ساعدنیوز
ساعدنیوز

تماشای کارتون، راهکاری جذاب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

  دوشنبه، 17 مرداد 1401   زمان مطالعه 17 دقیقه
تماشای کارتون، راهکاری جذاب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان
یکی از بهترین شیوه های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان که احتمالا در مورد آن زیاد هم شنیده اید، یادگیری از طریق فیلم و کارتون است؛ روشی بسیار مناسب، کارآمد و بی دردسر. در این مطلب قصد داریم به بررسی این شیوه یادگیری زبان کودکان بپردازیم.

یکی از هیجان انگیزترین و جالب ترین دوره های آموزش زبان انگلیسی، دوره های آموزش زبان کودکان است. کودکان سرشار از انرژی و نشاط هستند و کاملا برای یادگیری هیجان زده اند و همین باعث ایجاد نشاط در فضای کلاس و حتی مدرس می شود. شیوه ی آموزش زبان انگلیسی به کودکان با سنین دیگر متفاوت است. آموزش همراه با شعر و ترانه های کودکانه، بازی های سرگرم کننده آموزشی و تماشای کارتون و انیمیشن های زبان انگلیسی، نه تنها مطابق با علایق و روحیات کودکان است بلکه در عین حال به صورت موثر و کارا زبان انگلیسی را به آن ها آموزش می دهد.

تفاوت کلاس زبان انگلیسی در سنین مختلف

برای آموزش زبان انگلیسی ابتدا بایستی به مواردی همچون سن زبان آموزان، سطح زبان انگلیسی آن ها و هدف از یادگیری توجه شود و سپس روش متناسب برای آموزش انتخاب شود. زیرا که افراد با سنین مختلف دارای روحیات و قدرت یادگیری متفاوتی هستند. به عنوان مثال یادگیری زبان انگلیسی در یک کلاس بزرگسال که در مورد مسائل و اخبار روز صحبت می کنند به هیچ عنوان برای یک نوجوان یا کودک قابل درک و تحمل نیست.

آیا آموزش زبان انگلیسی با کارتون و انیمیشن برای کودکان موثر است؟

ذهن کودکان آماده ی یادگیری مطالب جدید و کسب تجربه های هیجان انگیز است بنابراین آموزش زبان انگلیسی به کودکان از سنین پایین می تواند بسیار راحت تر از بزرگسالان باشد و روند آموزش با سرعت بیشتری پیش رود. کودکان شیفته بازی کردن و تماشای کارتون و انیمیشن هستند زیرا قدرت تخیل بالایی دارند و با تماشای یک کارتون مدت ها خود را در فضای آن تصور کرده و در بازی هایشان هرآنچه که در انیمیشن ها دیده اند را تکرار می کنند. بنابراین در جواب این سوال که” آیا با تماشای کارتون می توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟” که سوال اکثر والدین است، باید گفت که استفاده از کارتون و انیمیشن راهی فوق العاده برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان می باشد و مطمئنا باعث جذاب تر شدن کلاس و سرعت بخشیدن به روند آموزش زبان در کودکان می شود. درست همانطور که بزرگسالان از تماشای فیلم و سریال لذت می برند و گاها مطالبی می آموزند و در مواردی پس از تماشا به فکر فرو می روند، ذهن کودکان نیز به نوبه ی خود با کارتون و انیمیشن درگیر می شود و از آن ها تاثیر می پذیرد.

مادر و کودک در حال کار با لپ تاپ

چطور با تماشای فیلم و انیمیشن زبان یاد بگیریم؟

تماشای انیمیشن، کارتون و در کل هر تصویری باعث می شود که ذهن انسان راحت تر مطالب را به خاطر بسپارد. تماشای کارتون و انیمیشن یا فیلم ها احساسات ما را برمی انگیزد و در هر لحظه از تماشای انیمیشن همراه با آن احساسات ما نیز تغییر می کند و حتی ممکن است خود را در فضای فیلم تصور کرده و با شخصیت های مختلف فیلم همزاد پنداری کنیم. تمامی این موارد باعث می شود که ما تا مدت ها فیلم یا انیمیشنی که تماشا کردیم را در ذهن مان نگه داریم و به سختی می شود آن را فراموش کرد. به طور کلی تمام خاطراتی که ما در ذهن داریم، ناشی از احساسی است که در آن لحظه در ما بوجود آمده است در واقع ما احساساتمان را به خاطر می سپاریم. بنابراین هر چیزی که باعث ایجاد احساسی در ما شود در ذهن ما می ماند. به همین دلیل است که آموزش زبان انگلیسی با کارتون به عنوان روشی بسیار کاربردی و سریع شناخته می شود.

مزیت های آموزش زبان انگلیسی با کارتون ها و انیمیشن ها به کودکان

همانطور که گفته شد آموزش زبان انگلیسی با کارتون به کودکان می تواند بسیار روی آن ها تاثیر گذاشته و روشی کارآمد باشد، همچنین این روش باعث بالا رفتن بازدهی کودکان در مدت زمان کمتری نسبت به آموزش زبان فقط از طریق کتاب است.در ادامه به برخی دیگر از فواید این روش یادگیری زبان کودکان اشاره می کنیم.

  • مزیت اصلی این روش، محتوای آن هاست. اصولا تمام کارتون ها و انیمیشن ها دارای محتواهای مهم و اساسی هستند و باعث رشد شخصیت و تفکر کودکان می شوند. مفاهیم اساسی و مهمی مانند خوبی و بدی، اعتماد به نفس، مبارزه با مشکلات و ناتوانایی ها و تلاش برای رسیدن به آرزوها و…. . بنابراین کودکان و حتی بزرگسالان با تماشای آن ها علاوه بر تقویت زبان انگلیسی خود، درس زندگی نیز می آموزند.
  • ویژگی خوب دیگر در مورد استفاده از انیمیشن ها برای آموزش زبان به کودکان این است که در آن ها با زبانی ساده و با سرعت ملایم تر مکالمات صورت می گیرد و کودک راحت تر می تواند کلمات را تشخیص داده و نحوه ی صحیح تلفظ را یاد بگیرد.
  • کلمات و عبارات به کار رفته در انیمیشن ها و فیلم ها دقیقا با مکالمات روزمره ی انگلیسی زبانان بومی مطابقت دارد به طوری که برخی از این اصطلاحات پرکاربرد روزمره را در کتاب های آموزش زبان نمی توانید پیدا کنید.
  • موضوع دیگری که در رابطه با استفاده از کارتون ها و انیمیشن ها برای کودکان بسیار اهمیت دارد این است که آن ها هنوز درک کاملی از ساختار گرامری و جمله بندی ندارند اما با تماشای کارتون های انگلیسی زبان می توانند مکالمات ساده را بدون نیاز به داشتن اطلاعاتی در زمینه گرامر یاد بگیرند.
  • نکته دیگر در مورد کارتون ها این است که سرشار از ایده های عجیب، تخیلات باورنکردنی، جلوه های بصری و موسیقی های شاد هستند که همین امر موجب جذابیت بالای آن ها برای ذهن خلاق و کنجکاو کودکان می شود و در نتیجه سریع تر به این روش آموزشی پاسخ می دهند.
  • این برنامه ها اغلب تکراری هستند و کلمات و جملات آن ها شبیه یکدیگر است.
  • کارتون ها کوتاه هستند و زمان زیادی را از شما نمی گیرند. آن ها معمولاً ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول می کشند.
دو کودک در حال کار با لپ تاپ

روش صحیح آموزش زبان انگلیسی کودکان با کارتون

هر چند تماشای کارتون ها و انیمیشن ها به زبان انگلیسی باعث تقویت زبان کودکان می شود اما همواره باید به محتوایی که در اختیار کودکان می گذاریم توجه کنیم. انتخاب کارتون و انیمیشن بایستی با دقت صورت گیرد و حتما به مواردی مانند سن کودکان، سطح زبان آن ها، درک آن ها از موضوع، سرعت مکالمات، اندازه ی جمله ها، موضوع کارتون و مدت زمان آن و ... توجه کرد.

برای اینکه این روش تاثیر گذار باشد، هر کارتون یا انیمیشن بایستی حداقل دوبار دیده شود. اکثر کودکان در صورتی که از کارتون یا انیمیشنی خوششان بیاید حاضرند برای ده ها بار آن را تماشا کنند بدون اینکه خسته و دلزده شوند. از این ویژگی می توان برای تثبیت موارد آموخته شده بهره گرفت به این صورت که به آن ها اجازه دهیم هر روز فقط یک قسمت از کارتون مورد علاقه ی خود را تماشا کنند. هر چند بهتر است که برای انیمیشن های طولانی یک بار آن را برای کودک پخش کرده تا موضوع اصلی آن را متوجه شود و سپس انیمیشن را به قسمت های کوتاه تر تقسیم کرده و هر قسمت را دو تا سه بار برای کودک پخش کرده تا کاملا مکالمات را متوجه شده و قادر به تکرار کلمات و عبارات باشد. به این صورت هیچ گاه کلماتی که آموخته از ذهنش پاک نخواهد شد و همچنین مهارت شنیداری آن ها به طرز باور نکردنی ای بهبود می یابد.

با توجه به مزیت ها ی ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان با کارتون و انیمیشن باعث افزایش سرعت یادگیری در آن ها می شود و کلمات و اصطلاحات آموخته شده در حافظه آن ها ثبت می شود. همچنین مهارت شنیدن در آن ها بهبود یافته و تلفظ صحیح کلمات را راحت تر یاد می گیرند.

مراحل یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و کارتون برای کودکان

تعیین روش یادگیری زبان انگلیسی موضوعی بسیار مهم است؛ ولیکن دانستن این که چطور باید آن روش را پیاده کرد موضوعی بسیار مهم تر می باشد.

  • انتخاب کارتونی مناسب: ظاهرا این مرحله کاری بسیار راحت است اما مادران باید در انتخاب کارتون و یا فیلم مناسب بسیار دقت کنند. مثلا آیا این کارتون یا فیلم جز علاقه مندی های کودک شما است؟ آیا در سطح کودک شما است؟ به عنوان مثال، اگر کودک شما دختر است و عاشق کارتون های پرنسسی می توانید کارتون ” یخ زده ” را برای او انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که سری به سایت های مختلف بزنید؛ در این سایت ها می توانید فیلم های بسیار خوبی برای کودک خود پیدا کنید که قطعا به یادگیری زبان انگلیسی او کمک شایانی خواهند کرد.
  • تماشای کارتون با زیرنویس دو زبانه: در این مرحله شما می بایست همراه با کودک خود کارتون یا فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید، نه با زیرنویس فارسی. هدف از انجام این کار این است که به راحتی می توانید لغات انگلیسی جدید و معنی آن ها را پیدا کنید. اگر برنامه eJOY eXtension را روی سیستم خود نصب کرده باشید می توانید به راحتی و خیلی سریع این کار را انجام دهید. این برنامه به شما کمک می کند تا تنها با یک کلیک معنی لغات جدید را به آسانی پیدا کنید.
  • تمرین زبان انگلیسی با انجام بازی های مختلف: بعد از تماشای فیلم و یا کارتون، می توانید کودک خود را راهنمایی کنید تا زبان انگلیسی را حین بازی کردن تمرین کند. مادران هم می توانند در این بازی ها همراه بچه ها باشند و آن ها را همراهی کنند؛ در این صورت بازی برای بچه ها جذاب تر و هیجان انگیز تر خواهد بود. نه تنها در این بازی ها می توانید نقش آفرینی کنید، بلکه در زندگی روزمره خود هم می توانید این کار را انجام دهید که بدون شک برای بچه ها بسیار مهیج و جالب است. بچه ها با تماشای فیلم و کارتون انگلیسی لغات، عبارات و اصطلاحات جدیدی یاد می گیرند که قطعا در زندگی روزمره شان کاربرد دارند؛ بنابراین می توانند به راحتی این لغات و اصطلاحات جدید را در موقعیت های واقعی روزمره خود پیاده کنند.
کودک در حال کار با لپ تاپ

آیا آموزش زبان انگلیسی با کارتون محدودیت سنی دارد؟

کارتون ها زیبا و کوتاه هستند و تماشای آن ها محدودیت سنی ندارد. آن ها برای تمام سنین سرگرم کننده هستند حتی برخی از آن ها به دلیل موضوعات عاشقانه، ترسناک یا ماجراجویی فقط برای بزرگسالان مناسب اند. انیمیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسال به ۳ نوع تقسیم می شوند:

  • انیمیشن های آموزشی: طراحی این کارتون ها با هدف آموزش واژگان و لغات پایه به کودکان پیش دبستانی می باشد. این برنامه ها در قالب بازی ها، آهنگ ها و فعالیت های متنوع موضوعات مختلف را آموزش می دهند.
  • انیمیشن های سرگرم کننده: برخی از کارتون ها صرفاً هدف سرگرمی دارند و موضوع آن ها طنز است. معمولاً زبان آموزانی که به دنبال تقویت listening هستند این انیمیشن ها را تماشا می کنند.
  • انیمیشن های کلاسیک: برخی از انیمیشن ها روایتگر قصه ها و افسانه های قدیمی هستند و بیشتر فرهنگ کشورها را نشان می دهند.

نمونه ای از کارتون های پرطرفدار و جذاب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

کارتون ها گزینه هایی عالی برای شروع هستند زیرا علاوه بر اینکه پر از جلوه های بصری رنگارنگ و موسیقی های شاد کودکانه هستند، نهایتا 20 دقیقه طول می کشند و باعث خستگی کودکان نمی شوند. سعی کنید کارتون هایی انتخاب کنید که به زبان انگلیسی با لهجه ی درستی صحبت کنند. اگر یک یا هر دو والدین در طول این کارتون ها همراه بچه ها بنشینند ، می توانند موضوع داستان را توضیح دهند تا به بچه ها کمک کنند که راحت تر و دقیق تر اتفاقات موجود را درک کنند. کودکان آن چنان به این کارتونها جذب می شوند که یادگیری زبان انگلیسی را به راحتی انتخاب می کنند. این موضوع همچنین به آنها کمک می کند تا گوش دادن را یاد بگیرند. با آگاهی از موضوعات مورد علاقه ی کودکان خود، کارتون های جذاب و سرگرم کننده ای پیدا کنید تا آن ها به روند آموزشی عادت کنند و ازآن لذت ببند.در زیر برخی از این کارتون ها را مشاهده می کنید:

کارتون آرتور Arthur

مجموعه کارتون آرتور یکی از طولانی ترین کارتون های حال حاضر است که نه تنها بچه ها بلکه بزرگ تر ها نیز آن را دوست دارند. موضوع این برنامه در مورد آرتور پسر جوانی است که مسائل خنده دار و بامزه ای با خانواده، دوستان و مدرسه برایش پیش می آید. زبان انگلیسی در این کارتون در سطح پایه قرار دارد و همچنین در طول این کارتون آهنگ های جذابی نیز وجود دارد که باعث افزایش درک کودکان می شود.

مجموعه کارتونی دورا و دوستان Dora and Friends: Into the City

مجموعه کارتونی دورا دارای شخصیت های جذاب در محیطی متفاوت است که واژگان و عبارات های جدید را در محیطی تعاملی ارائه می دهد و به گونه ایست که ببینده وادار به صحبت کردن با شخصیت های داستان می شود. تماشای این کارتون به کودکان توصیه می شود.

کارتون دورا و دوستان

کارتون مایا و میگل Maya & Miguel

کارتون مایا و میگل تقریبا مانند مجموعه سریالی دورا و دوستان است اما بیشتر در مورد موضوعات خانوادگی و در محیط خانه و روابط ما بین آن ها و دوستانشان است. مایا و میگل تجسمی از فرزندان خردسال هستند و الگوی رفتار آنها را تقلید می کنند. تماشای کارتون مایا و میگل ، واژگانی به کودکان می آموزد تا بتوانند خود را به زبان انگلیسی بیان کنند.

فینیاس و فرب Phineas and Ferb

این مجموعه دارای طنز هوشمندانه ای است که شرایط خنده داری را بوجود می آورد و در عین حال دارای یک سری کلمات تکنیکی است که مناسب نوجوانان و بزرگسالان نیز هست تا با اصطلاحات روزمره بومی زبانان آشنا شوند. پس تماشای این کارتون را از دست ندهید.

Word Girl

این برنامه متمرکز بر آموزش است ، اما همچنان به همان اندازه سرگرم کننده و جالب است. در این کارتون شخصیت قهرمان مدام در حال درگیر شدن با چالش های جدید است که باعث درگیر شدن بیننده مخصوصا جوانان می شود و در این غالب موارد جدیدی را آموزش میدهد.

مجموعه کارتونی بچه رئیسThe Boss Baby

سریال The Boss Baby بسیار جذاب و گیرا است. این مجموعه ی کمدی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان خنده دار است. به دلیل موضوعات جذاب و شیرین این کارتون، والدین نیز می توانند همراه کودکان آن را تماشا کنند و با یکدیگر دیالوگ ها را تکرار کنند.

کارتون تایتان های نوجوان Titans

این مجموعه برای بینندگان بزرگسال انتخاب خوبی است. مکالمات مقداری جدی تر و سخت تر است و محتوای آن بیشتر توسط بینندگان 8 سال به بالا درک می شود. این داستان دارای شخصیت های متنوعی است که هرکدام دارای ویژگی های منحصر به فرد و گفتار خاص خود هستند. که این گونه بینندگان به سرعت با شخصیت های فردی کارتون ارتباط برقرار می کنند.

کارتون تایتان های نوجوان

آواتار آخرین باد افزار Avatar: The Last Airbender

کارتون Avatar: The Last Airbender به صورت سریالی است و بیشتر مورد علاقه ی نوجوانان و جوانان است و سرشار از اتفاقات هیجان انگیز و گیراست که بیننده را به گونه ای وادار به پیگیری این سریال می کند. مجموعه آواتار یک شاهکار داستانی است. شخصیت ها ی داستان بسیار دوست داشتنی هستند و این کارتون از هنرهای رزمی و افسانه های شرقی در داستان های خود استفاده می کند که باعث می شود کودکان ساعت ها به طور کامل درگیر شوند و به طور ناخودآگاه زبان انگلیسی بیاموزند.

اسکوبی دو کجایی؟ Scooby-Doo, Where Are You

Scooby-Doo یکی از قدیمی ترین سریال های کارتونی است (تقریباً 50 سال در حال اجرا است) که همچنان این مجموعه ادامه دارد و حتی بزرگسالان نیز به این کارتون علاقه مند هستند. این کارتون در مورد ماجراهای جالب در مورد سگی به نام اسکوبی دو است که اسرار مختلف را کشف می کنند.

کارآگاه گجت Inspector Gadget

کارآگاه گجت یک انسان نیمه رباتی است که ماموریت های مختلفی انجام می دهد اما کمی حواس پرت و البته خوش شانس است که همین موجب خنده دار بودن این کارتون می شود. این کارتون برای بزرگسالان هم می تواند جذاب باشد زیرا از جمله کارتون های دوران کودکی آنهاست.

آزمایشگاه دکستر Dexter’s Laboratory

دکستر آزمایشگاه مخفی دارد و یک نابغه است. او ایده های شگفت انگیزی دارد و اختراعات زیادی می کند اما همواره با خواهرش در نزاع است. سطح زبان این کارتون برای کودکانی مناسب است که پایه ی زبان خوبی دارند و قادر به تشخیص جملات و کلمات پیچیده تر هستند.

کارتون آزمایشگاه دکستر

جورج کنجکاو Curious George

جورج نام یک میمون آفریقایی است که بخاطر کنجکاوی زیادش همیشه دچار دردسر می شود. جورج کنجکاو دوستی به نام “مرد در کلاه زرد” دارد که دردسر های جورج را برطرف می کند و همیشه همراه اوست. با این میمون همراه باشید تا علاوه بر سرگرم شدن به تقویت زبان انگلیسی کودک نیز کمک کنید.

قطار دایناسور Dinosaur Train

این مجموعه کارتونی بیشتر مناسب کودکان پیش دبستانی و سنین پایین است که در مورد علوم طبیعی و دایناسورها مسائلی را به آن ها آموزش می دهد. این انیمیشن درمورد یک دایناسور Tyrannosaurus Rex و خانواده اش است که سوار این قطار هستند و دنیای دایناسورهای مختلف را کشف می کنند.

سیمپسون ها The Simpsons

این مجموعه شهرت و محبوبیت زیادی دارد و برای بزرگسالان نیز مناسب است. این سریال داستان خانواده سیمپسون ها را نشان می دهند که در شهر اسپرینگفیلد در آمریکا زندگی می کنند. هومر سیمپسون در یک کارخانه هسته ای کار می کند و مارگ همسر اوست. آنها دارای سه فرزند به نام های بارت، لیزا و مگی هستند.

کاتون سیمپسون ها

فلینستون Flintstones

مجموعه کارتونی دیگری که هم مناسب کودکان است و هم بزرگسالان سریال Flintstones است که داستان خانواده The Flintstone و همسایگان آنها The Rubbles را روایت می کنند. فلینستون یکی از محبوب ترین کارتون ها ی خانوادگی است.

باب اسفنجی شلوار مکعبی SpongeBob Square Pants

این یک سریال کارتونی انیمیشن آمریکایی است که درمورد اسفنجی، مربعی شکل و زرد رنگ است ، که در یک آناناس با گری که حلزون حیوان خانگی اوست، زندگی می کند. ماجراهای باب اسفنجی واقعا خنده دار و سرگرم کننده است. باب اسفنجی در شهر Bikini Bottom در اقیانوس آرام زندگی می کنند. SpongeBob در رستوران Krusty Krab به عنوان آشپز کار می کند و همبرگر های خیلی خوشمزه ای درست می کند.

دنیای استیون Steven Universe

دنیای استیون داستان گروهی از موجودات جادویی است که برای مراقبت از جهان در اینجا هستند. استیون قهرمان گروه است که سعی می کند دنیا را با انجام ماجراهای جادویی نجات دهد. اعضای دیگر این گروه که “سنگهای کریستال” نام گذاری می شوند شامل گارنت ، مروارید و آمتیست است.

Learning Time with Timmy

از دیگر نمونه های مناسب کودکان برای شروع کار می توان از مجموعه ی Learning Time with Timmy که در یوتیوب موجود است، نام برد. هر هفته قسمت های جدید LearningTime را با کانال YouTube Timmy تماشا کنید. هر قسمت براساس برنامه های درسی موثر و آزمایش شده طراحی شده است.

همچنین شما می توانید از هزاران کارتون و انیمیشن های کوتاه موجود در سایت های مختلف آموزش زبان و یوتیوب بهره ببرید. اگر کودک شما پایه ی خوبی از زبان دارد می توانید انیمیشن های بلندتری را برای تماشا کردن انتخاب کنید. به عنوان نکته ی آخر برای استفاده ی کارآمد از این روش حتما کودکان خود را همراهی کنید و حتما مثال های ملموس در دنیای اطراف کودک، از موارد آموخته شده در کارتون برایش بزنید تا بهتر درک کند. برای مثال اگر در کارتون رنگ های مختلف آموزش داده شده از کودک بخواهید نام تمام اشیا آبی رنگ در اتاقش را به شما بگوید. بدین صورت مطمئن شوید که حتما کلمه های جدید را درک کرده است. همین کار را برای مرور چند روز بعد تکرار کنید تا مطالب جدید در حافظه ی بلند مدت کودک ذخیره شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (278 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (283 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (262 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (202 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (173 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (59 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (55 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (39 نظر) مراسم افتتاحیه استخر روباز زنانه با حضور آقایان مسئول در تهران+تصاویر (26 نظر) خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از موز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (25 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (19 نظر) گلزار بار و بندیل سفرش را بست/ به کجا چنین شتابان+عکس (19 نظر) شرط جالب رهبر معظم انقلاب برای خواندن خطبه عقد عروس و داماد ایرانی/ ماجرای بخشیدن 86 سکه به آقای داماد چه بود؟ (18 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (15 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا نجار در طراحی مجسمه هایی با چوب و تنه ی درخت/ مغزشو باید طلا گرفت +فیلم (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از خواهر باکلاس مهدی قایدی ستاره تیم ملی/ کپی برابر اصل هم دیگه!+عکس آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت سبک جدید و خلاقانه محسن کیایی، مجری برنامه صداتو در گرفتن کیک تولد با طرح یکسان و خاص+عکس رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش پلمب آرایشگاه مختلط در نسیم‌ شهر (عکس) تغییر چهره پیمان معادی و مریلا زارعی از درباره الی تا افعی تهران در فاصله 16 سال / هرگز نمیشد باورم، این گرد پیری بر سرم ... بلاتکلیفی در اجرای حکم یک اغتشاشگر/ توماج صالحی بالاخره اعدام می شود یا نه؟ رونمایی هدیه بازوند، روژان سریال نون خ از عکس های جالبش در نقش یک کولبر/ حرفه‌ای و کاربلد+عکس حضور چهره های فوتبالی در عیادت از علی دایی در بیمارستان+عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... خلاقیت عجیب و خنده دار تازه عروس و داماد مازندرانی در طراحی کارت عروسی/ از اول زندگی به فکر قبض و قسطن!! نگاهی به چیدمان میز تولد ساده و خلوت احمدرضا عابدزاده در کنار پسر خوشتیپش+عکس جاساز کردن ابزار تقلب در بدن داوطلبان حماسه ای دیگر از متقلبان کنکور! خاک ریختن بهرام رادان بر روی مزار پدرش در روز خاکسپاری با نمایی از بی‌تابی های مادرش+عکس رونمایی از دختر زیبای پریوش نظریه، طاووس الملوک سریال گیلدخت +عکس پشت پرده چاقی و سبیل زنان قاجار بالاخره فاش شد نگاهی به ماشین‌ لوکس و هوش پران احمدرضا عابدزاده، عُقاب تیم ملی +عکس/ این ماشین نیست هواپیماست! جشن تولد خلوت و شیک پروین قائم مقامی، مادر دکتر افشار سریال ساختمان پزشکان/ بهاره رهنما سنگ تموم گذاشته برای مامانش+عکس تغییر چهره هوش پران مازیار لرستانی بعد از تغییر جنسیت/ از شهره تا مازیار...عکس رونالدو زهر ترک شد؛ شوخی خَ... دوستان رونالدو او را سکته داد+ فیلم (فیلم) هنرنمایی ارسط و رحمت در پایتخت 5 به خاطر ازدواج سارا نیکا با رحمان رحیم! / به افتخار عموی عروس ... نگاهی به حجله عزای دردناک و غم‌بار علی انصاریان در خیابان+عکس/ کاش ننه علی اینو نمیدید😔 (فیلم) اجرای زنده فوق العاده پسر جوان خوش صدای ایرانی روی صحنه صداتو با آهنگ معروف سلطان قلب‌ها / ژوله چرا اینقدر ناراحته از صدای خوب این پسر؟! رونمایی از خانواده 4 نفری ستاره سابق والیبال شهرام محمودی/ بهش نمیخوره 2 تا بچه اونم به این سن و سال داشته باشه +عکس رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندنش با هودی+ویدیو/ اونقدر به من بد و بیراه گفتن عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! نگاهی به مراسم تولد خلوت سعید معروف ستاره والیبال در خانه اش روی مبل چرم/مبارکا باشه +عکس خلاقیت خنده دار داوطلب کنکور ریاضی با پاسخنامه‌اش سر جلسه امتحان حماسه آفرید +عکس/ بیچاره مامانش دلش خوشه بچم قراره مهندس بشه😂 تصاویر خیره کننده از پدیده عجیب جهانی دیشب/ شبی که ماه صورتی شد! ظاهر متفاوت نگار فروزنده بازیگر نقشِ «مرضیه نامزد بایرام» فیلم اخراجی ها بعد 18 سال +عکس/ماشالا عین قالی کرمون میمونه! تزئین جالب بشقاب میوه با نوبرانه های خوشمزه بهاری به سبک پناه، دختر شاهرخ استخری+ عکس/ چغاله بادوم ها چی میگن😋 نگاهی به میز کنسول سلطنتی اکرم بانو در خانه اش/ ساعت و شمعدوناش چه لوکسن +عکس (عکس) دفترچه تلفن‌های جیبی آهنربایی دهه شصتی‌ها که خیلی زود آهنرباش خراب می‌شد! / کیا از این دفترچه‌ها داشتن؟ استقبال بی‌نظیر مردم از هادی چوپان در خیابان/ واقعا جا برای سوزن انداختن نیست+ویدیو نگاهی به ماشین عروس لاکچری با دیزاین خاصِ بازیگران و فوتبالیست ها+عکس/ از بهرام رادان و بهاره رهنما تا علی دایی و احسان حاج صفی (عکس) چیدمان میز عزای زهره فکور صبور، ستایشِ سریال دلنوازان با شمع و گل و عکس در خانه پدری اش عکس یادگاری پسر بیرانوند و اکرم بانو با رونالدو/ رقیب پدر رفیق پسر😂!!+ عکس (عکس) تصویر دیده نشده از پسر بزرگ سارا والیانی، بازیگر نقش آسیه، آشپز مطبخ سریال گیلدخت از همسر اولش + تصاویری از او با همسر دومش تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی همبازی شدن دوباره حامد بهداد و سحر دولتشاهی برای یک فیلم کمدی/ اولین عکس های منتشر شده از پشت صحنه رو ببینید!
تیتر امروز   
آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش پلمب آرایشگاه مختلط در نسیم‌ شهر بلاتکلیفی در اجرای حکم یک اغتشاشگر/ توماج صالحی بالاخره اعدام می شود یا نه؟ جاساز کردن ابزار تقلب در بدن داوطلبان حماسه ای دیگر از متقلبان کنکور! پشت پرده چاقی و سبیل زنان قاجار بالاخره فاش شد فوت دلخراش بازیکن پیشکسوت وسط بازی با استقلال همسر رهبر معظم انقلاب با چه ماشینی به خرید می‌روند؟ بانوی قاجاری تبریزی که یک نفر و نصفی بود+ عکس بزرگترین گنج گمشده ایران باستان/ گنجی که هرگز از آن خبری نشد تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت پدر زن سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال خانواده نقی معمولی را به فنا داد! / بدمستی و مصرف الکل کار دست آرکان داد ... گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان رشد 16.3 درصدی تولید فولاد ایران در زمستان 1402 تفاوت کنکور امسال و سال‌های گذشته از زبان وزیر علوم
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس