دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تمهیدات ایران برای جلوگیری از ورود جهش جدید کرونا به کشور 

شنبه، 06 آذر 1400
کد خبر: 180068
ساعد نیوز:رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تمهیدات ایران برای جلوگیری از ورود جهش جدید ویروس کرونا به کشور را تشریح کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا، گفت: این سویه جدید کرونا اگر منتشر شود با نگرانی که در این رابطه وجود دارد ممکن است برخورد با آن سخت باشد. چند هفته طول می کشد تا شخصیت سویه جدید کرونا با جهش هایی که داشته مشخص شود تا بتوان با قطعیت نظر داد.

وی افزود: فعلا شواهد نشان داده است که باید عوارض شدیدتری در پی داشته باشد به همین دلیل ما هم تمهیدات ویژه به کار گرفتیم.

او تاکید کرد: به افرادی که قصد مسافرت به آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی را دارند توصیه می کنم سفر خود را به تاخیر بی اندازند. ما همه اطلاع رسانی ها را در فرودگاه و تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی در اختیار می گذاریم یعنی بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد.

گویا با تاکید بر اینکه نهایت سختگیری اعمال خواهد شد، اظهار کرد: ما پرواز مستقیم از این کشورها نداریم و اعلام کردیم برای ورود فرد غیر ایرانی از این کشورهای یاد شده به ایران ممانعت ایجاد خواهیم کرد و ایرانیانی هم که می خواهند مسافرت داشته باشند تا دو نوبت تست PCR منفی نداشته باشند باید در مبادی مرزی در قرنطینه بمانند. حتی ممکن است فردی تا ۱۴ روز در قرنطینه مرزی بماند. این اطلاع رسانی ها به مردم و سفارتخانه های ما در این کشورها انجام می شود.

وی افزود: تمام توصیه های بهداشتی برای این سویه جدید هم موثر است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله