توهین نژادپرستانه اسطوره اسپورتینگ به مهدی طارمی جنجالی شد

  یکشنبه، 19 شهریور 1402 ID  کد خبر 355833
توهین نژادپرستانه اسطوره اسپورتینگ به مهدی طارمی جنجالی شد
ساعدنیوز: توهین نژادی اسطوره اسپورتینگ به مهدی طارمی جنجال زیادی به پا کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبرآنلاین، مهدی طارمی در پرتغال روزهای عجیبی را سپری می‌کند: از یک جنجال به جنجالی دیگر. این در حالی است که تنها چهار هفته از فصل جدید لیگ پرتغال سپری شده است. به نظر می‌رسد فوتبال پرتغالی روی عجیب خود را به ستاره ایرانی نشان می‌دهد.

در جدیدترین جنجال علیه ستاره ایرانی، این کارلوس خاویر، اسطوره باشگاه اسپورتینگ بود که با انتقادی بسیار تند از مهدی سوژه شد. انتقاد او به ماجرای پرحاشیه دیدار پورتو و آروکا برمی‌گردد. خاویر به طارمی توهینی نژادپرستانه کرده و سپس گفته بود او وقتی به پرتغال آمد شنا بلد نبود ولی حالا شیرجه زدن را خوب یاد گرفته است.

صحبت‌های جنجالی مدافع سابق اسپورتینگ در تلویزیون این باشگاه از این قرار بود: با این همه ابزاری که این روزها وجود دارد عجیب است که چرا برخی هنوز می‌توانند اشتباه کنند. اتفاقی که در آن بازی افتاد خیلی جدی بود. تنها راه‌حل این است که یک پاندمی دیگر از راه برسد تا کسی نتواند به ورزشگاه برود. اینطوری داورها احساس راحتی می‌کنند. داورهایی هستند که به محض نزدیک شدن به استادیوم از ترس می‌لرزند و لرزان لرزان وارد ورزشگاه می‌شوند. فضایی که در استادیوم پورتو درست می‌شود برای همین است. فضایی شیطانی.

خاویر در ادامه گفت:" وی‌ای‌آر برای کمک به داورها است. داور باید شجاعت می‌داشت و به آن بازیکن مسلمان که وقتی به پرتغال آمد شنا هم بلد نبود و حالا خوب یاد گرفته شیرجه برود دو کارت زرد نشان می‌داد. خیلی عجیب است که داورها در بعضی استادیومها می‌ترسند چون می‌دانند که ممکن است تعقیب یا اذیت‌شان کنند. لیگ باید برای این موارد مجازات‌های سختی اعمال کند. اگر اینجا انگلیس بود بعضی مربیان حاضر نبودند وارد ورزشگاه بشوند. ولی اینجا ظاهرا از وقتی که پاپ آمده به خیلی‌ها عفو داده و آنها مجوز دارند که هر کاری دل‌شان می‌خواهد بکنند".

باشگاه پورتو به این صحبتهای ستاره سابق اسپورتینگ واکنش تندی داشت و در توییتر باشگاه از مقامات مسئول پرتغال خواست در این ماجرا وارد شده و مجازات‌هایی سخت اعمال کنند. پورتو صحبتهای خاویر را بیگانه‌ستیزانه، نژادپرستانه و نفرت‌پراکن توصیف کرد.

باشگاه پورتو نوشت: نهادهایی مثل SOS Racismo، عفو بین‌الملل و کمیسیون اروپا علیه صحبتهای بیگانه‌ستیزانه، نژادپرستانه و نفرت‌پراکنی که در تلویزیون اسپورتینگ مطرح شد چه فکر می‌کنند؟ اینها علیه همه موازین قانونی پرتغال نیست؟ دولت چرا ساکت است؟ کمیسیون برابری و مبارزه با تبعیض و نژادپرستی چرا ساکت است؟ این اقدام جدی‌تر از آن است که بدون مجازات بماند.

پینتو دا کاستا، رئیس باشگاه پورتو، هم درباره این ماجرا صحبت کرد و گفت: یک کارشناس در یک کانال تلویزیونی به طارمی توهین نژادپرستانه کرد و گفت او وقتی اینجا آمد شنا بلد نبود ولی حالا خوب یاد گرفته شیرجه بزند. چطور می‌شود به کسی چنین اجازه‌ای داد؟ نمی‌دانم آیا کمیسیون مقابله با نژادپرستی و دیگر نهادها واکنش نشان می‌دهند یا نه؟ نمی‌دانم. شاید اگر طارمی کاری شبیه رئیس فدراسیون اسپانیا کرده بود سوژه خوبی برای تلویزیونها می‌شد ولی الان کسی اهمیت نمی‌دهد.

در نهایت فشارها بر کارلوس خاویر جوب داد و او ضمن اعتراف به اشتباهش از مهدی طارمی عذرخواهی کرد.

این ستاره سابق اسپورتینگ ضمن عذرخواهی از طارمی گفت:" می‌خواهم به خاطر حرف‌هایی که چهارشنبه زدم عذرخواهی کنم. در شان من نیست که کسی را اینطور بزنم. استفاده از کلمات بیگانه‌ستیزانه و نژادپرستانه در شان من نیست. منی که دوست‌هایی از همه رنگ‌ها و ادیان دارم. بنابراین از طارمی عذرخواهی می‌کنم. فقط می‌خواستم به سبک بازی‌اش اشاره کنم چرا که برای مستطیل سبزی که او در آن بازی می‌کنم احترام خیلی زیادی قائلم. من برای طارمی و کاری که او برای کشورش کرده احترام زیادی قائلم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان