دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

تکاپوی جدید الهام علی‌اف برای بستن پرونده قره‌باغ پیش از ورود پوتین به میدان 

چهارشنبه، 30 فروردین 1402
کد خبر: 337209
ساعدنیوز: علی حیدری کارشناس مسائل قفقاز ریشه های درگیری های اخیر در منطقه قره باغ و آینده تقابل آذربایجان و ارمنستان را در گفتگو با ساعدنیوز می کاود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، علی حیدری کارشناس مسائل قفقاز در گفتگو با خبرنگار ساعدنیوز و در واکنش به سخنان جدید الهام علی‌اف درباره ضرورت تعیین تکلیف تابعیت ارامنه ساکن منطقه قره باغ گفت: این حق آذربایجان است که بخشی از خاکی را که در درون اش قرار گرفته و از نظر حقوقی وضعیت نامشخصی دارد، تعیین تکلیف کند. ارمنی های مقیم قره باغ باید وضعیت شان مشخص شود که آیا شهروند آذربایجان هستند یا شهروند ارمنستان. در گذشته، این منطقه، یک جمهوری بوده ولی در حال حاضر وضعیت باید مشخص شود. این اتفاق خواهد افتاد. همان طور که آقای پاشینیان در سخنرانی خودشان گفتند، مقامات ارمنستان پذیرفته اند که این منطقه جزو خاک آذربایجان است و وضعیتش باید مشخص شود.

حیدری در ادامه با اشاره به موضع روسیه درباره تحولات اخیر در قفقاز جنوبی افزود: به نظر نمی رسد که روسیه چنین قصدی را داشته باشد و به این موضوع رضایت بدهد. چون نیروهای خودش را تحت عنوان حافظ صلح در آن منطقه مستقر کرده و برخی گمانه زنی ها مبنی بر این است که بعد از فارغ شدن از جنگ اوکراین، موضوع قره باغ در دستور کار دهد، و احتمالاً بحث همه پرسی برای پیوستن این منطقه به روسیه و بحث اعطای تابعیت روسی به شهروندان ارمنی منطقه قره باغ را در دستور کار قرار دهد. لذا آقای علی‌اف تلاش می کند تا پیش از خاتمه یافتن جنگ روسیه با اوکراین، و پیچیده تر شدن وضعیت، با توجه به دست برتر نظامی که دارد، از آن برای بهره برداری سیاسی استفاده کند.

این کارشناس مسائل قفقاز درباره احتمال آغاز فاز جدیدی از درگیری ها در منطقه قره باغ پیرو تبادل آتش طرفین در روزهای اخیر گفت: این درگیری ها به نظرم بیشتر اهرم فشاری است برای این که ارمنستان به خواسته های آذربایجان تن دهد. در حال حاضر، درگیری ها در خاک ارمنستان است و آذربایجان نمی تواند مانند دو سال قبل و با اتکاء به قوانین حقوق بین الملل و حقوقی که داشت اقدام کند. از این به بعد، اگر بخواهد اقدامی کند به عنوان اشغالگر تلقی خواهد شد. لذا تصورم بر این است که این درگیری ها اهرم فشاری است برای این که ایروان ناچار شود تا به خواسته های باکو مبنی بر ایجاد کوریدور در منطقه سیونیک تن دهد.

حیدری درباره احتمال شکل گیری کوریدور زنگزور تصریح کرد: به نظر من، این کوریدور آن طور که مد نظر آذربایجان است شکل نخواهد گرفت، بلکه چیزی بینابین رخ خواهد داد که نه صد درصد خواسته آذربایجان را تأمین می کند و نه صد در صد خواسته ارمنستان را.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی متن
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ترجمه تخصصی کتاب
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب