دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

طوفان الأقصی ثانیه شمار مرگ اسرائیل/ بررسی آخرین تحولات در فلسطین اشغالی 

شنبه، 15 مهر 1402
کد خبر: 358654
دکتر سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگویی اختصاصی با ساعدنیوز به تشریح ابعاد مختلف عملیات ظفرمندانه فلسطینیان بر علیه اشغالگران صهیونیستی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر سید جعفر قنادباشی تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما و در تشریح ابعاد موشک باران بی سابقه مناطق اشغالی فلسطین از سوی فلسطینی های ساکن غزه گفت: به نظر من، این یک نقطه عطفی در تاریخ فلسطین است به دلیل این که فلسطینی ها یک عملیات را با برنامه ریزی، محاسبه و به صورتی همه جانبه علیه رژیم غاصب صهیونیستی آغاز کردند. این عملیات در واقع پاسخی دندان شکن به گستاخی های ضدانسانی صهیونیست ها در سه هفته گذشته است. جنایات وحشتناکی طی این روزها در سرزمین های اشغالی علیه فلسطینیان صورت گرفته است که متأسفانه با سکوت مجامع بین المللی، دولت های غربی و فعالان حقوق بشر همراه بوده است. این جنایت ها دل هر انسان سلیم الفطره ای را به درد می آورد. چه حجمی از تحقیر و خشونت بر علیه فلسطینیان در این مدت اعمال شده است. سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی سکوت کردند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به وسعت عملیات بی سابقه فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیستی افزود: این عملیات دقیقاً در وقت مناسبی آغاز شده است. از سوی دیگر، همه جانبه، بسیار تعیین کننده و متفاوت از تمام درگیری های صورت گرفته از سال 2005 به این سو است. از زمان جنگ 22 روز تا به امروز 10 یا 11 جنگ میان فلسطینیان و اشغالگران صورت گرفته است و فقط آغازگر یکی از آنها فلسطینیان بوده اند. اما این جنگ وسیع و اعجاب انگیز است. توجه داشته باشید که غزه به لحاظ وسعت 4500 بار کوچکتر از ایران است. و این حجم از موشک باران از غزه ای که نزدیک به بیست سال در محاصره بوده حیرت آور است. تولید، نگهداری و یا حتی انتقال این حجم از موشک به این منطقه در شرایطی که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل دائماً این منطقه را از طریق سیستم های پیشرفته راداری مورد رصد قرار می دهند تعجب آور است.

قنادباشی تصریح کرد: نیروهایی که در غزه برای استفاده از این موشک ها آموزش دیده اند حیرت آور هستند. هیچ دانشکده نظامی نمی تواند این تعداد نیرو را در چنین شرایطی آموزش بدهد. در جنگ اوکراین و روسیه با آن امکانات نظامی غیرقابل توصیف شما این حجم از نیروهای آموزش دیده را نمی توانید مشاهده کنید.

این تحلیلگر مسائل فلسطین با اشاره به هوشمندی فلسطینی ها در عملیات طوفان الاقصی گفت: بسیار جالب است که فلسطینی ها تعداد زیادی از سربازان صهیونیست را به اسارت گرفته اند و می شود گفت که این کار هوشمندانه به نوعی ضمانتی است برای جلوگیری از پاسخ اسرائیل به این حملات. شرایط بیرونی رژیم صهیونیستی نیز مناسب نیست. دنیا اسرائیل را به عنوان یکی از افراطی ترین دولت های جهان می شناسد. علیرغم حجم وسیعی از تبلیغات، افکار عمومی بر علیه صهیونیست ها است. اگرچه ممکن است حتی در چنین شرایطی، صهیونیست ها دست به جنون بزنند و کشتار وسیع و خونباری را در پاسخ به موشکباران مناطق اشغالی توسط رزمندگان فلسطینی صورت دهند ولی گروگان های اسرائیلی و نفوذ فلسطینی به مناطق اشغالی دولت نتانیاهو را متزلزل تر از پیش خواهد کرد.


7 پسندیدم 7 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
علیرضا
9 ماه پیش

سلام خسته نباشید بشما وتمامی زرمندگان فلسطینی گل کاشتن دل شیعه را شاد کردن من یک شغل ازاد دارم بازاریم وابسه به هیج ارکانی نیستم اگر رهبرعزیزم اذن جهاد بده فرداش بیاری خدااماده جانفدای برای گشورم وابخاکم
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
روسری اصیل و ایرانی بر سر فریبا نادری عروس حشمت فردوس+عکس/ سلیقه بینظیر خانوم بازیگر در انتخاب طرح روسری😍
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو