بدون جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به استقبال پاییز 1400 بروید

  شنبه، 20 شهریور 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
بدون جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به استقبال پاییز 1400 بروید
ساعدنیوز:وقتی صحبت از خرید یا تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث می‌شود، عوامل زیادی را باید درنظر گرفت.اگر برای تمدید بیمه شخص ثالث خود تعلل کنید و این پرداخت به تعویق بیفتد، می‌بایست جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را نیز پرداخت کنید! برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی این مهم در ادامه ما را دنبال کنید.
جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به ازای هر روز
جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به ازای هر روز

وقتی صحبت از خرید یا تمدید بیمه نامه شخص ثالث می شود، عوامل زیادی را باید درنظر گرفت. بیمه شخص ثالث از نظر قانونی اجباری است و فقط خسارات شخص ثالث را پوشش می دهد. این بدان معناست که هرگونه خسارت یا صدمه ناشی از تصادف بیمه شده با شخص یا اموال دیگر را تحت پوشش قرار می دهد. طبق قانون، رانندگی با ماشین و موتور بدون داشتن بیمه شخص ثالث غیرقانونی است و مجازات خاص خودش را در پی دارد. از طرف دیگر، اگر برای تمدید بیمه شخص ثالث خود تعلل کنید و این پرداخت به تعویق بیفتد، می بایست جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را نیز پرداخت کنید! برای اطلاعات بیشتر درباره ی این مهم در ادامه ما را دنبال کنید.

بهتر است ابتدا درباره ی بیمه شخص ثالث کمی با شما صحبت کنیم:

بیمه شخص ثالث؛ حامی خسارات شما

اگر خودرو یا وسیله نقلیه موتوری در جاده و شهرها استفاده شود، یک شرط قانونی برای آن وجود دارد که باید بیمه شخص ثالث شود.

تا زمانی که بیمه شخص ثالث دارید، از هزینه تعمیرات ناشی از خسارت وارده به وسایل نقلیه، اموال یا افراد در اثر تصادفی که تقصیر شما بوده است، در امان خواهید بود. شرکتی که با فروش بیمه شما را از خطر حفظ می کند، تا زمانی که پوشش شما همچنان معتبر باشد، مسئولیت پرداخت هرگونه مطالبات را بر عهده خواهد داشت.

حال بیایید به بحث اصلی خودمان بازگردیم و بگوییم جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث دقیقا چیست؟!

براساس قانون، همه خودروها حتی اگر در پارکینگ نیز متوقف شده باشند باید دارای بیمه شخص ثالث باشند. این قانون برای تمامی وسایل نقلیه اعم از موتور نیز پابرجاست. به همین علت اگر به تاریخ شروع بیمه نامه خودروهای صفر نگاهی بیندازید.تاریخ آن با تاریخ خروج خودرو از کارخانه برابری می کند (البته این موضوع برای خودروهای داخلی صدق می کند)

لازم است بدانید که بیمه نامه های شحص ثالث به صورت کوتاه مدت بین ۵ روز تا ۲۷۰ روز صادر شده اما به طور معمول می توانند یک ساله باشند.

همچنین برای توضیح بیشتر جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می توان گفت:

جریمه دیرکرد بیمه ثالث بعد از اتمام بیمه خودرو محاسبه می شود.این که شما بعد از انقضای اعتبار بیمه خود در سطح شهر تردد داشته یا نداشته باشید، تفاوتی را در محاسبه جریمه دیرکرد ایجاد نمی کند. در واقع، در هر صورتی این جریمه می بایست پرداخت شود. فقط در صورتی این جریمه راه دیگری را در پیش می گیرد که بخشوده شود که شرایط بخشودگی را به شرح زیر اعلام می کنیم:

تصویر
جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بر قیمت بیمه شخص ثالث هنگام تمدید افزوده می شود.
​​​​​

اگر نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث وسیله خود اقدام نکرده و آن را به تعویق بیندازید مجبور خواهید شد جریمه دیرکرد را نیز پرداخت نمایید. این جریمه به صورت روزانه محاسبه می شود.بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران هرساله جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را تصویب و به شرکت های بیمه ابلاغ خواهد کرد. در ادامه، به نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ می پردازیم.

شرایط تعیین هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

جالب است بدانید که جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا مدت یک سال به صورت روزانه حساب می شود. فرد تابع این قانون باید در زمان تمدید بیمه نامه خودرو و صدور بیمه جدید جریمه دیرکرد بیمه را به شرکت بیمه گر پرداخت کند. این هزینه شامل:

<< حق بیمه بدون تخفیف تقسیم بر ۳۶۵ روز خواهد بود. عدم تمدید یک سال به بالا به صورت ثابت محاسبه خواهد شد.

همچنین عوامل زیادی وجود دارند که مقدار جریمه دیرکرد شخص ثالث را تعیین می کنند :

  • نوع خودرو
  • تعداد سیلندر
  • ظرفیت بار ماشین
  • از همه مهم تر شرکت بیمه گر !

جریمه دیرکرد برای ماشین های سواری در سال ۱۴۰۰ بسته به نوع خودرو و شرکت بیمه ای روزانه بین ۳.۸۰۰ تا ۶.۰۰۰ هزار تومان می باشد. در ادامه جدول جریمه روزانه خودرو های سواری در سال ۱۴۰۰ را مشاهده کنید:

نوع وسیله نقلیه

جریمه روزانه دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰

سواری، پراید، پیکان، سپند

۵.۳۰۸ تومان

سواری سایر ۴ سیلندرها

۶.۲۸۵ تومان

سواری بیش از ۴ سیلندر

۷.۳۸۹ تومان

موتور سیکلت گازی

۸.۲۶۹ تومان

بارکش بیش از ۱ تن تا ۳ تن

۱.۳۱۸ تومان

بارکش بیش از ۳ تن تا ۵ تن

۷,۸۳۰ تومان

بارکش بیش از ۵ تن تا ۱۰ تن

۹,۹۱۱ تومان

بارکش بیش از ۱۰ تن تا ۲۰ تن

۱۲,۶۹۸ تومان

بارکش بیش از ۲۰ تن

۱۴,۷۷۶ تومان

آیا جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می شود؟

خیلی از افراد این سوال را دارند که آیا امکان بخشش جریمه دیرکرد بیمه وجود دارد؟ در جواب پاسخ خوشحال کننده ای داریم. بله! اگر خودوری شما در پارکینگ پلیس باشد و بیمه آن تمام شود، با ارائه نامه پارکینگ می توانید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت نکنید. همچنین ممکن است در طرح های مختلف شرکت های بیمه ای جایی برای بخشش این جریمه ها وجود داشته باشد!مثلا شرکت بیمه به مناسب سالروز تاسیسش یا مناسبت های مرتبط طرح بخشودگی این جرایم را ارائه دهد.

حتی گاهی اوقات بیمه مرکزی نیز به عرصه وارد شده و به مناسبت های مختلف مثل ۲۲ بهمن بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را اعلام می نماید! جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در صورتی که خودرو شما در آن زمان دزدیده شده باشد نیز، دریافت نخواهد شد.

آیا دیرکرد بیمه شخص ثالث بر روی تخفیف بیمه نامه تاثیر می گذارد؟

خیر هیچ ارتیباطی با بیمه شخص ثالث ندارد! هر زمانی که از در مدت اعتبار بیمه شخص ثالث، از شرکت بیمه خسارتی دریافت نکنید، به شما تخفیف بیمه شخص ثالث تعلق می گیرد.

یادآور بیمه: خدمت بیمه دات کام برای پیشگیری از جریمه دیرکرد

همانطور که گفتیم، اگر این بیمه نامه را در وقت تعیین شده تمدید نکنید، جریمه می شوید! اما نیازی به نگرانی برای فراموشی این موضوع نیست. می توانید از یادآور بیمه در وب سایت بیمه دات کام استفاده کنید.

تصویر
یادآور بیمه شخص ثالث
​​​​
با استفاده از این آپشن یک هفته مانده به مدت اعتبار از کارشناسان بیمه دات کام پیامک و یا تماس یادآوری دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید اگر تا به حال بیمه شخص ثالث را خریداری نکردید در این وب سایت به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث مراجعه کرده و اطلاعات را تکمیل کنید. پس از خرید اینترنتی بیمه ثالث، بیمه نامه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد.

به نقل از مجله بیمه دات کام https://bimeh.com/mag


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403