ساعدنیوز
ساعدنیوز

در مذاکرات وین، آمریکا حاضر به لغو کدام تحریم های ایران شده است؟

  سه شنبه، 22 تیر 1400 ID  کد خبر 158482
در مذاکرات وین، آمریکا حاضر به لغو کدام تحریم های ایران شده است؟
ساعد نیوز: وزارت خارجه در گزارشی که امروز به مجلس فرستاد فهرستی از تحریم‌هایی که آمریکا در وین حاضر به لغو آن ‌ها شده است اعم از تحریم های برجامی و تحریم های دوران ترامپ را برشمرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از همشهری آنلاین در آخرین گزارش برجام که وزارت خارجه به مجلس فرستاده است درباره مذاکرات وین آمده است:

بر اساس چهارچوبی که تاکنون در مذاکرات وین به دست آمده است، در صورت حصول توافق و بازگشت آمریکا به ۲ برجام، کلیه تحریم هایی که وفق برجام رفع شده بودند، مجدداً رفع خواهند شد. علاوه بر این، کلیه تحریم های ترامپ که در صورت استمرار عضویت آمریکا در برجام، نمی توانستند وضع شوند ولو به بهانه های دیگر نیز رفع خواهند شد. بر این اساس، طرف مقابل عنوان میدارد که در نتیجه بازگشت به برجام، تمامی تحریمهای ذکر شده در برجام ) به شمول بخشی، موضوعی یا شخصی) و نیز کلیه تحریم های وضع شده بعدی که مانع انتفاع ایران از آثار لغو تحریم های برجامی می شوند رفع خواهند شد.

تمامی تحریم های موضوعی علیه اقتصاد ایران شامل تحریم های قبل از برجام )مالی و بانکی، بیمه، انرژی و پتروشیمی، کشتی رانی، کشتی سازی و بخش بنادر، طلا و فلزات گرانبها، نرم افزار، صنعت خودرو، فروش هواپیما و خدمات مربوطه، و واردات فرش و مواد غذایی از ایران)؛ و تحریم های بعد از برجام، زمان ترامپ (صنایع فلزات ایران، صنایع معدنی، عمران، صنایع نساجی، تولید) رفع خواهند شد.

در نتیجه، آثار این رفع تحریم ها به صورتی خواهد بود که کلیه اشخاص غیرآمریکایی، برای اقدام و فعالیت در حوزه های زیر با موانع تحریمی آمریکا روبرو نخواهند بود:

الف ـ رفع تحریم های مالی و بانکی : بر اثر رفع این تحریم ها، انجام عملیات مالی و بانکی با دولت ایران، بانک مرکزی ایران، موسسات مالی ایرانی، و سایر اشخاص ایرانی ــ شامل اعطای وام، نقل و انتقال، حساب بانکی (شامل افتتاح حساب و ایجاد روابط کارگزاری و پرداخت از طریق حساب بین بانکی در موسسات مالی غیرآمریکایی)، سرمایه گذاری، خرید و فروش اوراق بهادار، ضمانت نامه، خرید و فروش ارزهای خارجی (شامل نقل و انتقالات مرتبط با ریال)، صدور اعتبارات اسنادی، و معامالت بازارهای آتی کالا و اختیار، ارائه خدمات پیام رسانی تخصصی مالی (سوئیفت) و تسهیل دسترسی مستقیم یا غیرمستقیم به آنها، خرید یا تحصیل اسکناس آمریکایی توسط دولت ایران و خرید، پذیر ه نویسی، یا ارایه خدمات مربوط به صدور اوراق قرضه دولت ایران ــ مقدور می شود.

ب ـ رفع تحریمهای مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی: بر اثر رفع این تحریمها، خرید، تحصیل، فروش، حمل و نقل، یا بازاریابی نفت و فرآورده های نفتی شامل فرآورده های پالایش شده نفتی، فرآورده های پتروشیمی، یا گاز طبیعی ــ شامل گاز طبیعی مایع ــ به یا از ایران، ارائه کمک، سرمایه گذاری (از جمله از طریق مشارکت)، کالا، خدمات (شامل خدمات مالی)، و فناوری که می تواند در رابطه با بخش انرژی ایران یا توسعه منابع نفتی آن یا تولید داخلی فرآورده های نفتی پالایش شده و فرآورده های پتروشیمی مورد استفاده قرار گیرند، یا فعالیت در بخش انرژی ایران شامل شرکت ملی نفت ایران، شرکت بازرگانی نفتیران (نیکو) و شرکت ملی نفت کش ایران و شرکت نفتیران مقدور می شود.

پ ـ رفع تحریمهای مربوط به بیمه: بر اثر رفع این تحریمها، ارائه خدمات مربوط به صدور بیمه نامه، بیمه یا بیمه اتکایی در رابطه با فعالیتهای سازگار با برجام ــ شامل خدمات مربوط به صدور بیمه نامه، بیمه یا بیمه اتکایی در رابطه با فعالیتها در بخش های انرژی، کشتیرانی و کشتی سازی ایران، برای شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، یا برای کشتی هایی که نفت خام، گازطبیعی، گاز طبیعی مایع، نفت و فرآوردههای پتروشیمی از یا به ایران حمل می کنند ــ مقدور می شود.

ت ـ رفع تحریمهای مربوط به کشتیرانی، کشتی سازی و بنادر: بر اثر رفع این تحریم ها، تملک، اداره، کنترل، یا بیمه کشتی های مورد استفاده برای نقل و انتقال نفت خام، فرآوردههای نفتی (شامل فرآورده های نفتی پالایش شده)، فرآورده های پتروشیمی، یا گاز طبیعی (شامل گاز طبیعی مایع) از یا به ایران، اداره بنادر در ایران، همکاری با بخش های کشتیرانی و کشتی سازی ایران یا عاملیت اداره بنادر ایران، یا ارائه خدمات مالی و سایر کالاها و خدمات مورد استفاده در ارتباط با بخش کشتیرانی و کشتی سازی ایران و با عاملیت اداره بندر در ایران، مشتمل بر خدمات بندری از قبیل سوخت رسانی و بازبینی، طبقه بندی، و تامین مالی، و فروش، اجاره و ارائه کشتی به ایران از جمله به خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت خطوط کشتیرانی جنوب یا شرکتهای تابعه آنها مقدور می شود.

ث ـ رفع تحریمهای مربوط به طلا و فلزات گرانبها: بر اثر رفع این تحریمها، فروش، عرضه، صادرات یا انتقال طلا و سایر فلزات گرانبها به یا از ایران، به صورت مستقیم یا غیرمستقیمَ، یا انجام یا تسهیل عملیات نقل و انتقال مالی یا ارائه خدمات برای فعالیتهای پیش گفته شامل تامین امنیت، بیمه و حمل و نقل مقدور می شود.

ج ـ رفع تحریم های مربوط به بخش خودروسازی: بر اثر رفع این تحریم ها، اجرا یا تسهیل عملیات نقل و انتقال مالی یا سایر معامالت مربوط به فروش، عرضه، یا انتقال کالاها و خدمات مورد استفاده در ارتباط با بخش خودروسازی ایران مقدور می شود.

چ ـ رفع تحریمهای مربوط به نرم افزار و فلزات (تحریم برجامی) : بر اثر رفع این تحریم ها، فروش، عرضه یا انتقال گرافیت، فلزات خام یا نیمه ساخته از قبیل آلومینیوم و فولاد، زغال سنگ، و نرم افزار برای یکپارچه سازی فرآیندهای صنعتی به یا از ایران، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، در رابطه با فعالیتهای سازگار با برجام، و فروش، عرضه، یا انتقال چنین موادی به بخش های انرژی، پتروشیمی، کشتیرانی و کشتی سازی ایران و بنادر ایران، یا انجام یا تسهیل عملیات نقل و انتقال مالی یا ارائه خدمات برای اقدامات مذکور شامل بیمه و حمل و نقل مقدور خواهد شد.

ح ـ رفع تحریمهای مربوطه به بخش های آهن، فوالد، آلومینیم و مس (تحریم ترامپ) : بر اثر رفع این تحریم ها، فعالیت اشخاص غیرآمریکایی که در بخش های آهن، فوالد، آلومینیوم، و مس ایران حضور پیدا می کنند؛ مالکیت، کنترل و فعالیت هر نهادی که بخشی از صنایع آهن، فوالد، آلومینیوم، و مس ایران است؛ مشارکت در فروش، عرضه، یا انتقال کاال یا خدمات مورد استفاده در رابطه با بخش های آهن، فوالد، آلومینیوم، و مس به ایران؛ خرید، اکتساب، فروش، انتقال یا بازاریابی بخش های آهن، محصولات آهنی، فولاد، محصولات فولادی، آلومینیوم، محصولات آلومینیومی، مس و محصولات مسی از ایران؛ یا ارائه خدمات تبعی در حوزههای فوق الذکر؛ همچنین فعالیت موسسات مالی خارجی که تراکنش های مالی جهت فروش، عرضه، یا انتقال کالا و خدمات مورد استفاده مرتبط با بخش های آهن، فولاد، آلومینیوم، و مس به ایران را انجام یا تسهیل می نمایند؛ یا خرید، اکتساب، فروش، انتقال یا بازاریابی بخش های آهن، محصولا آهنی، فولاد، محصولات، آلومینیوم، محصولات آلومینیومی، مس و محصولات مسی از ایران، مقدور می شود.

خ ـ رفع تحریمهای بخش های ساخ توساز، معدن، تولید، منسوجات و بخش مالی: در اثر رفع این تحریم ها، فعالیت اشخاص غیرآمریکایی که در بخش های عمران، معدن، تولید، منسوجات و مالی در اقتصاد ایران حضور پیدا می کنند؛ مشارکت در فروش، عرضه، یا انتقال کالا و یا خدمات مورد استفاده در رابطه با بخش هایی از اقتصاد ایران که در بالا به آن اشاره شد، به یا از ایران؛ یا ارائه خدمات تبعی در حوزه های فوق الذکر؛ و فعالیت موسسات مالی خارجی که تراکنش های مالی جهت فروش، عرضه، یا انتقال کالا و خدمات مورد استفاده مرتبط بخش های تصریح شده از اقتصاد ایران به یا از ایران را انجام یا تسهیل می نمایند، مقدور می شود.

د ـ حوزه هواپیمایی: بر اثر بازگشت آمریکا به برجام، امکان فروش، اجاره یا انتقال هواپیماهای مسافربری تجاری، خدمات جانبی و لوازم یدکی، نرم افزارهای مرتبط با آن و تعمیر و نگهداری و بازبینی های ایمنی و ضمانت های مربوط نیز ولو برای اشخاص آمریکایی مقدور خواهد شد.

ذ ـ صادرات فرش و اقلام خوراکی : امکان صادرات فرش و اقالم خوراکی از ایران به آمریکا مقدور خواهد شد

در صورتی که در وین توافق حاصل شود، آمریکا اجرای قوانین کنگره به شرح زیر را متوقف خواهد کرد؛ لذا این تحریم ها فاقد آثار اجرایی خواهند بود:

• قانون مجوز دفاعی سال ۲۰۱۲م.

• قانون کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه سال ۲۰۱۲م.

• قانون آزادی ایران و مبارزه با اشاعه

• قانون تحریمهای ایران در مورد قوانین لغو روادید

و قانون مبارزه با دشمنان آمریکا از طریق تحریم (کاتسا)

ایاالت متحده متعهد است که

هیچ یک از مفاد این قوانین اجرای کامل تعهدات برجامی توسط آمریکا را خدشه دار نکند. این بدان معناست که هر دو قانون بر اجرای کامل تعهدات برجامی آمریکا بالاثر خواهند بود. چنانچه خلاف آن ثابت شود، در واقع نقض تعهدات آمریکا ذیل برجام تلقی خواهد شد، که می تواند با واکنش جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و۳۶ برجام مواجه گردد.

آمریکا همچنین در صورت توافق کامل فرمانهای اجرایی زیر را لغو می کند:

مربوط به قبل از برجام:

• فرمان اجرایی ۱۳۷۵۴،

• فرمان اجرایی ۱۳۵۹۰،

• فرمان اجرایی ۱۳۶۲۲،

• فرمان اجرایی ۱۳۶۴۵،

• فرمان اجرایی ۱۳۶۲۸،

مربوط به زمان ترامپ:

• بخشی از فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶،

• فرمان اجرایی ۱۳۷۸۱(تحریم صنایع فلزات ایران)،

• فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲(تحریم صنایع معدنی، عمران، نساجی و تولید)،

• فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶(تحریم علیه دفتر مقام معظم رهبری و مجموعه های وابسته)،

همچنین شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان به اصلطلاح «سازمان تروریستی خارجی» ابطال خواهد شد.

علاوه بر این بیش از هزار شخص حقیقی و حقوقی فرد، نهاد، کشتی و هواپیما از فهرست تحریمهای آمریکا خارج می شوند. این فهرست شامل:

• تمامی بانکها و موسسات مالی (به جز یک مورد)

• تمامی شرکتهای بیمه ای،

• تمامی شرکتهای نفتی، پتروشیمی و پالایشگاه های ایرانی،

• اغلب شرکتهای حمل و نقل، کشتیرانی و کشتی سازی،

• اغلب شرکتهای بزرگ در زمینه فلزات،

• سازمان انرژی اتمی و شرکتها و موسسات پژوهشی وابسته به آن

آمریکا حاضر به لغو این تحریم ها نیست

در گزارش وزارت خارجه آمده است: در عین حال آمریکا حاضر به رفع بخشی از تحریمهای خود، شامل «تحریمهای اولیه» که افراد و نهادهای آمریکایی را از مبادلات اقتصادی با ایران منع می کند و از سالهای آغازین انقلاب اسلامی برقرار و به تدریج انباشته شده است، و نیز فهرستی از افراد و نهادهای ایرانی که به بهانه های غیرهسته ای وضع شده اند (مثل به اصطلاح تروریسم، موشکی، حقوق بشر و ...) نمی باشد و جمهوری اسلامی ایران نیز اساساً هیچگاه در مورد این موضوعات مذاکره نکرده و نمی کند. لازم به یادآوری است که مذاکرات وین با کشورهای ۱+۴، و از طریق آنان با آمریکا، صورت گرفته است. مذاکرات غیرمستقیم سختی ها و محدودیت های خود را دارد: زمانبَر است، و به سادگی در معرض سوءتفاهم قرار می گیرد. با این حال با توجه به سیاست اصولی کشور مبنی بر عدم مذاکره مستقیم با آمریکا، تلاش گردید با استفاده از مذاکرات مستمر و طولانی با بقیه اعضای برجام، و تبادل مرتب متون کتبی، حتی الامکان راه هرگونه سوءتفاهم و یا سوءاستفاده بسته شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

این که خبر خوبیه....پس چرا حال و روزمون خوب نمی شه
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (438 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (97 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (27 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آشپزی عاشقانه امین زندگانی برای همسرش الیکا عبدالرزاقی/ چه آشپزخونه ساده و شیکی+عکس اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران+عکس و فیلم کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی و فروش ژامبون‌ با گوشت حرام در رستوران‌های بالای شهر / طرح نور در این رستوران‌ها هم اجرا شود نگاهی به تراس زیبا و باصفای خانه اروپایی شاهرخ استخری در بلژیک/ چه دلباز و حال خوب کن+ویدیو خلاقیت خنده دار یک ایرانی در اختراع دستگاه برای شکار موش خانه اش/ اسم تو رو باید تو گینس ثبت کنن! +فیلم جاده‌ای 2600 ساله که پدر «راه‌آهن» به حساب می‌آید+عکس ابتکار غم انگیز چند جوان در تماشای بازی تیم استقلال بر مزار دوست تازه فوت شده‌شان+ویدیو/ مرام و معرفت رو در حقش تموم کردین👌 گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس رونمایی از کیک تولد شیک و دو طبقه کریم انصاری فرد/ سنت کیک پاشی کار دست ستاره تیم ملی داد+عکس توئیت های خواندنی و جالب از طرز نشستن حامی اسرائیل و متلک پرانِ ایران در برابر رهبر معظم انقلاب در تهران+ویدیو/ موش شدن به روایت تصویر! نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس نگاهی به استایل و ظاهر متفاوت و شیک سعید راد، میرزا رضای سریال گیلدخت در جوانی/ چه سلیقه‌ای+عکس (عکس) سفر به تهران قدیم؛ عکس دیدنی از قبض تلفن 93 سال پیش! فیلم قدیمی از عروسی پر آوازه ی پادشاه انگلیس، چارلز، و دایانا با تم کارتونی/ دایانا انگار لباس پرنسس های دیزنی رو تنش کرده، بینظیره واقعا! جنجال اعلامیه ترحیم جوانی که پدر، 3 برادر و خواهرش کارمند صدا و سیما هستند+عکس/ صدا و سیما در تسخیر این خانواده! (تصاویر) نگاهی بر خانه 19 متری مشهورترین معمار ژاپنی/ کوچکترین خانه شیک جهان! خواننده حذف شده برنامه "صداتو" که با نوازندگی و صدای بینظیرش همه را شوکه کرد/ دیدین شرکت کننده رو؟ نمیدونست به افتخارش کف بزنه یا مشت😄 چهره بازسازی شده نواده چنگیز مغول، قویترین زن مبارزی که هیچ مردی برای ازدواج حریفش نشد/ فکرشو میکردین اینقدر ظریف و زیبا باشه؟ خوانندگی علی نصیریان بزرگ آقا سریال شهرزاد در 89 سالگی با شعر معروف استاد شهریار/ هزارماشالله چه صدایی دارن +فیلم (عکس) جدیدترین عکس محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقا خانی زوج خوشگل ایرانی/چه عکس دونفره زیبایی! بنظرتون واقعیه؟ اتاق شکنجه شوگرمامی برای پسر جوان در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 ظاهر متفاوت آزیتا حاجیان و دخترش مهراوه شریفی نیا در سال های دور/ چقدر جوان و باکلاس+عکس تصاویر دیده نشده از تولد 61 سالگی محمود احمدی نژاد/چه کیکی بزرگی!!مگه چند نفر مهمون دعوتن؟؟ افشای راز های عجیب و افسردگی شدید جواد رضویان در برنامه زنده/رضویان:خداوند را فراموش کردم.. (فیلم) خطرناکترین و ترسناکترین روستای دنیا که هر ساله 150 نفر در مسیر این روستا میمیرند! (تصویر) گلچین هوش مصنوعی‌ها در تمام رشته‌ها سکانس مشترک حدیث میرامینی و توبی مگوایر، بازیگر نقش "اسپایدرمن"/ پای اسپایدرمن هالیوودی هم به برنامه مهران مدیری کشیده شد (عکس) انتخاب عجیب ترین ملکه زیبایی جهان!!پیرزن 60 ساله رقبایش از دور خارج کرد!!/ ما تو این سن عصا به دست هستیم (تصویر) خاص‌ترین مهره‌ی شطرنج جهان! (ویدئو) حضور غافلگیر کننده خواننده مطرح لس‌آنجلسی در یک باغ رستوران در تهران/ میخوان زیر تریلی جاسازش کنن قاچاقی از ایران خارج شه🤣 نگاهی به تیپ و استایل آبی نفتیِ و جوان پسند محمود احمدی نژاد در یک کشور اروپایی+عکس/ رئیس جمهور سابق قدم در مسیر جوانتر شدن و خوش تیپی میگذارد! (ویدئو) وقتی در حال یادگیری هستید این اتفاق در مغز شما می‌افتد! عاشقانه های سروش رفیعی ستاره فوتبال و دخترش وسط زمین فوتبال/ خنده های از ته دل پدر و دختر+ عکس (عکس)رونمایی از همسر و دختر بانمک جواد رضویان !/ چه خانواده ساده و شیکی داره (تصاویر) آلوده‌ترین مکان دنیا، که ممکن است شما را به کام مرگ بکشاند! کارگر جوان قصد فروش یسنا کوچولو را داشت + جزییات (عکس) لباس خاص عروس ابیانه ای که از 30 کیلو طلا و نقره بافته شده بود، رسانه ای شد/ چه تاج عروس جالبی! رونمایی همسر شاهرخ استخری از خرید های گوگولی و جذاب پناه و نبات کوچولو/ چقدر جالب و باحال+عکس (فیلم) دیالوگی که بغض ووریا غفوری را در هم شکست / عجب جمله سنگین و قشنگی گفت باریکلا!! (ویدئو 18+) نجات جان داور بازی فوتبال از مرگ حتمی با شلیک مستقیم به بازیکنان خشمگین وسط زمین بازی
تیتر امروز   
جاساز مواد در معده برای فروش در زندان
«آنجلینا جولی» موی خود را برای این دختر دانشجوی آمریکایی قیچی نمی‌کند؟+تصاویر
اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران+عکس و فیلم
کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی و فروش ژامبون‌ با گوشت حرام در رستوران‌های بالای شهر / طرح نور در این رستوران‌ها هم اجرا شود
اتاق شکنجه شوگرمامی برای پسر جوان در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
افشای راز های عجیب و افسردگی شدید جواد رضویان در برنامه زنده/رضویان:خداوند را فراموش کردم..
کارگر جوان قصد فروش یسنا کوچولو را داشت + جزییات
مردمی که مست عشق می‌شوند/ چرا استقبال از «مست عشق» مایۀ خوش‌حالی است؟
واکنش گل‌محمدی به یک خبر فوق جنجالی: بحث تعهد در میان نیست!
تاکید کردم تلگرام را از نفس بیندازید تا بیاید بگوید چشم! /گفتم اگر اینستاگرام را می بندید، درست ببندید
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد!
سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر
شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم!
فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...