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی لیکوئیدی بر روی ناخن سوار می شوند. بنابراین احتمال بروز آلرژی و حساسیت در ناخن لمینت شده نسبت به ناخن کاشت شده بسیار کمتر است.

کاشت ناخن

چرا لمینت ناخن بهتر از کاشت ناخن است ؟

این روزها کمتر کسی است که ناخن های طبیعی خود را حفظ کرده باشد و با لاک زدن آن ها سعی بر زیبا نشان دادن ناخن های انگشتان خود بکند. لمینت ناخن و کاشت ناخن چند سالی است که در میان بسیاری از خانم ها محبوب شده و سبب شده تا ناخن های انگشتان آن ها کمتر در معرض شکسته شدن قرار بگیرید. کاشت ناخن در واقع روشی است که در آن به وسیله پودری که که بسیار هم بد بو و آزار دهنده است کاشت انجام می شود. ولی برای لمینت ناخن یا همان کاور کردن از این پودر بد بو استفاده نمی کنند، و همین موضوع سبب می شود تا سلامتی خود فردی که به عنوان ناخن کار فعالیت می کند و فردی که ناخن های خود را کاور می کند تضمین شود. از طرفی لمینت ناخن به صدف ناخن شما آسیب نمی رساند و شما می توانید به راحتی با کاور کردن ناخن های خود به راحتی دیگر غصه شکستن ناخن های خود را نخورید. لمینت ناخن بهتر از کاشت ناخن است چراکه شما از شر مواد مضر دور هستید و کمتر آسیب می بینید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (395 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (52 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس