تجملات دنیای فشن در مت گالا 2022، مهم ترین رویداد مد جهان

  سه شنبه، 28 تیر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
تجملات دنیای فشن در مت گالا 2022، مهم ترین رویداد مد جهان
مراسم مت گالا 2022، روز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه با تمام زرق و برق و لباس های خاصش برگزار شد. در بین اخبار متفاوت و گاه بدی که اخیرا می شنویم، خبر برگزاری این جشنواره متفاوت تر و خاص تر بود. برای مشاهده لباس های جذاب این مراسم باشکوه همراه ما باشید

مت گالا چه مراسمی است؟

قبل از دیدن استایل های زیبای مت گالای 2022، بهتر است خیلی کوتاه شما را با این مراسم آشنا کنم و بگویم که جشنواره مت گالا چیست. Met Gala یک مهمانی خیریه است که در موزه متروپولیتن منهتن (نیویورک) برگزار می شود. زمان اجرای این مهمانی معمولا در فصل بهار و اولین دوشنبه ماه می است.

جالب است بدانید که Met Gala یک مهمانی خصوصی است و کمتر در مورد وقایع داخل آن، خبری منتشر می شود. بیشتر عکس ها و فیلم هایی که مشاهده می کنید و وایرال می شوند، از فرش قرمز این مراسم تهیه می شود. معمولا هر سال موضوعی مشخص می شود که سلبریتی های مهمان این برنامه، بر اساس آن لباس خود را تهیه می کنند.

هدف اصلی این رویداد جمع آوری کمک های نقدی برای موزه متروپلیتن از طریق فروش بلیت هایی به مبلغ 35 هزار دلار و رزرو میز به مبالغ 200 تا 300 هزار دلار است. مت گالا در حال حاضر از شاخص ترین مراسم مد و فشن در دنیا به حساب می آید و با تنوع و خاص بودن لباسهایش، به نظرم این مقام حقش است.

تم مت گالا 2022

تم امسال مت گالا جالب انتخاب شده بود. به گفته نیویورک تایمز (NYT)، تم مت گالا 2022، Gilded Glamour بود و به همین خاطر فرش قرمز مهمانی امسال تجملی و باشکوه بود! معنی کلمه به کلمه این عنوان، زرق و برق است؛ ولی در اصل اشاره دارد به بازه زمانی اواخر قرن 18 در آمریکا که به عصر طلایی یا The Gilded Age معروف است.

برای درک این مفهوم توصیه می کنم تا سریالی به همین نام را از HBO ببینید تا با این دوره زمانی و لباس هایش بیشتر آشنا شوید. این سال ها (که گاهی به آن دوره ویکتوریایی نیز گفته می شود) در فرهنگ غرب بسیار اهمیت دارد؛ زیرا همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی و هنری از جمله فشن و مد متحول شد.

از مهمانان مت گالا 2022 خواسته شده بود تا با استایل خاص در مراسم شرکت کنند. بسیاری از مهمانان این برنامه سعی کرده بودند تا در لباس های خود، زرق و برق و تجمل استایل و لباس های آن دوران را دوباره زنده کنند. به همین خاطر لباس های این جشنواره، امسال بر خلاف مت گالا 2021 که دلگیر و بی درخشش بود؛ چشمان شما را خیره می کند!

شاخص ترین مدل های لباس مت گالا 2022

مراسم مت گالا یا بهتر است بگوییم بزرگترین مراسم دنیای مد، دیشب در دومین روز ماه می و در موزه هنر متروپولیتن نیویورک برگزار شد. مراسمی که تمام متخصصان مد و فشن، مشتاقانه منتظر رسیدن آن بودند.نوبتی هم باشد، نوبت به بررسی مدل های شاخص و به یادماندنی Met Gala 2022 می رسد. بعضی مدل هایی که در ادامه معرفی خواهند شد؛ علاوه بر عکس شرح مختصری دارند تا در رابطه با حواشی این مراسم بیشتر بدانید. این شما و این فرش قرمز مت گالا 2022 و لباس های استثنایی آن:

کندال جنر

کیم کارداشیان مت گالا ۲۰۲۲

امکان ندارد که این مراسم برگزار شود و مدل لباس کیم کارداشیان Kim Kardashian خبر ساز نشود! لباس کیم کارداشیان در مت گالا 2022، لباسی بود که مرلین مونرو فقید حدود 60 سال قبل در مراسمی خاص به تن کرده بود. می گویند که کارداشیان برای اینکه اندازه لباس شود، حدود 7 کیلو گرم وزن کم کرده است! علاوه بر این کیم کارداشیان در مراسم امسال با موهای بلوند، گوشواره هایی از طلای 18 عیار و الماس نشان که توسط Cartier طراحی شده بود، ظاهر شد.

کیم کارداشیان

بلیک لایولی مت گالا ۲۰۲۲

از شاخص ترین و زیباترین لباس های مت گالای امسال که تم مراسم را به خوبی رعایت کرده بود، لباس مجلل بلک لایولی Blake Lively بود. البته خانم بازیگر با لباس های منحصر به فردش، هر سال در مت گالا نقل مجالس می شود. لباس امسالش نیز توسط Atelier Versace طراحی شده بود.
او به همراه همسرش رایان رینولدز، جزو اولین سلبریتی هایی بودند که در فرش قرمز قدم زدند. لباس امسال بلیک لایوالی سورپرایز دیگری داشت. بعد از مدتی بلیک لایولی با باز کردن ساختار کنار لباسش و پوشیدن دستکش هایی آبی رنگ، شکل و مدل لباسش را به کلی دگرگون کرد. می توانید رنگ زیبا و طراحی منحصر به فرد لباس بلیک لایولی در مت گالای امسال را در عکس زیر ببینید:

بلیک لایولی

جیجی حدید Gigi Hadid

لباس پف دار جیجی حدید را ورساچ برایش طراحی کرده بود. نظرات مختلفی در مورد لباس وی در اینترنت به چشم می خورد. برخی می گویند که شبیه لحاف است و برخی دیگر آن را مشابه لباس های شخصیت های دیزنی می دانند! احتمالا این لباس نمایی مدرن از کت های خانم ها در اواخر قرن 18 است.جیجی حدید خاص ترین کت را به تن کرده بود. رنگ خاص و بی نظیر لباس ورساچه او هم به شدت خودنمایی می کرد و با اکسسوری ها، میکاپ و رنگ پوست او در نهایت هماهنگی بود.

جی جی حدید

استایل و سبک پوشش نیمی از هویت و شخصیت شما را شکل می دهد بخش مد و زیبایی ساعد نیوز یک پلتفرم برای افزایش اطلاعات شما در زمینه مد و فشن است ما در کنار شما هستیم تا بهترین ها را با یکدیگر تجربه کنیم. برای پیگیری جدید ترین اخبار و ترند های مد و فشن با بخش مد و زیبایی ساعد نیوز همراه باشید.❤️

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بیتا
2 سال پیش

طراح این لباسا کیه واقعا خسته نباشه خیلی به مغزش فشار اورده 😑😑
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (500 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (151 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (144 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (41 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان