دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صاحب سند شدند +جزئیات 

دوشنبه، 28 اسفند 1402
کد خبر: 380386
ساعد نیوز: مدیر کل ثبت اسناد و املاک کشور از صدور اسناد مالکیت مجموعه میراث جهانی "تخت جمشید و اثر جهانی کاخ اردشیر بابکان" به همت ادارات ثبت شهرستانهای مرودشت و فیروزآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، کیانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس با اشاره به اهمیت تثبیت و صدور اسناد مالکیت اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان فارس گفت: با تلاش ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های مرودشت و فیروزآباد اسناد مالکیت "مجموعه میراث جهانی تخت جمشید و اثر جهانی کاخ اردشیر بابکان" صادر شد.

وی افزود: مجموعه میراث جهانی تخت جمشید پس از جانمایی و تطبیق آن با پلاک‌های مجاور و با تلاش کارکنان ثبت شهرستان مرودشت و پیگیری‌های این اداره نهایتا سنددار شد.

کیانی در ادامه با اشاره به صدور سند مالکیت کاخ اردشیر بابکان، افزود: پس از دریافت تقاضا و ارائه نقشه میراث جهانی کاخ اردشیر بابکان، مستندسازی این مجموعه تاریخی در دستور کار قرار گرفت و به همت مجموعه ثبت شهرستان فیروزآباد سند مالکیت کاداستری این اثر تاریخی نیز صادر شد.

مدیر کل ثبت استان با اشاره به اهداف تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مسیر تثبیت مالکیت‌ها و قرار گرفتن فارس در مثلث طلایی گردشگری کشور بیان کرد: در همین راستا تسریع در صدور اسناد مالکیت اماکن مذهبی و تاریخی استان در اولویت کاری ثبت استان قرار دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 30 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...