ساعدنیوز
ساعدنیوز

تکنیک تنفس در خوانندگی چیست؟

  یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
تکنیک تنفس در خوانندگی چیست؟
در شروع آواز خواندن و خوانندگی دانستن یک سری تکنیک ها بسیار مهم است که تکنیک تنفس در آواز از جمله ی آنها می باشد. در ابتدا باید با تکنیک تنفس در آواز آشنا شویم. تکنیک تنفس در آواز چیست؟ تکنیک تنفس در آواز چه اهمیتی دارد؟

مهمترین موضوع دررابطه با تکنیک آواز مبحث تنفس است. فراگیری تنفس صحیح نه تنها برای کسانی که به نوعی با صدا سر و کاردارند، بلکه برای تمام کسانی که به سلامتی جسمی و روحی خود علاقمند می باشند قابل اهمیت است. تنفس صحیح با سلامتی بدن نسبت مستقیم دارد. پرداختن و تمرکز بر تنفس و تلاش برای اصلاح کردن آن در مجموع، تاثیری شفادهنده و آرامش بخش بر جسم و روان دارد. نه تنها سرچشمۀ بسیاری از بیماری ها را بایستی در تنفس اشتباه، سطحی و ناکافی جستجو کرد، بلکه بیشتر بیماری های جسمی و روحی نیز نشانه های خود را در درجۀ نخست با دگرگونی شیوۀ تنفس نمایان می سازند.

تکنیک تنفس در آواز خواندن چیست؟

در حقیقت این تکنیک فنی تر از آنچه که به نظر می رسد، است. تکنیک تنفس در آواز، روش های ساده ای برای کنترل دم و بازدم برای گرم کردن ریه ها می باشد. گرم شدن ریه ها قبل از آواز خواندن این اجازه را می دهد تا بدن با نفس های کامل و عمیق، صدا را پشتیبانی کند. آواز خواندن می تواند تا 90% از ظرفیت ریه ی خواننده را استفاده کند و فعالیت را از نظر جسمی برای بیشتر خوانندگان مبتدی سخت کند. انجام دادن تکنیک تنفس در آواز را می توان مثل ورزش های بدنی، مانند دویدن و یوگا در نظر گرفت، چرا که همان مزایا و قدرت را در آواز خواندن ارائه می دهد.

چه کسانی تکنیک تنفس در آواز را باید انجام دهند؟

تمامی خوانندگان! خوانندگان با هر سطح مهارتی، چه مبتدی و چه حرفه ای، باید از انجام این تکنیک ها بهره مند شوند تا عملکرد و اجرای هر چه بهتری داشته باشند.

چه زمانی تکنیک تنفس در آواز را باید انجام داد؟

به طور معمول، خواننده لازم است یک یا دو تمرین تنفس قبل از گرم کرد صدا انجام دهد. انجام دادن تکنیک تنفس در آواز موجب می شود تا احساس تنفس سالم، کامل و کارآمد حاصل از تمرینات تنفسی به گرم کننده های صوتی منتقل شود و از آواز خواندن در حالات مختلف برای جلسه تمرین، کلاس درس و یا اجرا پشتیبانی کند.

در کجا تکنیک نفس کشیدن در آواز باید انجام شود؟

تمرینات تنفسی همیشه برای استفاده در هر مکانی که آواز خوانده می شود، قبل از یک درس صدا، اجرا یا تمرین شخصی، مناسب است. در واقع، تمرینات تنفسی می توانند در بسیاری از موارد غیر از موسیقی نیز مفید باشند. به عنوان مثال، در مواردی که باعث عصبی شدن یا اضطراب شما می شود، یک تمرین تنفسی را انجام دهید، مانند سخنرانی در جمع یا مناسبت ها.

چرا تنفس در آواز مهم است؟

تنفس مهم ترین مولفه در آواز خواندن قبل از هر تکنیک آوازی و مهارت هایی است که تا کنون از تکنیک های صوتی خود یاد گرفته اید.اکثر خواننده ها می دانند که تنفس از اساسی ترین مهارت هایی است که آنها نیاز به آموزش دارند ؛ اما متاسفانه بسیاری از آنها این موضوع را نادیده می گیرند و تلاش کافی برای آموزش خود و برای ایجاد یک روش تنفسی مناسب انجام نمی دهند.

در این مسیر هم در معرض آموزش های غیرعلمی توسط افراد غیر علمی و غیر متخصص قرار می گیرند که نه تنها از مسیر درست دور می شوند بلکه با آموزش های اشتباه زمینه را برای ایجاد آسیب به حنجره و تارهای صوتی فراهم می کنند.

واضح است که بخش یادگیری تنفس آوازی برای اکثر خواننده ها خیلی خسته کننده است ؛ بیشتر خواننده های مبتدی نیز تمایل به تمرکز بیشتر بر روی مهارت های آواز پیشرفته و فانتزی مانند صدای میکس ، جایگاه صدا و دیگر مهارت هایی دارند که بسیار مهم اما برای مراحل بعدی است و به جای تمرکز بر مهارت های ابتدایی و اساسی آواز خواندن ،تمرکز خود را بر مسائلی می گذارند ک فعلا به آن ها نیازی ندارند.

در واقع، مهارت تنفس ستون فقرات دیگر مهارت های آوازی است زیرا آنها نیاز به پشتیبانی مناسب و حمایت تنفسی برای انجام تمام تکنیک های آواز دارند . تنفس ، مادر تمام تکنیک ها و مهارت های آوازی و صداسازی است. زیرا اکثر آنها نیاز به تنفس مناسب برای تسهیل اجرا دارند.

این امر برای شما مهم است که تنفس خود را به درستی کنترل کنید زیرا دارای امتیاز قابل توجهی در کیفیت آواز شماست. جالب است بدانید به طور غیر منتظره ای، از سوی دیگر، بسیاری از خوانندگان حرفه ای از ابزارهایی که با استفاده از آن ها برای کنترل تنفس خود از نظر حرفه ای استفاده می کنند آگاه نیستند و بدلیل آگاه نبودن از چگونگی سلامت نگه داشتن حنجره ، حتی همین تنفس صحیحشان سبب آسیب نیز می گردد.

پیامدهای استفاده نابه جا روش های تنفسی در خواندن (آواز):

  • ناجل (ندول)

تنفس نامناسب حتی می تواند ناجل های صوتی را بر تارهای صوتی ایجاد کند. و اصلاح این وضعیت می تواند از جراحی برای درمان ناجل ها جلوگیری کند.

  • درد حنجره در حال خواندن (آواز)

تنفس نامناسب و یا ناصحیح در طولانی مدت به درد حنجره هنگام تمرین و اجرا نیز منجر می شود. این عملا بدان معنی است که شما در حال تحمیل فشار بیش از حد بر تارهای صوتی خود هستید.

استفاده پر تنش و پرفشار از حنجره نیز قدرت صدای شما را کاهش و موجب افزایش تنش در عضلات حنجره می شود.

  • سایر عواقب و اثرات تنش و فشار طولانی بر حنجره:
  1. التهاب ، پرخونی و خونریزی تارهای صوتی
  2. عدم دسترسی به نت های بالاتر
  3. ضعف در صدا
  4. ناتوانی در گسترده کردن صدا
  5. کاهش کیفیت در اجرا

مراحل یا تفکیک تنفس در خوانندگی

تکنیک تنفس شامل سه مرحله است :

  • گرفتن نفس
  • مهار نفس
  • مصرف نفس

تمریناتي براي دستيابي به مهارت کافی اولیه در این سه مرحله پیش از آغاز تمرین بدن شما کاملاً راحت و حواس شما کاملاً متمرکز به عملی که انجام می دهید باشد . بايد ظرفیت شش ها باید پر شود، بی آنکه تلاش خسته کننده یا فشاری در پی داشته باشد . این مهمترین و اساسی ترین قسمت پرورش بیان است .

تمرین یکم تنفس صحیح در گويندگي و آواز: در حالت قائم بایستید . هوا را از راه بینی، به آخر قسمت شش ها بفرستید. در بازدم ، هوا از راه دهان تخلیه می شود . تخلیه تا درصد بالا خود به خود و غیر ارادی است .

تمرین دوم تنفس صحیح در گويندگي و آواز: همان تمرین است در حالیکه دستها را به سمت سقف بالا برده اید .

تمرین سوم تنفس صحیح در گويندگي و آواز: همان تمرین در حالیکه دستها را به طرفین کشیده اید . در این حالت قفسه سینه باز شده و شما احساس می کنید که هوا بدون توقف در سینه به قائده مثلث شش ها وارد می شود .

تمرین چهارم تنفس صحیح در گويندگي و آواز: همان تمرین در حالیکه دستها را به پشت برده و پشت پنجه ها را بر کمر قرار داده اید . و استخوان های دو کتف به هم چسبیده اند . در این حالت نیز قفسه سینه باز شده ، هوا بدون توقف در سینه به انتهای شش­ها وارد می شود .

تمرین پنجم تنفس صحیح در گويندگي و آواز: همان تمرین در حالیکه به جلو خم شده اید و سر ، دست ها و تنه آویزان و راحت است . می بینید که هوا در سینه توقف ندارد و یکسره به انتهای شش ها وارد می شود .

تمرین ششم تنفس صحیح در گويندگي و آواز: بنشینید، راحت باشید و همان تمرین را انجام دهید .

تمرین هفتم تنفس صحیح در گويندگي و آواز: به حالت طاق باز بخوابید و همان تمرین را انجام دهید.

تمرین هشتم تنفس صحیح در گويندگي و آواز: روی شکم بخوابید و تمرین را تکرار کنید .

تمرین نهم تنفس صحیح در گويندگي و آواز: اکنون تمرینات را به همان شکل انجام دهید با این تفاوت که تخلیه ارادی است . یعنی اینکه تخلیه کاملاً بر عهده عکس العمل دیافراگم و عضلات و احشاء شکم گذارده نمی شود .

انواع تکنیک تنفس در خوانندگی

  • تکنیک آزاد کردن عضلات دیافراگم از تنش: این بزرگترین مسئله تنفس از دیافراگم است. هدف این تمرین این است که این تنش را در اطراف عضلات دیافراگم از بین ببرد و آن را دوباره به شکل صحیح درآورد، به طریقی که خیلی سخت نباشد. به سمت دست ها و زانوها پایین بیایید تا شکم شما بر خلاف بیرون آمدن از بدن آویزان شود. نیروی جاذبه به شما کمک می کند تا در حالی که شانه ها در سطح هم قرار دارند، از شکم نفس بکشید. قدرت اضافی مورد نیاز برای کاهش تنش عضلات شکم و کشیدن شکم به سمت بالا هنگام بازدم نیز یک روش موثر برای ورزش عضلات کم کار است. توجه داشته باشید که آهسته تر از بازدم، استنشاق کنید زیرا تنفس آرام عضلات شکم را درگیر کرده و ریه های شما را پر می کند. ریه های کامل تر کنترل بیشتری بر صدای شما دارند و در نتیجه باعث می شود که آواز خواندن و خوانندگی شما قوی تر و بهتر شود.
  • تکنیک تنفس آرام برای نفس های عمیق تر: با خواندن این مطلب، دلیل اهمیت تکنیک تنفس در آواز و تنفس آرام را بهتر درک خواهید کرد. تنفس سریع فقط از عضلات قفسه سینه استفاده می کند و تمایل به کم عمق بودن دارد و در نهایت صدای شما را خسته می کند، چیزی که هنگام آواز خواندن نباید اتفاق بیافتد. تنفس آهسته عمیق تر است و به شما امکان می دهد تا مقدار مناسب هوا را از طریق تارهای صوتی خود هدایت کنید تا صداهای مورد نظر را تولید کنید. از آنجا که عضلات مناسب را درگیر می کند، در حین تمرین تنفس آرام احساس طبیعی و خستگی بیشتری خواهید کرد. برای انجام مهم ترین تکنیک تنفس در آواز در حالت ایستاده قرار بگیرید، در حالی که پاها کمی باز شده اند. ابتدا سوراخ بینی خود را با انگشت اشاره راست ببندید و به آرامی از سوراخ بینی دیگر دم و بازدم انجام دهید. پس از چند بار تکرار تغییر مسیر دهید تا سوراخ بینی دیگر به همین ترتیب کار کند. وقتی یکی از سوراخ های بینی ما مسدود شود، تمایل داریم دیافراگم خود را درگیر کنیم. روش دیگر آهسته فشار دادن لب ها به یکدیگر و تلاش برای دم و بازدم فقط با استفاده از دهان است. این روش به همان روشی است که شما اسپاگتی را می مکید یا از نی می نوشید. سعی کنید با زور استنشاق کنید، به طوری که صدایی تو خالی تولید کنید. اما در حین بازدم سرعت خود را کاهش دهید. این تمرین به قدرت و انعطاف پذیری نیاز دارد و فقط دیافراگم و عضلات شکم می توانند پاسخگوی آن باشند.

  • تکنیک آموزش بدن برای وضعیت صحیح آواز خواندن و استقامت صدا: این تکنیک تنفس در آواز وضعیت شما را تصحیح می کند، عضلات بالاتنه را سرکوب می کند و صدای شما را برای استقامت بیشتر هنگام آواز تمرین می دهد. این ورزش از نظر جسمی کمی سخت و طاقت فرسا است اما تمرین خوبی برای عضلات دیافراگم و شکم است.برای انجام این تکنیک به حالت ایستاده قرار بگیرید. بازوها را به سمت خارج و به شکل T باز کنید و بدن را آرام نگه دارید. در همین حالت، آرام نفس بکشید. سرعت نفس کشیدن خود را بالا و پایین کنید و متوجه شوید که هنگام تنفس بالا بردن قفسه سینه و بازوها دشوارتر می شود. با بلند کردن دو جسم با وزن مشابه تا شانه های خود توسط دو دست تمرین را یک درجه سخت تر کنید. پشت خود را صاف نگه دارید و تمرین فوق را دوباره انجام دهید. در ابتدا به آرامی، و سپس با تکرارهای سریع تر تا زمانی که بدن شما تحمل دارد، آن را انجام دهید. این ورزش از نظر جسمی طاقت فرسا است اما باید تمایل طبیعی به نفس کشیدن با عضلات گردن، قفسه سینه و شانه را بسیار سریعتر کاهش دهد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (156 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (142 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (60 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (45 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (28 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (23 نظر)
دیگران می‌خوانند   
یادی کنیم از خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی برای مقابله با کرونا با نصب توصیه‌های تهدیدآمیز به در خانه‌اش+عکس/ کرونا بعد دیدن این همه رعایت از دنیای ویروسی گری خداحافظی کرد🤣 ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: توماج اعدام خواهد شد! این ویدئو یادگاری بمونه... درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو عکس جالب پاشا جمالی و مصطفی زمانی ستاره های دو سریال محبوب نون خ و شهرزاد تبلت دهه شصتی ها! + عکس پیاده روی رهبر معظم انقلاب در طبیعت و جاده باصفای کردستان+عکس حرف دل این روزهای یکتا ناصر + عکس سبک دکوراسیون ساده و بدون زرق و برق خانه هانیه توسلی+عکس روایتی جالب از زیر و رو شدن زندگی صاحب بزرگترین خانه گردشگری در ایران+ویدیو/از کمک به گردشگر آلمانی تا میلیاردر شدن! جشن تولد یکسالگی پسر کوچولوی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چه کیک و تدارکات خفنی+عکس رونمایی از تیپ و استایل شیک و رسمی رضا گلزار/ آقای بازیگر رو با کت و شلوار خاصش ببینید!+ویدیو عرض ارادت بهداد سلیمی قهرمان و مدال آور وزنه برداری خدمت رهبر انقلاب و توصیه رهبر به ایشان/ فرزند بهداد سلیمی در بغل حضرت آقا+ فیلم نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی مادر مرجانه گلچین در خانه اش+ویدیو/ روحشون شاد (عکس) زیبایی بی حد و اندازه نیکی کریمی سلبریتی ایرانی در عکس لو رفته اش/ کیک تولدش چه خوشگله... نگاهی به دکوراسیون خاص گوشه‌ای از خانه زیبا و اصیل نرگس محمدی/ چقدر خوش سلیقه+عکس نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس یزدگردی تک نفره و تنهایی نرگس محمدی با جلیقه محلی+عکس/ خوش بگذره 5کاربرد شگفت‌ انگیز واکس ماشین برای تمیز کردن خانه با نگهداری سانسوریا در آب، شاهد رشد انفجاری آن باشید نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید خلاقیت بی نظیر مردم لرستان برای درک حال صاحب عزا تاریخ ساز شد+عکس/ فقط استقبال محسن کیایی رو ببین... تصویری قدیمی از مسعود روشن پژوه مجری مسابقه محله قبل از کچل شدنش/ تغییر چهره اش خیلی زیاده رونمایی از موتور وسپا خوش رنگ علی طولابی، استعداد درخشان عصر جدید/ ماشالا چقدر بزرگ شده😍+عکس دیدار و گپ و گفت عموپورنگ با شاهرخ خان در هند+ویدیو سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی جواب تمام سوالای مهران مدیری نعیمه میشه +ویدئو/خودش از خنده تلف نشه بهتره🤣 چگونه هتل مناسبی را در مشهد انتخاب کنیم؟ رونمایی از خواهر واقعی و با کلاس سینا مهراد+عکس/فقط شباهت بی حد و اندازه به برادرش! (فیلم) خوانندگی جذاب و هوش پران مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان رحیم سریال پایتخت با صدای جادویی😍👌 جاهای دیدنی قشم در زمستان که بازدید از آن‌ها پیشنهاد می‌شود مزایای مدرک فنی حرفه ای وشرایط اخذ این مدرک نگاهی به کیک تولد 3 سالگی دختر بهداد سلیمی با طراحی خاص کیک با گربه/مبارکا باشه + عکس چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ شباهت بی نظیر و باورنکردنی پسر بزرگ شهاب حسینی در این عکس به عروسک/ با دیدنش شوکه میشین (تصاویر) طرح های کمد خاص و ترسناک یک نجار خارجی همه را انگشت به دهان گذاشت/ حاضری یکی از اینا رو بذاری تو اتاقت؟ داور برنامه محفل پسر دایی علیرضا قربانی از آب درآمد/ نسبت فامیلی قاری قرآن با خواننده اصیل ایرانی+ویدئو خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس قاب دونفره و احساسی امیر جعفری و مادرش در خانه خدا بدون حضور ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس/ قبول باشه خلاقیت بی نظیر در طراحی مبل با الهام از میوه جات/ مغز تو رو باید طلا گرفت+عکس
تیتر امروز   
ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده